Міністерство оборони США виділило 7 мільярдів доларів на розробку інноваційного двигуна для винищувача майбутнього покоління. Контракти отримали два промислові гіганти — RTX (Raytheon) та General Electric, кожен по 3,5 мільярда доларів. Роботи мають завершитися до липня 2032 року в рамках програми NGAD (Next Generation Air Dominance), пише Defence Express.
Компанії обрали різні підходи до реалізації проєкту. General Electric зосередиться на розвитку технологій та мінімізації ризиків, тоді як RTX через свій підрозділ Pratt & Whitney займеться проектуванням, випробуваннями та інтеграцією прототипу двигуна в систему озброєння.
Обидві компанії мають багатий досвід у розробці авіаційних двигунів. RTX створила двигуни F135 для винищувача F-35 та F119 для F-22 Raptor. У портфоліо General Electric — двигуни F110 для F-15EX та F414 для Super Hornet.
General Electric вже демонструє значні успіхи в цьому напрямку. Компанія представила адаптивний двигун XA100, який забезпечує на 30% більшу дальність польоту та оснащений системою автоматичного переконфігурування для підвищення ефективності.
А проте, існують певні застереження щодо термінів реалізації програми NGAD. Враховуючи, що розробка двигуна триватиме сім років, новий винищувач навряд чи з’явиться раніше 2031 року.
Ця затримка викликає занепокоєння у військових експертів, особливо на тлі активної роботи Китаю над власними винищувачами нового покоління. Крім того, подальша доля програми NGAD значною мірою залежатиме від політичних рішень нового президента США Дональда Трампа.