/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F77c23577026f8f4e15b2a4cccb0e31b4.jpg)
Тест-драйв Opel Combo: перевага практичності
Представників LCV не обирають за покликом душі, це суто прагматичне та практичне рішення. І тільки неоціненна здатність закривати всі потреби повсякденності робить їх незамінними помічниками, а наш Opel Combo тепер має ще й стильну зовнішність та сучасні технології.
Трохи спілкування і ти вже не уявляєш собі життя без цього роботяги. Мені це нагадує присутність коней ваговозів в житті людини: не помічаєш його і навіть не задумуєшся поки не запряжеш та не відчуєш всі здібності та те наскільки легко він справляється з важкими задачами. Тож такі, як Opel Combo прикрашають твоє життя тим, що полегшують його. Потрібно перевезти бабусин комод? Легко. Купити гіпсокартон та профілі для ремонту? Не питання. Поїхати всією сім’єю в Закарпаття? Пакуємо все і всіх без розбору.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0be3e5ecf0850793fab3a9f27940de84.jpg)
Мало залишиться задач з якими не здатний впоратись Opel Combo та його аналоги. І саме в довгій базі L2 мені він подобається найбільше, бо і здібності в нього ширші, а на спілкування з ним це ніяк не спливає. Всі ці 4,76 метра довжини легко упаковуються на паркомісця, а допомагає в цьому невеликий, як для такого монстра, радіус розвороту. Дивовижним чином він менше ніж у VW Tiguan чи Toyota Corolla Cross. Не заміряла, але це відчувається на домашньому паркуванні. Ну і допомагають парктроніки та камера заднього огляду. Хоча могли б вже і 360 доставити, не так вже і дорого коштує.
Оновлення зробили Combo стилягою. Здається, що і змінили не так багато, але зник той наче надутий образ, завдяки новій передній частині. Фари стали вужчими та доповнені діодними смугами і матричним світлом, решітка радіатора переїхала до низу, а між фарами з’явилась глянцева смуга, що стирає різницю між електричною та дизельною версіями. А чорний колір робить автівку стильною та привабливою, хоча і в білому він буде виглядати наче гламурний.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2184feeb74ad8022b83889be1d2fcd65.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4034aef45ea65c1a50dbc4ee0aa80415.jpg)
Саме Opel з усіх його близнюків (Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Toyota Proace) мені здається виглядає найбільш стильно та доросло. Блискавка на капоті, кермі та позаду хромована, без жодних стилізацій — просто та ідеально вписується в ці трохи простуваті риси автівки.
Позаду ж все залишилось, як було. В нашому випадку бачимо великі відкидні двері на пневмопідйоминках. Відкривати важко, але добре буде прикривати від опадів довгоміри, або імітувати дах під час пікніку. Така собі перевага, враховуючи, що на стоянці доведеться паркуватись передом, щоб дістати щось з багажника. Мені завжди здавалось, що двері більш зручні в випадку з такими машинами, тим паче, що розчахуються вони максимально вздовж кузова.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6fdf85528ca974924a946a967b4e39bc.jpg)
Нам пропонують дві довжини (L1 і L2) та дві комплектації (Edition та Edition+) з різницею в деяких деталях, як наявність бічних подушок безпеки попереду, протитуманок, адаптивного круїзу та матричного світла. Це дійсно корисні функції, але жити і без них можна. Так звичайний круїз тут не буде сильно відрізнятись від адаптивного, адже дистанцію до попередніх авто він не тримає, а про виїзд зі смуги руху тільки повідомляє. Однак в кожній буде ліміт швидкості, що не дозволяє перевищувати її, а це тут так само легко не помітити, як і у звичайному хетчбеку.
Манірність косатки
Так, найбільш вражаюча річ, яка зараз спостерігається в нових LCV — легкове керування, чітке та достатньо гостре. Про яке не згадує лише лінивий або той, хто жодного разу не керував «пиріжком». Поведінка на дорозі Opel Combo майже зразкова, як для високого цеглоподібного кузова. З легкістю забуваєш про габарити, їдучі трасою, або навіть вписуючись в поворот.
Зрозуміло, що присутня і валкість, і надмірна повертаємість, і не стрімка динаміка, але це все стає неважливим поряд з перевагами, які дає місткість та простір в салоні, а також відмінна оглядовість та впевненість за кермом. До того ж приємно, що пасажирів не бовтає по салону, хоча вітер гуляє і в дзеркалах, і в стійках. Що ж буде, якщо додати на дах ще багажник? Добре хоч музика рятує.
Жодних змін в підвісці Opel Combo не відбулось, як і в інших технічних частинах. Тут також звична для цього класу конфігурація шасі: незалежна підвіска попереду та балка з роздільною конструкцією пружин та амортизаторів, що робить її схожою на незалежну, але зберігає здатність витримувати великі навантаження та мати більшу надійність, не втрачаючи в комфорті. Тільки мені здається, що зараз він стає все більш зразковим в комфорті, нагадуючи VW Caddy, налаштування підвіски в якому були відмінними. Тож і Opel тепер може побалувати непоганим ковтанням вибоїн та відсутністю вібрацій чи дрижання.
