Трудові відносини між роботодавцем та працівником в Україні регулюються відповідним законодавством. Деякі працівники мають право на додаткову відпустку. Фахівці Південно-Східного міжрегіонального управління Державно служби з питань праці розповіли, якими документами одинока мати може підтвердити свій статус для отримання такої відпустки.
У Держпраці зазначили, що відповідно до ст. 10 закону «Про відпустки» одинокій матері надається право на щорічну додаткову оплачувану відпустку тривалістю 10 календарних днів. Фахівці додали, що в законодавстві про працю відсутнє визначення поняття «одинока мати». Нею, відповідно до постанови Пленуму Верховного суду України від 6 листопада 1992 року № 9, вважаються:
- жінка, яка не перебуває в шлюбі, і в свідоцтві про народження дитини якої відсутній запис про батька дитини, або запис про батька зроблений у встановленому порядку за вказівкою матері;
- вдова;
- інша жінка, яка виховує й утримує дитину сама.
До останньої категорії, згідно з роз’ясненням Мінекономіки, належать:
- розлучена жінка;
- жінка, яка виховує дитину без батька, зокрема, жінка, яка народила дитину, не перебуваючи в шлюбі, й при цьому батько визнав дитину;
- жінка, яка вийшла заміж, але її дитина новим чоловіком не всиновлена, оскільки батько в дитини є.
У Держпраці підкреслили, що законодавство не визначає конкретного переліку документів, які має пред’явити одинока мати для підтвердження свого статусу та отримання додаткової соціальної відпустки.
«Тож роботодавцю пред’являють будь-який офіційно складений, оформлений і засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує відсутність участі батька у вихованні дитини. Роботодавець, врахувавши надані документи, ухвалює рішення про надання додаткової соціальної відпустки», – йдеться у повідомленні.
Раніше юристка Галина Токмач розповіла, чи може роботодавець звільнити працівника за згодою сторін, якщо він з початку війни знаходиться в неоплачуваній відпустці