Росія з 2014 року виділяє на розвиток своїх ЗМІ не менш як мільярд євро на рік - експерт
Росія з 2014 року виділяє на розвиток своїх ЗМІ не менш як мільярд євро на рік - експерт

Росія з 2014 року виділяє на розвиток своїх ЗМІ не менш як мільярд євро на рік - експерт

Росія з 2014 року виділяє на розвиток своєї розгалуженої медійної інфраструктури у світі не менше мільярда євро на рік. Однак проти російського ІПСО українське суспільство може мати «імунітет» за певних умов.

Про це розповів головний спеціаліст Управління комунікацій Командування Сухопутних військ ЗСУ Тарас Дзюба в інтерв’ю Укрінформу.

«Пригадуючи лютий 2022 року – нас взагалі як об’єкти таких ІПСО вони (росіяни – ред.) не розглядали. Зусилля агресора були націлені виключно на світову спільноту. Це була їхня помилка, якою Україна, а точніше українська спільнота, скористалася більш ніж адекватно. У перші пів року масштабної війни українці продемонстрували консолідованість суспільства і стійкість до інформаційних вкидів», – зазначив він.

За словами Дзюби, Росія прорахувалася як у плані «Киев за три дня», так і у своїх розрахунках психологічно впливати на українців за розробленим заздалегідь планом.

«Оцінка цільових аудиторій не була ними (росіянами – ред.) проведена належним чином, з квітами ніхто їх не зустрічав, не була проведена і оцінка інфосередовища. Вони зіткнулися з тим, що перших три-чотири місяці їм довелося самим захищатися у власному інформаційному просторі. Чому захищатися? Ніхто не очікував з нашого боку того, що я називаю інформаційним поривом. Масові матеріали на кшталт транслювання реальних втрат агресора, знищення чи захоплення його техніки змусили окупантів сильно коригувати свої дії. За тих пів року росіяни зазнали чимало поразок від України в інформаційній війні», – наголошує експерт.

Аналізуючи дії ворога проти України, військовий зазначає: «Нам все вдається з медіаграмотністю, з можливістю протидіяти або стійко переносити російські інформаційні впливи, доки це не починає стосуватися кожної людини конкретно. Якщо комусь не обов’язково йти до Сил оборони України за мобілізацією, то й російське ІПСО просто зникає, як роса на сонці. Тільки-но повістка в руки, і треба самому йти до ТЦК – це вже працює інакше, тут вже вмикаються ті речі – "а можливо, не треба", "щось тут не правильно", "все не так просто". І починається пошук відповіді, яку вже закладено ворогом», – зазначає Дзюба.

Водночас, на його думку, на запитання, що зробити на противагу таким діям агресора – відповісти непросто. «Тому що росіяни по всьому світу працюють через свої ЗМІ, через грантові проєкти того ж "русского мира". Нам відомо, що не менш як 1 мільярд євро щороку ворог з 2014-го виділяє на розвиток підрозділів своїх засобів масової інформації. Зауважу! Не на інформаційне супроводження, а саме на розвиток розгалуженої державної медійної інфраструктури (не варто забувати й про приватні російські ЗМІ, які також працюють із державними в унісон!)», – навів дані експерт.

На його переконання, тут не буде зайвою допомога через усвідомлення нашими партнерами важливості цієї проблеми. «Адже всі мають розуміти: РФ своїм "профільним" фахівцям дозволила все, вони спокійно нехтують будь-якими правилами, працюючи практично в кожній країні світу. Росія прагне створити альтернативну інформаційну реальність і нав'язати її цивілізованому світу. У такій реальності важко відрізнити правду від неправди», – акцентує Дзюба.

Як повідомляв Укрінформ, за даними експертів, російська пропаганда переключилася на світову аудиторію, майже втративши вплив на Україну через вдалу протидію.

Теги за темою
Росія ЗМІ фінансування
Джерело матеріала
loader
loader