Як заговорити іноземною мовою? Корисна вправа, яка не займе багато часу, але дасть результат
Як заговорити іноземною мовою? Корисна вправа, яка не займе багато часу, але дасть результат

Як заговорити іноземною мовою? Корисна вправа, яка не займе багато часу, але дасть результат

Як заговорити іноземною мовою? Корисна вправа, яка не займе багато часу, але дасть результат

Для запам'ятовування іншомовних слів можна використовувати метод під назвою Non Stop.

Чому ми так легко опановуємо рідну мову й “зависаємо”, вивчаючи іноземну та як поліглотам вдається знати десять і більше мов? Про це та про запам’ятовування іноземних слів у статті для ZN.UA “Як поліглоти запам’ятовують іноземні мови та чому нам буває складно заговорити іноземною?” розповів майстер спортивного запам’ятовування за версією International Association of Memory, тренер збірної України на міжнародних змаганнях зі спортивного запам’ятовування та викладач курсу “Мистецтво запам’ятовування” в УКУ Гордій Остапович.

Зокрема, для запам'ятовування іноземних слів Остапович пропонує вправу під назвою Non Stop. Завдання — зробити так, аби, знайшовши в словнику іноземної мови якесь слово чи фразу, ми одразу ж були б готові вимовити їх. 

Що передбачає вправа:

  • протягом першого тижня тренування потрібно п'ять хвилин щодня без перерви говорити мовою, яка вивчається; якщо ви знаєте лише 40–50 слів, то просто вимовляйте ці слова (як зазначає автор, не турбуйтеся, якщо ці слова повторюватимуться, ваша мета проста — п'ять хвилин говорити мовою, яку хочете опанувати);
  • протягом другого тижня виділяйте щодня по 10 хвилин на безперервне говоріння;
  • протягом третього тижня — по 20 хвилин.

Як пояснює Остапович, вивчення рідної мови нерозривно пов’язане з постійним говорінням — спочатку це прості слова, потім складні, які діти вимовляють з помилками. Але постійний зворотний зв’язок від батьків змушує дитину знаходити слова у своєму словнику (область Верніке) й одразу ж їх вимовляти (центр Брока). І таким чином між частинами мозку, які носять імена Брока та Верніке, виникає міцний нейронний зв’язок.

Швидкість передачі даних між словником і язиком настільки вражає, що часто виникає відчуття, ніби слова ллються самі, і є думка, що те саме можна зробити з іноземною мовою — але це зовсім не так, каже автор.

Оскільки для вивчення іноземної мови в нашій голові виділяється зовсім інша частина, не область Верніке, то виявляється, що зв’язку між словником англійської та нашим синхронізатором немає (а якщо і є, то він слабкий). Однак для налагодження цього взаємозв’язку можна використати одне з правил неврології: якщо два нейрони працюють одночасно, то між ними виникає зв’язок, саме з цим і може допомогти вищезгаданий принцип Non Stop.

За словами Остаповича, в такий спосіб лише за три тижні можна створити нейронний зв’язок між ділянкою мозку, що зберігає словник іноземних слів, і центром Брока. Навіть якщо після трьох тижнів такого тренування час цій вправі вже не приділятиметься, нейронний зв’язок використовуватиметься для дедалі більшого запасу слів, які залишатимуться у вашій голові в процесі навчання.

А що ж означає “вивчити мову” — знати всі правила й винятки чи вміти висловлюватися, та як вивчають мови в інших країнах? Освітянка Надія Майбогіна у статті для ZN.UA порівнювала методи вивчення мови в Україні та Британії.

Джерело матеріала
loader
loader