Тим дивніше, що в Opel Combo той самий знайомий дизельний турбований двигун 1.5 (код DV5RC) потужністю 100 або 130 к.с. в парі з механічною коробкою на шість сходинок або восьмиступеневим автоматом Aisin, як в нашій топовій версії. І ці поєднання ми вже зустрічали на різних представниках концерну Stellantis. І якщо механіка зрозуміла та буде пропонуватись за вартістю від $24 000 в меншій потужності, то наш люксовий варіант вже матиме вартість більше ніж $27 404. Що все одно за семимісний мінівен дуже лояльна ціна. Тим паче той дизель майже не чути, як мінімум в салоні.
Ці парочки добре себе зарекомендували та працюють на відмінно. Звичайно «автомат» — подарунок тим, хто вже зацінив всі переваги великогабаритного антікросовера і з ним почуваєшся легко та невимушено. Жодних затримок, вдумливості чи зайвих стрибків. Дизель підхоплює з 1500 обертів та розкручує досить швидко з усіма 300 Нм крутного моменту. Присутній тут і Drive Mode, але пропонує лише економічний режим чи стандартний. Тож завжди можна попросити коробку працювати лише на економію. Opel Combo стає при цьому більш повільним та нерозторопним.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9af7ea0bfe05cb5d36b509067883c277.jpg)
Ще один плюс Opel Combo, який примушує закрити очі на всі дрібниці — здатність навіть в завантаженому вигляді споживати в середньому 6,4 літрів на 100 км пробігу. Тож на одному баку пального він здатний проїхати майже 800 км. І це не дрібниця в масштабі сімейних подорожей, а реальна економія.
Але головна перевага цього авто навіть не в легковій поведінці, а в місткості та здатності не тільки з комфортом транспортувати до семи пасажирів, але і тягти вантажі, за необхідністю. Приємно, що версія Opel Combo з гідротрансформатором буде мати не настільки скромні показники вантажності в 725 кг на борту, як можна було подумати, адже «механіка» та менш потужний двигун здатні перевозити 770 кг в довгій версії. Обидві здатні тягнути причеп до 3,4 тонни.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6da6fc5d9abd9e6b608cfc6593215b9b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F123dca40d20d59a9bdcb0353d86548c9.jpg)
Тут згадується, що начебто Opel Combo та його аналоги мають найбільш ємні та просторі кузови серед всього асортименту LCV на ринку. Так об’єм багажника в нашій пасажирській версії складає від 1538 літрів до 2693 літрів. Тільки зараз Renault пропонують максимально до 3000 літрів завантаження, а у VW Caddy 1720/3105 л. Тож скоріше вантажність в Opel виділяється більше ніж ємність кузова. Однак жоден конкурент не пропонує нам сім місць та гідротрансформатор.
Малогабаритна квартира на колесах
Що казати про салон в Opel Combo, який з кожним оновленням отримує більше технологій. Працювати або подорожувати на такому авто набагато приємніше. Тепер з’явився мультимедійний екран на 10 дюймів та бездротове підключення смартфонів разом з бездротовою зарядкою і вони доступні вже з першої комплектації. Є і 10-дюймова цифрова приладова панель, тільки це переважно опціональна система, як і крісла підвищеного комфорту, і сьомий ряд сидінь. Хоча я б ще підвищила комфорт крісел і додала функцію масажу — тоді взагалі ідеальна машина вийде з універсальною зручністю та супер комфортом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb8330ea07b78c2e088e00f6278f488e3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff4ebcfc5043b9045236e1aac342ece19.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcd67a23a3082f9ef6566671969f2b22c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fdc7ce12367f307880f7309a557464c0f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa235556190c41341d5e73ee061ddbcaf.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F00707b88dd395f4703d4e1fe406aba4b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa18656e76ce7a800cbaae9d9c3e4afc0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa67b36f9a47b0197c2abfb68034e1676.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb4476bc3a437bb274399df3a4cf39af7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4468af13a35ee5177240bc295c8b40fd.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc355f0f1e670d4188fecb09fc4af548e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1d440e88ae0f797421f89998e26dabb9.jpg)
Весь цей простір в Combo та здатність впихнути в себе пів квартири речей разом з людьми настільки приваблює, що одразу закриваєш очі на жорсткий пластик в оздоблені, на відсутність гумового дна в ємностях, де будь-яка дрібничка літає та їздить по кишенях. Але це все вирішується дуже легко, враховуючи ціну на цього кашалота.
Приємно, що сам Apple CarPlay чіпкий та працює без збоїв, зарядка не перегріває смартфон, а Bluetooth не відвалюється. І хоч налаштувань на самому мультимедійному моніторчику не так багато, їх вистачає, щоб налаштувати системи авто, яких не так вже і багато. Головне, що музика грає добре, карти працюють і ніщо не відволікає від керування.
