/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa8120efe3ad6fcc873189288e9e0f269.jpg)
Мобільні оператори пояснили причини поганого зв'язку на залізниці
Українські абоненти часто скаржаться на погіршення чи зникнення зв’язку під час подорожей залізницею. Мобільні оператори зазначають, що забезпечити якісне покриття на залізничних шляхах складно. Про це йдеться в статті УНІАН.
"Переважна більшість залізничних об’єктів є критичною інфраструктурою і розташування будь-яких сторонніх конструкцій (базових станцій) там підлягає складному регулюванню і потребує тісної співпраці з "Укрзалізницею", - сказали в "Київстар".
У компанії відмічають, що на якість зв’язку може впливати навіть метал, з якого вироблені вагони. Через це радіосигнал в вагонах є послабленим на 30 дБ (тобто в 1000 раз) в порівнянні із зовнішнім рівнем. Щоб виправити цю ситуацію необхідно модернізувати рухомий склад, встановлюючи у вагонах спеціальне обладнання.
"Для вирішення задачі покращення якості зв’язку на залізничних дорогах необхідна тісна державно-приватна кооперація із залученням "Укрзалізниці", операторів мобільного зв’язку і національного регулятора", - додали в "Київстар".
При цьому, в свою чергу, мобільний оператор Vodafone вже будував пілотну ділянку мережі, яка мала повністю забезпечити зв’язок на відтинку Київ-Бориспіль.
"В рамках проєкту інженери компанії провели практичні заміри сигналу вздовж основних залізничних шляхів: для безперервного покриття вздовж залізниці не вистачає більше 500 кілометрів", - сказали в пресслужбі компанії Vodafone.
Оператор оцінив, що для виправлення проблеми потрібно встановити близько 200 нових базових станцій, а також модернізувати велику кількість вже існуючих. Проте базові станції вздовж залізниці майже ніхто не використовує, окрім самих пасажирів на потягах.
"Середньодобове завантаження таких станцій – приблизно 15% від їхнього ресурсу. Для будівництва мережі, яка б забезпечувала достатньою якістю сигналу пасажирів, оператору знадобилося б близько 1,5 мільярдів гривень. Період окупності цього проєкту - близько 70 років для одного оператора і близько 30, якщо будувати мережу на трьох операторів", - розповіли в пресслужбі Vodafone.
Інтернет в "Укрзалізниці"
Ще в 2023 році віце-прем'єр-міністр - міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та тодішній голова правління "Укрзалізниці" Олександр Камишін протестували, як працює інтернет за допомогою Starlink під час подорожі потягом.
Тоді один поїзд "Інтерсіті" обладнали Starlink і катали його на різних маршрутах більш ніж 100 днів. Результати тестування: доступність на маршруті 97%; швидкість до 100 Мбіт/с.
У вересні 2024 року "Укрзалізниця" запустила Wi-Fi у поїздах "Інтерсіті" та "Інтерсіті+". На час подорожі одному користувачеві дається безкоштовний 1 Гб трафіку, а швидкість інтернету становитиме до 10 Мб/с.
