Про це йшлося під час засідання круглого столу в Укрінформі.
Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник наголосив, що безпека людей і громадського транспорту є першочерговим завданням для столичної влади. За його словами, випадки влучання і падіння уламків біля громадського транспорту свідчать про те, що «транспорт є об’єктом підвищеної небезпеки».
«Ми не можемо ризикувати життями містян. Саме завдяки тому, що ми дотримуємось нормативних актів, за час повномасштабного вторгнення жоден пасажир міського комунального транспорту не постраждав», - підкреслив Поворозник.
Своєю чергою голова транспортного департаменту КМДА Руслан Кандибор навів дані опитування, згідно з якими 80% водіїв комунального транспорту у столиці готові продовжувати роботу під час повітряної тривоги, проте не готові нести відповідальність за нещасні випадки, пов’язані з наслідками повітряних атак РФ.
Голова фракції «Слуга народу» у Київміськраді Андрій Вітренко наголосив, що за даними громадських організацій, на момент оголошення повітряної тривоги у столиці в громадському транспорті перебуває близько 80-100 тисяч людей. Водночас за відсутності укриттів/безпечних місць на зупинках у разі припинення руху безпека пасажирів все одно не гарантована.
У цьому зв'язку він висловив низку пропозицій. «Перша - обладнання зупинок та створення укриттів на ключових маршрутах. Друга - застосування сучасних програм транспортного моделювання і перегляд правил зупинки транспорту, запровадити механізм, який дозволить швидко відновити рух», - сказав депутат Київради.
Своєю чергою представник ГО «Пасажири Києва» Олександр Рак нагадав, що Київ - єдине місто в Україні, де зупиняється рух громадського транспорту під час повітряної тривоги. «Ми підрахували, що за рік (у цьому зв'язку - ред.) було недовироблено 2,5 млрд гривень валового регіонального продукту», - сказав він.
Організація запропонувала КМВА алгоритм дій згідно з двома рівнями небезпеки, про які повідомляють військові. Зокрема, пропонується у разі небезпеки «жовтого» рівня продовжувати роботу транспорту, а під час підвищеного «червоного» - зупиняти рух. Водночас запропоновано алгоритм швидкого відновлення руху транспорту після відбою тривоги.
Натомість адвокат та військовослужбовець Олександр Строкань висловив пропозиції щодо безпечності транспорту. «Наприклад, забезпечити перший рівень безпеки кабіни водія від уламків. Водночас пропоную збільшити кількість транспорту, який би міг перевозити пасажирів. Наприклад, під час тривоги водій буде зобов’язаний брати на рейс ту кількість пасажирів, яка дорівнює кількості сидячих місць у транспорті», - сказав він.
Голова КМВА Тимур Ткаченко зазначив, що після призначення на посаду запросив документи, на підставі яких було ухвалено рішення щодо зупинення комунального транспорту під час повітряних тривог, проте «окрім самого рішення, більше ніяких аналітичних, інформаційних матеріалів не отримав». За його словами, позиція військових також не була надана офіційно для прийняття відповідного рішення.
«На мою думку, з цим питанням потрібно розбиратися детальніше. ...Безпека киян - це першочергово, тут інакше бути не може, але разом з тим потрібно розуміти, чи взагалі це рішення приводить до безпеки киян… Якби рішення виконувалось в повному об'ємі і зупинявся транспорт не тільки комунальний, а й приватний, тоді, напевно, це мало б сенс. Тому рішення має бути збалансовано, переглянуто, і це має бути зроблено найближчим часом, оскільки кияни цього вимагають», - наголосив посадовець.
За результатами обговорення експерти сформують документ із пропозиціями щодо відновлення руху комунального транспорту під час повітряної тривоги та нададуть його міській владі для ознайомлення.
Як повідомляв Укрінформ, у Київській міській військовій адміністрації вважають, що у разі зміни рішення про зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги варто розробити нові протоколи безпеки для водіїв та пасажирів.