The Wall Street Journal опублікував 1 лютого інформацію про розслідування наймасштабнішої за останні чверть століття авіакатастрофи в США, коли загинули 67 осіб із цивільного літака і два пілоти військового вертольота.
[see_also ids=«627973»]
Вертоліт армії США Black Hawk, що зіткнувся з рейсом American Airlines, який заходив на посадку в Національному аеропорту імені Рональда Рейгана, проходив підготовку до виконання однієї з ключових місій підрозділу: доставки вищого керівництва США в безпечну зону в разі нападу на столицю країни.
Однак смертельне зіткнення військового гелікоптера з комерційним авіалайнером у середу, 29 січня, унаслідок якого загинули 67 осіб, наголосило на ризиках, пов'язаних із виконанням складних навчальних місій у перевантаженому повітряному просторі Вашингтона, та поставило під сумнів рутиннішу роль підрозділу в перевезенні вищих посадовців Вашингтоном.
Федеральне управління цивільної авіації на невизначений термін призупинило польоти більшості вертольотів у районі Національного аеропорту Рейгана до кінця розслідування, яке триватиме ще кілька тижнів.
У п'ятницю армія впізнала двох пілотів «Чорного яструба» - старшого уорент-офіцера 2-го класу Ендрю Лойда Івса, 39 років, із Грейт-Міллс, штат Меріленд, і штаб-сержанта Раяна Остіна О'Хару, 28 років, із Лілберна, штат Гаваї. У вертольоті була присутня також ще один член екіпажу - жінка, чиє ім'я не називається, що не характерно для армії. Військові пішли назустріч проханню її сім'ї, але на веб-сайті армії, присвяченому інформації про втрати, зазначено, що сім'ї можуть попросити не називати ім'я солдата, але «воно є надбанням громадськості і може бути оприлюднене без їхнього дозволу».
12-й авіаційний батальйон, що базується в довколишньому Форт-Бельвуарі, штат Вірджинія, вже кілька десятиліть літає в гарячі точки, від В'єтнаму до Лівану, і вивозить звідти вищих чиновників. Сьогодні підрозділ діє переважно всередині США, а також відповідає за «план безперервності операцій», що дає змогу уряду продовжувати роботу в разі подій, подібних до 11 вересня.
Він також перевозить вищих військових та інших офіційних осіб до столиці країни та її околиць на вертольотах, відомих як «золоті вершини», оскільки вони спеціально пофарбовані, щоб підкреслити їхню місію. Гелікоптери Gold Tops фактично стали висококласним повітряним таксі для вашингтонських VIP-персон, доставляючи пасажирів на бази та в інші місця в Пенсільванії, Вірджинії та Меріленді, а в деяких випадках і за їхні межі.
За словами Ендрю Логана, жителя Вашингтона, одного із засновників сайту Helicopters of DC, який відстежує вертолітні операції, армійські гелікоптери іноді перевозять трьох- і чотиризіркових генералів із Форт-Бельвуара до Пентагону, що дає змогу заощадити 45 хвилин або й більше на поїздці на машині.
«Я чув, як пілоти говорили, що їм подобається бути таксі для генералів», - сказав він.
За словами військових чиновників, роль армійського батальйону дуже важлива, і перевезення вищих офіцерів збройних сил для ефективнішого використання їхнього часу здебільшого є необхідністю, а не правом, особливо коли їм потрібно дістатися між зустрічами за межами регіону, а потім повернутися в Пентагон або Білий дім, сказав один відставний старший офіцер авіації.
Однак аварія викликала суперечки про те, як слід виконувати цю роль у перевантаженому повітряному просторі навколо столиці, особливо поблизу Національного аеропорту Рейгана, який має погану славу серед пілотів через короткі злітно-посадочні смуги, сильну перевантаженість та обмеження повітряного простору поблизу Білого дому та Пентагону.
Пентагон і NTSB почали розслідування зіткнення літаків у повітрі. Слідчі з'ясовують, що оператор авіадиспетчерської служби сказав пілотам гелікоптера, що послужило причиною рішення змінити злітно-посадкову смугу, якою повинен був летіти комерційний літак, і чи не занадто високо летів «Чорний яструб».
Представники Міністерства оборони заявили, що висота польоту «Чорного яструба» перевищувала дозволену на 100 футів, і він міг збитися з курсу.
Начальник пожежної служби Вашингтона Джон Доннеллі-старший заявив у п'ятницю вдень, що 28 із 41 тіла, витягнутого з місця аварії, було впізнано. Доннеллі також сказав, що, на його думку, корпус літака необхідно витягти з річки Потомак, перш ніж буде знайдено нові останки. За його словами, роботи з вилучення літака з води мають розпочатися в суботу.
[see_also ids=«627820»].
Нагадаємо, у середу ввечері регіональний літак авіакомпанії PSA Airlines, що виконував рейс 5342 для American Airlines, зіткнувся в повітрі з вертольотом із трьома військовими на борту. Вертоліт виконував тренувальний політ поблизу аеропорту імені Рейгана у Вашингтоні. Усі 67 осіб з літака і три військових льотчики загинули.