Для впливу на вибори в Румунії задіяли «сплячі акаунти» в соцмережах, — джерела Укрінформу
Для впливу на вибори в Румунії задіяли «сплячі акаунти» в соцмережах, — джерела Укрінформу

Для впливу на вибори в Румунії задіяли «сплячі акаунти» в соцмережах, — джерела Укрінформу

Ці акаунти були створені ще вісім років тому, проте активувалися саме під час виборчого процесу.

У кампанії прихованого впливу під час виборів у Румунії торік були задіяні так звані сплячі акаунти в соцмережах. Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на співрозмовника у штаб-квартирі НАТО в кулуарах зустрічі міністрів оборони Альянсу 13 лютого.

За його словами, ці акаунти, які були створені ще вісім років тому, проте активувалися саме під час виборчого процесу.

«Тобто вони були створені заздалегідь для підготовки ґрунту для політичного втручання у майбутньому», — пояснив чиновник.

Іншою особливістю цієї кампанії впливу посадовець НАТО назвав активне використання «мікроінфлюенсерів» — користувачів мереж з відносно невеликою кількістю підписників. Попри це, вони зіграли значну роль у просуванні дезінформації, не відаючи, що їх використовують із деструктивною метою.

«Їм платили якісь невеликі гроші, і вони просували певного кандидата, і саме завдяки їх великій кількості вдалося досягти дестабілізуючого результату», — сказав співрозмовник агентства.

Він також відзначив, що НАТО має дієві інструменти протидії зловмисним кампаніям політичної дестабілізації країн-членів, яка може завдати шкоду цілям та завданням НАТО. За його словами, такий інструментарій спрямований на виявлення джерел дезінформації та ознак координованих кампаній з її розповсюдження через соціальні мережі.

Чиновник пояснив, що насамперед НАТО може слугувати платформою для обміну відповідною інформацією між союзниками. При цьому, додав він, подібна допомога може надаватися країнам-членам тільки у випадку їхнього прямого звернення, адже НАТО дотримується політики невтручання у внутрішні справи союзників.

«По-друге, коли йдеться про активні шкідливі кампанії прихованого характеру, всі країни НАТО, і ми у штаб-квартирі маємо певні інструменти, які дозволяють побачити, як ці кампанії вибудовуються і запускаються. І ми можемо підтримувати союзників у цьому сенсі», — повідомило джерело.

Чиновник додав, що наразі в Альянсі працюють над оновленням стратегії протидії гібридній агресії (Hybrid Warfare Strategy), і не виключено, що сам термін «гібридна агресія» зазнає змін, трансформувавшись у «дестабілізацію».

Нагадаємо, 24 листопада в Румунії пройшов перший тур президентських виборів, у якому перше місце посів безпартійний, ультраправий, проросійський кандидат Келін Джорджеску. Він виступає за вихід країни з Євросоюзу та НАТО і прихильно відгукується про Росію.

На останніх соцопитуваннях він набирав лише 4–7%, проте на виборах несподівано отримав понад 22% голосів. Свою передвиборну кампанію Джорджеску проводив переважно в TikTok, де його ролики набували вірусної популярності.

5 грудня президент Румунії Клаус Йоганніс оприлюднив документи розвідки, які свідчать про втручання в президентські вибори на підтримку Джорджеску за допомогою платформи TikTok і низки кібератак, зокрема російських. 

Румунський національний медіарегулятор подав офіційну скаргу до Брюсселя, закликавши розслідувати дії TikTok через імовірне втручання мережі у вибори. Там також закликали призупинити роботу тіктоку в країні перед другим туром виборів.

Єврокомісія зобов’язала платформу TikTok зберегти всі дані щодо виборів у Румунії. Генерального директора TikTok закликали прийти до Європарламенту та відповісти на питання про роль соцмережі у виборах президента Румунії.

Також скоординовану кампанію впливу на президентські вибори в Румунії виявили у соцмережах Meta.

6 грудня Конституційний суд Румунії скасував президентські вибори в країні. Уряд має обрати нову дату президентських виборів, й увесь виборчий процес буде запущений з початку.

17 грудня Європейська комісія почала офіційне провадження проти соціальної мережі TikTok на тлі президентських виборів у Румунії. Розслідування зосередиться на ймовірній скоординованій маніпуляції системою рекомендацій платформи та на політиці мережі щодо політичної реклами.

Читайте також:

  • «Ізоляційний пояс» Східної Європи: інформаційні впливи Росії на вибори-2024
  • Як риторика кандидатів на виборах в Румунії та Молдові збігається з наративами Кремля
  • Як TikTok став зброєю: від румунського електорального шоку до українських реалій
  • EUToday: Росія намагається вплинути на виборчий процес у Румунії

Фото: entrepreneur.com

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
вибори Соцмережі
Джерело матеріала
loader
loader