Якими були найперші джипи
Якими були найперші джипи

Якими були найперші джипи

На міжнародному Берлінському автосалоні, що відкрився 15 лютого 1936 року, німецька фірма Stoewer («Штевер») представили сенсаційну новинку. Це був найперший в історії серійний легковий автомобіль армійського типу – зі спрощеним тентованим кузовом і приводом на обидві осі, тобто джип по-німецьки.

Зауважимо, що саме слово “джип” з’явилося тільки в 1942 році, коли в США почали випускати повнопривідний Ford з індексом JPW (вимовляється як “Джі Пі ві”). Так вийшло: терміну «джип» ще не існувало, а тип такого автомобіля вже був – на 7 років раніше!

Якими були найперші джипи - Фото 1

Найцікавіше: характерною особливістю цього німецького джипа були керовані колеса не лише на передній, а й на задній осі. Це помітно покращувало його маневреність: радіус повороту становив лише 6,5 м. Машина мала габаритну довжину 3900 мм, колісну базу 2400 мм. Дорожній просвіт – 235 мм.

Якими були найперші джипи - Фото 2

У 1936 – 1937 pp. компанія Stoewer випускала таку модель під позначенням R180 Special. На ній стояв двигун 1,8 л потужністю 42 к. с. А наступні два роки вироблялася потужніша версія – R200 Special, оснащена вже 2,0-літровим агрегатом в 50 к. с.

Додамо, що аналогічні дволітрові машини виготовляли у 1937 – 1940 роках ще дві фірми: BMW – модель 325, та Hanomag – модель 20B. Ходова і кузов у ​​них були такі самі. А ось мотори, щоправда, того ж літражу та потужності – були інші, своєї розробки. Причому на BMW стояла рядна “шістка”.

Якими були найперші джипи - Фото 3

Що ж до фірми Stoewer, то в 1940 – 1944 роках. вона почала випускати спрощену та полегшену версію свого джипа – Typ 40. Вантажопідйомність її помітно зросла – з 425 до 500 кг. Керованими стали лише передні колеса. Однак споряджена маса машини, як і раніше, була помітно більшою, ніж у американського джипа: 1700 кг проти 1020 кг. Зрозуміло, це негативно позначалося на динаміці: максимальна швидкість становила відповідно 80 км/год та 105 км/год. Але головна біда було в іншому: інтервал між ТО становив у «німця» всього 1000 км, а мастило системи управління та ходової потрібно було проводити кожні 100 (!) км.

Якими були найперші джипи - Фото 4

Загалом із 1936 по 1944 рік було випущено всіма трьома фірмами 12 900 таких німецьких «джипів». А після закінчення війни автозавод Stoewer у місті Щеттін опинився на території, приєднаній до Польщі. І все його обладнання вивезли до СРСР, а там воно використовувалося для випуску зовсім іншої продукції.

Джерело матеріала
loader