У Давосі триває Всесвітній економічний форум, у рамках якого обговорюють найважливіші проблеми, що стоять перед людством, а також шляхи їх вирішення. На одній із панелей форуму, Industries in the Intelligent Age, обговорювалося, як компанії та уряди можуть відреагувати на розвиток та впровадження штучного інтелекту (ШІ), і що їм необхідно змінити.
Як заявила Джулія Світ глава та головний виконавчий директор Accenture, багатонаціональній компанії професійних послуг, компанії та уряди мають змінити підхід до людських ресурсів (HR), тобто кваліфікованих працівників, які виконують певні завдання.
«Що дійсно необхідно, це абсолютно новий підхід до того, як люди працюють і які вони мають вміння. У більшості випадків ШІ замінює не людей, а завдання та процеси. Це означає, що, щоб перетворити людей на висококласних фахівців, потрібно зрозуміти, які вміння у них є спочатку», - заявила Світ.
Вона також додала, що компаніям та урядам необхідно змінити підхід до навчання людей до роботи разом із ШІ. Наприклад, вони повинні мати можливість давати зворотний зв'язок, як це було б у разі роботи з людиною. «Це робить ШІ дуже реальним для людини, допомагає їй зрозуміти, як він може допомогти», - вважає Світ.
Автоматизація змінює ринок праці. Але як це змінює наше власне життя? Чи готові ми до світу, де машини замість нас виконують не лише рутинні завдання, а й взагалі більшу частину нашої роботи? Питання, яке ми повинні ставити перед собою вже не в тому, чи потрібен нам ШІ, а в тому, як нам залишитися потрібними самим собі та світові. Чим зайняти свої руки і як не втратити сенсу буття.
У статті «Що робити, поки ШІ працює?» Катерина Щоткіна розбирається, як адаптуватися до дивного нового світу, в якому думати вміють не лише люди.