Китай та Індія зупинили покупку російської нафти після введення останніх санкцій США, оскільки вони призвели до зростання витратна доставку, пише Reuters.
Так, січневі санкції призвели до різкого зростання фрахтових ставок на танкери, оскільки деякі покупці і порти в Китаї та Індії уникають суден російського тіньового флоту, що потрапили під санкції. Як наслідок в Китаї виник великий ціновий розрив між покупцями і продавцями.
Агентство вказує, що пропозиції на березневу російську нафту марки ВСТО, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, підскочили до 3-5 доларів за барель до ціни ICE Brent на умовах поставки з судна (DES) в Китай після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на цьому маршруті зросли на кілька мільйонів доларів.
Водночас ще до введення санкцій в січні високий зимовий попит і зміцнення цін на конкуруючі сорти з Ірану призвели до того, що спотові премії на нафту сорту ВСТО до Китаю зросли майже до 2 доларів за барель, що є найвищим показником з початку війни в Україні в 2022 році, наслідки якої призвели до зниження дисконтів до 6 доларів.
В Індії фінансовий директор Bharat Petroleum Corp Ltd (BPCL.NS) повідомив Reuters минулого тижня, що компанія не отримала жодної нової пропозиції щодо березневих поставок, як це було б зазвичай, і очікує, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно з січнем і груднем.
На російську нафту припадає 36% імпорту Індії та майже п'ята частина імпорту Китаю у 2024 році.
За даними аналітичної компанії Kpler, останні санкції спрямовані на танкери, які перевозять близько 42% російського морського експорту нафти. США заявили Індії, що танкери, завантажені російською нафтою, повинні розвантажитися до 27 лютого. Платежі за нафту на борту суден, що потрапили під санкції, мають бути здійснені до 12 березня, додав він.
У Китаї танкери, що потрапили під санкції, стикаються з затримками при розвантаженні нафти, незважаючи на виконання вимог щодо виключення з-під санкцій. Три з них розвантажили російську нафту ВСТО і «Сокіл» протягом 15-17 січня, а танкер Olia розвантажився в порту Янтай в Шаньдуні в неділю після майже тритижневого перевезення вантажу ВСТО, згідно з даними LSEG.
Танкер Huihai Pacific все ще очікує на розвантаження в Тяньцзіні після завантаження вантажу ВСТО 5 січня, а Віктор Титов прямує в Циндао після завантаження «Сокола» 6 січня, свідчать дані LSEG.
В Індії дев'ять танкерів, що потрапили під санкції, розвантажили нафту з 10 січня, причому кілька з них перевозили нафту марки Urals, свідчать дані LSEG.
Санкції США і заборона, введена на початку цього місяця китайською Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи в провінції Шаньдун в найближчій перспективі втратять до 1 мільйона барелів на добу поставок нафти, повідомляє консалтингова компанія FGE.
Незалежні нафтопереробні заводи скорочують обсяги переробки, оскільки альтернативні джерела поставок є більш дорогими, і очікують скорочення на 400 000 барелів на добу до лютого.
Старший аналітик Kpler Сюй Мую очікує, що імпорт російської далекосхідної нафти в Китай залишиться на низькому рівні в найближчі тижні після падіння до шестимісячного мінімуму в 717 000 барелів на добу минулого тижня.
Щодо Індії, FGE повідомила, що країна стикається з перебоями в постачанні 450 000 барелів на добу російської нафти, але нафтопереробні заводи користуються перевагами періоду згортання виробництва.
На разі ж індійські нафтопереробники шукають альтернативні джерела постачання з Близького Сходу, Африки та США на березень і квітень, оскільки очікують, що російські поставки скоротяться, повідомляє Reuters.