Є в Opel Combo двозонний клімат та виводи навіть з регулюванням для задніх пасажирів. І працює кліматична система відмінно. Єдине що може трохи вибішувати, так це регулювання напрямку повітря та потужність обдуву окремими кнопками, які не дуже добре видно з місця водія. Та й клацати не зручно. Тож краще просто користуватись автоматичним. Тим паче, що працює добре. А наявність підігрів крісел та керма дозволить не змерзнути поки дизель прогрівається.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F93ee666e4970477af1328e1596f0f6d5.jpg)
Цифровий кластер Opel Combo досить мінімалістичний та має три види, дуже схожих один на одного, змінювати можна розташування інформації бортового комп’ютера. Можливо і приладова панель цифрова не так вже і потрібна тут. Мені хотілось би доповнення дублювання інформації з навігаційної системи, але це я вже фантазую.
Відправте мене на задній ряд відпочивати. Хоча тут не сильно розслабишся. Сидушка не така вже і широка, сидіти доводиться високо, тож високій дорослій людині буде трохи ніяково і не комфортно, а ось на другому ряді саме те що треба. Круто, що складати можна кожне сидіння окремо і перелазити на третій ряд з будь-якої сторони, хоч і зсередини. Можна скласти середнє крісло та грати в карти в дорозі, а можна скористатись столиками в спинках передніх сидінь, хоч це буде не в кожній версії і доведеться докупити цю плюшку окремо.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc862062ece97915dae840a435e292534.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F731be1f69a6ce5b67713d917b9f94fbc.jpg)
Є тут і підвищена практичність у вигляді складання переднього крісла пасажира, що може слугувати столиком чи дозволити перевозити довгі речі. Ну дуже довгі, адже і без нього вистачить довжини, щоб засунути триметровий профіль, наприклад.
Це я не згадую про кількість місць для зберігання різних дрібниць: двох бардачків, місця за монітором, бардачку перед водієм, широких кишень у дверях, полички зверху та опціонального бездонного органайзера в центрі консолі. Головне не забувати що і куди поклали, бо ключ від воріт, якщо кинути, будете шукати довго.
Якщо ж треба максимально звільнити простір для вантажу, то два крісла третього ряду не тільки складаються, а ще й за пару секунд знімаються і залишаються вдома, а другий ряд складається в майже рівну підлогу. Якщо прострелити матрац-топер, то і не помітиш, а спати буде просторо та зручно. Класна річ для подорожей, а не тільки для вантажів.
Висновки та конкуренти
Французи вже давно працюють над вдосконаленням своєї комерційної лінійки і явно надають LCV великого значення, адже саме вони видають більшість продажів в комерційному сегменті в Європі та у нас. І цей німець з французьким походженням намагається не відставати, а навіть більше — пропонувати те, на що інші бренди просто не зважають.
На роботі ми проводимо більшість свого часу і вона повинна приносити радість та легкість. І в Opel в жодному випадку не відчуваєш тої втоми від довгої їзди, як було раніше в цьому класі автівок. Я знаю декількох людей, які в жодному разі більше ніколи не відмовляться від LCV на користь кросоверів, бо оцінили ту перевагу, яку несуть в собі ці просторі та місткі роботяги. І враховуючи те, що за комфортом вони не відстають від інших класів авто, то не дивно, що їх розбирають ще на стадії виходу з конвеєра.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F155862ae5711bc0bde226d9d82696ae1.jpg)
Opel Combo сьогодні пропонує в ціну маленького компакта занадто багато переваг, щоб можна було просто пройти повз і не роздивитись його детально. І жоден LCV на нашому ринку, на чей час, не пропонує таку кількість зручних функцій. В Renault — тільки механічні коробки, а VW Caddy хоч і має фірмові DSG, тільки його доступність у нас під великим питанням. Хоча і за постачанням Opel теж треба слідкувати, тож, якщо розглядали в найближчому майбутньому собі сімейне авто — треба замовляти заздалегідь.
ПЛЮСИ: місткість, економічність, маневровість, легкість в керуванні, комфорт, вантажність.
МІНУСИ: жорсткий пластик, парусність, хотілось би більш комфортних крісел.
Кузов, тип | LCV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4760х1848х1787 |
Колісна база, мм | 2975 |
Заявлений кліренс, мм | 160 |
Об’єм багажника, л. | 1538/2693 |
Споряджена маса, кг | 1575 |
Двигун | Дизель |
Робочий об’єм, куб. см | 1.5 |
Потужність, к.с. | 130 |
Крутний момент, Нм | 300 |
Тип приводу | Передній |
Підвіска перед. | Типу Макферсон |
Підвіска задня | Балка, що деформується: незалежна підвіска, стабілізатор поперечної стійкості, роздільна конструкція пружин і амортизаторів |
КПП | 8АТ |
Динаміка 0-100, с | 13,4 |
Максимальна швидкість, км/год | 186 |
Споживання палива, л (змішаний) | 4,4 |
Вартість, грн | 997 800 |
Вартість тестового авто, грн | 1 133 674 |
Конкуренти | Renault Express |
VW Caddy | |
Citroen Berlingo | |
Peugeot Rifter | |
Toyota Proace City |

