![В Україні перевірили якість бензину на АЗС: результати здивували водіїв](https://thumbor.my.ua/CyAJgCwYGD8J-ZFcVyZNlh97YaE=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F68b36456bc6074d9f0b6755c8d5ee0c7.jpg)
В Україні перевірили якість бензину на АЗС: результати здивували водіїв
Українцям розповіли, що відбувається на українських АЗС. Результати перевірки бензину здивували експертів.
Як передає "Хвиля", у січні-лютому 2025 року Інститут споживчих експертиз провів чергову перевірку найпопулярнішого бензину А-95 на українських АЗС.
Попри підвищення цін, цього разу якість пального суттєво покращилася. Для перевірки відібрали зразки бензину А-95 у 16 всеукраїнських і регіональних мережах АЗС, а також у станціях, які працюють у райцентрах і невеликих містах. У лабораторії їх перевірили за октановим числом, вмістом сірки, ароматичних вуглеводнів та бензолу. Результати розподілили на три зони залежно від якості бензину.
"Зелена зона"
Дослідження ринку показало несподівані результати. Цього разу кількість лідерів значно перевищила число аутсайдерів.
Великі приватні мережі заправок, такі як WOG, AMIC, ОККО та KLO, традиційно підтвердили свою репутацію надійних гравців ринку. Якість їхнього пального не викликає сумнівів.
![В Україні перевірили якість бензину на АЗС: результати здивували водіїв - Фото 1](https://thumbor.my.ua/wy8_1mr5RMLow5QYvu96DpQBZlI=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fd849d6988d867d5d6632256528a3aedb.jpg)
Державна компанія UKRNAFTA також активно розвивається, створюючи серйозну конкуренцію. Паралельно амбітна мережа PARALLEL намагається стати загальнонаціональним брендом.
Попри складну ситуацію в зонах бойових дій, регіональні компанії VOSTOKGAZ та SVR зберігають свою репутацію. Вперше до лідерів увійшла мережа MARSHALL, що, ймовірно, провела суттєву роботу з контролю якості пального.
Під час перевірки експерти почали з вимірювання октанового числа бензину. Стандарт ДСТУ вимагає мінімум 95 одиниць. Результати вразили.
Лідером за октановим числом стала мережа WOG – 95,8 одиниці. У AMIC та KLO – 95,7 одиниці.
Такі високі значення октанового числа мають практичну перевагу автомобілістів. За такої якості палива двигун працює рівномірніше, розвиває повну потужність і споживає менше пального.
![Ціни на пальне в Україні](https://thumbor.my.ua/pDtXqfOAu9uWfthmoDZ4VNx8EeI=/600x/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F8d97a6719a0a493185b947e83303b5b5.jpg)
Інші учасники дослідження також мають солідний запас за октановим числом - близько 0,5 одиниці понад норматив. Експерти оцінили ці результати як дуже гідні, що підтверджують високу якість палива у досліджених мережах.
Протягом попереднього дослідження експерти проаналізували вміст сірки в паливі, яка є одним із найбільш шкідливих компонентів для двигуна та навколишнього середовища. Підвищений вміст сірки у паливі негативно впливає на технічний ресурс автомобіля. Це призводить до швидкого зносу двигуна та паливної системи. Крім того, сірка є серйозною екологічною проблемою: при згорянні палива утворюється оксид сірки, який з вихлопними газами потрапляє в атмосферу, забруднюючи повітря в містах.
Стандарт Євро 5 встановлює максимально допустиму норму вмісту сірки на рівні 10 мг/кг. Результати дослідження показали, що багато мереж значно перевершують цей норматив.
Найкращі показники продемонстрували мережі WOG та UKRNAFTA з мінімальним вмістом сірки - 4 та 5 мг/кг відповідно. Мережі KLO та AMIC також показали чудові результати - 6 мг/кг, що майже вдвічі нижче за встановлений норматив.
Крім сірки, експерти також оцінили вміст ароматичних вуглеводнів. У всіх досліджених мереж цей показник перебував у межах норми. Найменша кількість ароматичних вуглеводнів зафіксована в мережах UKRNAFTA та VOSTOKGAZ – трохи більше 25% при максимально допустимій нормі 35%.
Також перевірили вміст бензолу. Найбільш "чистий" бензин – у AMIC та PARALLEL (0,64% при нормі не вище 1%). Висновок експертів – усе вищезгадане паливо потрапило до резервуарів АЗС у такому ж стані, в якому його випустили із заводів.
Синя категорія
До цієї категорії потрапили кілька заправних мереж: всеукраїнська мережа MOTTO та регіональні мережі ФАКТОР, VST, СВОЇ та BVS. Їхній бензин марки А-95 формально відповідає державним стандартам (ДСТУ), проте показники якості знаходяться дуже близько до гранично допустимих норм.
Особливо цікавий той факт, що більшість цих мереж у попередніх дослідженнях входили до "червоної" категорії, яка означала суттєві порушення та проблеми з якістю палива. Нинішнє дослідження показало кардинальні зміни – мережі значно покращили якість свого бензину.
Червона категорія
Порушниками залишилися лише БРСМ-Нафта та запорізька ЄВРО 5. У БРСМ-Нафта сірка трохи перевищує норму – 11 мг/кг замість 10 мг/кг. У ЄВРО 5 ситуація гірша: вміст сірки перевищує норму у 2 рази, бензолу – у 3 рази.
Експерти називають дві причини покращення ринку:
- маржа стала настільки великою, що немає сенсу фальсифікувати паливо;
- правоохоронці зупинили роботу великих виробників підробленого пального.
Директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чернобривець застерігає від надмірного оптимізму. На його думку, неякісне пальне може швидко повернутися.
Нагадаємо, водіям показали, скільки коштують бензин, дизель і автогаз в Одеській та Львівській областях.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)