Як уникнути передчасного зносу двигуна: корисні поради
Кожен автовласник бажає, щоб його двигун працював без відмов і без капремонту максимально довго. Але не кожен розуміє, наскільки це залежить від чистоти системи мащення. Як її забезпечити?
При кожному плановому ТО ми замінюємо оливу, оскільки відпрацьований матеріал вичерпав свої властивості та не виконує своїх завдань. У тому числі й ті додатки, які називають миючими: детергентно-диспергуючі, які насправді перешкоджають утворенню відкладень на деталях і каналах. Відповідно, до кінця міжзмінного інтервалу, особливо в умовах інтенсивної експлуатації або перевищення рекомендованого пробігу для заміни оливи, у двигуні може накопичуватися значна кількість відкладень: лаків і нагару.
З одного боку, ці відкладення ускладнюють роботу системи мащення та циліндро-поршневої групи, з іншого – самі трансформуються у тверді абразивні частинки, що спричиняють поступове зношування ключових деталей двигуна. Як наслідок, мотор піддається інтенсивному зносу та може вийти з ладу значно раніше, ніж передбачено його ресурсом.
Чи варто нагадувати, що сьогодні капітальний ремонт двигуна може обійтися в суму, співмірну з ціною самого вживаного авто? Вже не кажучи про те, що частина нинішніх двигунів не передбачають капітальний ремонт як такий.
Як продовжити термін експлуатації двигуна авто
Щоб нівелювати ефект такого забруднення двигуна, вдумливі автомобілісти використовують очищуючі додатки, які додаються у відпрацьовану оливу за певний час перед її заміною. На прикладі одного з додатків шанованої марки MOTUL розглянемо, як працюють подібні продукти.
Отже, MOTUL ENGINE CLEAN використовується як додаток, який додається в двигун – у тому числі і самим власником – безпосередньо перед самою заміною оливи. Після кількох хвилин роботи двигуна олива зливається і замінюється новою (більш детально про застосування див. нижче).
Засіб призначено для очищення всіх типів відкладень у системі мащення двигуна. І робить це ефективно, бо збирає по всій системі мащення мікрочасточки і видаляє їх під час заміни оливи. В процесі власне очищення промивка забезпечує належне мащення поверхонь.
MOTUL ENGINE CLEAN, доданий до оливи перед її заміною, дозволяє:
- знизити зношування двигуна;
- видалити відкладення, лаки та інші продукти неповного згоряння робочої суміші з гідрокомпенсаторів, поршневих канавок і кілець;
- зменшити витрати оливи і палива завдяки ефективній роботі двигуна;
- відновлення компресії в циліндрах за рахунок очищення поршнів і компресійних кілець;
- зниження вмісту шкідливих речовин у відпрацьованих газах за рахунок компресії і ефективної роботи маслоз’ємних кілець;
- збереження ресурсу свіжої оливи, оскільки вона надійде до очищеного двигуна;
- подовжити термін безвідмовної експлуатації систем доочищення відпрацьованих газів (TWC, DPF, SCR).
Зрештою, MOTUL ENGINE CLEAN розроблено для використання в усіх типах бензинових двигунів чи дизелів, атмосферних чи з турбонаддувом, з каталітичними нейтралізаторами чи без них. Продукт сумісний з будь-якими типами палива.
Як на практиці очистити двигун
Оскільки зазначений очисний додаток постачається у флаконі, розрахованому на об’єм оливи 5 літрів, однієї упаковки достатньо для більшості поширених в Україні легкових авто. Для більшого, ніж 5 л, об’єму оливи необхідно додавати 60 мл продукту Motul Engine Clean на кожен додатковий літр оливи. Перевищувати рекомендовану пропорцію виробник не рекомендує.
- Двигун перед процесом необхідно прогріти;
- Додати засіб Engine Clean до маслозаливної горловини;
- Дати двигуну попрацювати в режимі холостого ходу 15 хвилин;
- Замінити моторну оливу і фільтр;
- За необхідності повторити процедуру очищення.
При сумісному використанні з іншими продуктами цього ж бренду – Fuel System Clean і Diesel System Clean – очисник ENGINE CLEAN дозволяє суттєво знизити викиди шкідливих речовин при замірах токсичності відпрацьованих газів (зокрема, при проходженні технічного огляду).
На завершення
Здавалося б, все просто: якщо двигун чистий зсередини, він працюватиме довше. Чому ж багато хто з водіїв ігнорує цю можливість зекономити на капітальному ремонті? Невже тому, що нам бракує тих зайвих 15 хвилин і незначної доплати – насправді мізерних у порівнянні з витратами на капітальний ремонт? Певно, справа у недостатній поінформованості, і сподіваємось, що ця публікація позитивно вплине на нашу автомобільну свідомість.

