/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F27cec555ff44440bcc54e8ee75c53036.jpg)
"Збити з толку" ППО Росії та КНР: RTX створює принципово новий ракетний двигун
Йдеться про клас реактивних установок RDE, які можуть бути встановлені на винищувачі та ракети, надаючи низку переваг порівняно з традиційними силовими установками.
Американська компанія Pratt & Whitney, підрозділ RTX, оголосила про завершення випробувань обертового детонаційного двигуна (RDE) в рамках програми Gambit. Цей інноваційний тип реактивного двигуна може радикально змінити характеристики військової авіації та ракетних систем. Про це 5 березня повідомив портал Debug Lies News.
RDE (Rotating Detonation Engine) — це новий клас реактивних установок, що відрізняється відсутністю рухомих частин. На відміну від традиційних турбореактивних і турбовентиляторних двигунів, які працюють на основі безперервного горіння, обертовий детонаційний двигун використовує контрольовані детонаційні хвилі для створення тяги. Цей процес усуває необхідність у складних турбінних лопатках, підвищуючи тепловий ККД і знижуючи вагу конструкції.
Серед потенційних переваг технології:
- компактність і зниження маси силової установки;
- збільшення дальності польоту завдяки економії палива;
- зниження радіолокаційної помітності повітряних платформ;
- спрощене технічне обслуговування за рахунок зменшення кількості рухомих частин.
Водночас розробка RDE супроводжується низкою технічних складнощів, включно з пошуком оптимальної паливної суміші, здатної забезпечити стабільну і надійну роботу двигуна.
"Стабільність горіння залишається постійною проблемою, оскільки хвилі детонації можуть коливатися непередбачувано, що загрожує відмовою двигуна", — підкреслили автори матеріалу.
Хоча випробування Pratt & Whitney названі успішними, компанія не розкрила ключові деталі, такі як створювана тяга, тривалість роботи двигуна і умови тестування. Однак, імовірно, під час випробувань прототип двигуна міг перевірятися в умовах високих температур, швидкостей і перепадів тиску, що важливо для застосування в гіперзвукових апаратах.
Стратегічне значення розроблення
Автори матеріалу зазначають, що програма Gambit, у рамках якої розробляється RDE, орієнтована на створення передових двигунів для бойових літаків. Очікується, що ця технологія дасть змогу винищувачам четвертого покоління завдавати ударів по цілях із більшою ефективністю.
Крім того, США активно розвивають гіперзвукову зброю, включно з програмою AGM-183A ARRW. Тому висока ефективність RDE при компактних розмірах теоретично може вирішити частину проблем, пов'язаних із перегрівом і аеродинамічними навантаженнями гіперзвукових платформ.
За словами Беати Мейнард, заступника директора з перспективних військових двигунів, наступний етап — інтеграція RDE в наземні транспортні засоби.
Конкуренція з РФ і Китаєм
У зв'язку з інновацією експерти підкреслили, що інтерес, який проявляє до розробки Пентагон, підкреслює необхідність для США зберігати технологічну перевагу. Водночас Китай і Росія також розробляють передові авіаційні та ракетні технології. У Китаї 2021 року відбулися випробування системи дробового орбітального бомбардування, а в Росії вже розгорнуто гіперзвукову ракету "Кинджал".
Таким чином, якщо обертовий детонаційний двигун Pratt & Whitney буде успішно доведений до стадії серійного виробництва, це може дати американським військовим значну перевагу, особливо в зоні Індо-Тихоокеанського регіону. Нові безпілотники і ракети, оснащені таким двигуном, зможуть виконувати бойові завдання на великих дистанціях і довше залишатися в повітрі, знижуючи вразливість до систем ППО супротивника.
Раніше повідомлялося, що німецькі інженери допрацьовують крилату ракету TAURUS 350. Модернізація передбачає оновлення систем наведення, підвищення стійкості до радіоелектронної протидії та поліпшення стелс-характеристик.
