/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F6bf41e889ef73bb7b7eb6698c199332d.jpg)
Знайдено спосіб контролювати тисячі дронів і авто одночасно: що придумали вчені
Новий метод управління БПЛА і безпілотним транспортом нагадує те, як люди інтуїтивно орієнтуються в навколишньому середовищі.
Група інженерів із Массачусетського технологічного інституту (MIT) розробила новий метод навчання безпілотних технологій, який дає їм змогу безпечно працювати в переповненому просторі. Про це йдеться на офіційному сайті університету.
Як зазначають науковці, щоб зробити безпечною будь-яку багатоагентну систему, інженерам зазвичай доводиться враховувати потенційні шляхи кожного пристрою по відношенню до кожного іншого пристрою в системі. Це трудомісткий і обчислювально дорогий процес, який не гарантує безпеку.
"У шоу дронів кожному дрону задають певну траєкторію — набір точок маршруту і набір часу, — а потім вони, по суті, заплющують очі і дотримуються плану. Оскільки вони знають тільки, де вони мають бути і в який час, якщо відбуваються несподівані речі, вони не знають, як адаптуватися", — сказав провідний автор дослідження Сонгюань Чжан.
Щоб розв'язати цю проблему, дослідники з MIT розробили власний метод навчання безпілотників безпечного маневрування під назвою GCBF+, що розшифровується як "Graph Control Barrier Function".
За словами вчених, цей метод схожий на те, як люди інтуїтивно орієнтуються в навколишньому середовищі. Замість того, щоб планувати конкретні шляхи, метод дає змогу пристроям постійно "усвідомлювати" свої межі безпеки. Залишаючись у безпечній зоні, вони можуть вибрати будь-яку кількість шляхів для виконання свого завдання.
"Припустимо, ви перебуваєте в дуже багатолюдному торговому центрі. Вам байдуже до всіх, окрім тих, хто перебуває у вашому безпосередньому оточенні, наприклад, у радіусі 5 метрів, з погляду безпечного пересування і того, щоб ні з ким не зіткнутися", — пояснив аспірант Освін Со.
Команда навчила невелику кількість дронів розміром з долоню безпечно виконувати різні завдання, від одночасної зміни положення в польоті до посадки на певні рухомі транспортні засоби на землі. У симуляціях дослідники показали, що ті самі програми, навчені на кількох дронах, можна масштабувати до тисяч безпілотників.
За словами вчених, цей метод можна застосовувати в різних сферах, зокрема він підійде для запобігання зіткненням у шоу дронів, складських роботів, безпілотних транспортних засобів, систем доставки дронами та пошуково-рятувальних дронів.
"Це може стати стандартом для будь-якого проєкту, де потрібна об'єднана група пристроїв", — підсумував доцент кафедри аеронавтики й астронавтики Массачусетського технологічного інституту Чучу Фань.
Нагадаємо, дослідники з Університету імені Лоранда Етвеша (ELTE) в Угорщині створили планувальник маршрутів, який може об'єднувати 5000 автономних дронів у зграю, яка самоорганізується.
Зі свого боку дослідники з Південної Кореї розробили зграю крихітних магнітних роботів, які можуть спільно виконувати різноманітні завдання, імітуючи поведінку мурашок у дикій природі.
Ціни на iPhone впадуть: експерт назвав причину
Інтроверт чи екстраверт? Науковці назвали новий тип особистості
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F28%2Fc5ae4c8ddf8a3ffe521bab6e0947fcc6.jpg)
Samsung представила 115-дюймовий телевізор з новітньою технологією Micro RGB
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F99f9097ea3b4f4b97f99e6d4843bfaaa.jpg)
Новий робот може змінити індустрію збору ягід
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F45%2Fccf08be4fb2115f668953822c3626aca.png)
У харків'ян насправді є корона, у мережі завірусилося смішне відео
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F4d770a8ad6a5a5299ec4229aa269df56.jpg)
Defence Express пояснили, чому FP-5 «Фламінго» і Ту-141 «Стриж» – це зовсім різні апарати
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fe27744ffcb65dc9a8b6a2004f6beee1b.png)