Оновлення середньорозмірного кросовера в модельній лінійці Skoda символічне, але працює на покращення основних здібностей. Здається ще трошки додати і Skoda Karoq 2024 можна записуватись в лідери сегмента.
До представників VAG можна відноситись або з безумовною любов’ю, або з відразою. І якось вони з роками тільки виправдовують твоє відношення в той чи інший бік. Тож все залежить від погляду. Skoda Karoq свого часу прийшов на заміну досить непоганому, на мій погляд, Yeti і точно повинен був посилити його характеристики, а не розтрачати їх. Але тоді, у 2017 році, кросовер повністю перекреслив історію попередника та запропонував взагалі іншу концепцію. Зараз після декількох оновлень, можна відмітити, що він вже переріс діда в усіх сенсах, окрім прохідності, на яку ставку ніколи й не робили.
Зміст
- 1 Що нового в Skoda Karoq?
- 2 Загрозливий комфорт
- 3 Висновки та позиціювання
- 4 Технічні характеристики Skoda Karoq Sport Line 1.4TDI 8AT
Що нового в Skoda Karoq?
У 2022 році Skoda вже випустила оновлення кросовера і це були крапкові зміни в зовнішності, трохи в конфігурації салону та додавання нових сучасних функції безпеки, інтеграції гаджетів та інше. Саме тоді більшість сьогоднішніх переваг, які впадають в очі, були вже інтегровані. А що ж зараз?
Здається Skoda Karoq 2024 став більш стильним. Коштом чорної рамки решітки радіатора, чорними написами позаду, чорним дзеркалам, рейлінгам на даху та колісним аркам в колір кузова. Такі дрібнички, а як змінюють загальне враження. Мені навіть здалося, що оновлень куди більше, ніж звичайна топова комплектація Sport Line. Так, це цікава пропозиція від Skoda. Ні, він не має спортивних здібностей та не дарує відчуття драйву, тільки стилістику.
І тут Skoda точно випередила за стилем іспанців з Seat, але здається відстає від VW Tiguan, який пропонує куди більш ексцентричну зовнішність та більшу кількість технологічних систем, в тому рахунку й активних помічників, але ж і ціна там в рази більша.
Найбільше оновлень бачимо в салоні: стеля чорна, стійки чорні, майже немає цих хромованих окантовок і все наче монолітне, поєднане в єдине ціле. Схоже дизайнери таки створили цей інтер’єр з надмірним натхненням. Крісла в стилі спортивних ковшів з монолітним підголів’ям, добра бічна підтримка та регульована поперекова подушка. Ну і нехай, що механічні регулювання. Скільки ти там його чіпаєш зазвичай?
До цього додали стилізовану цифрову приладову панель з червоним фоном, трьохспицеве кермо з написом Sport Line (коли в іншій комплектації буде двоспицеве), хромовані накладки на педалі та пороги, плюс динамічну Led підсвітку салону, колір якої можна змінювати в налаштуваннях.
Інтер’єр Skoda Karoq 2024 виглядає багатше. Плюс до всього комфортні плюшки максимальної комплектації з трьохрівневим підігрівом керма, підігрівами крісел, бездротовими сервісами Apple Carplay, Android Auto, бездротовою зарядкою.
Особливу практичність Skoda Karoq додає фірмовий Simply Clever з максимально практичним використанням простору. Це купа ніш, окремі скриньки та кишеньки, що відкриваються, гумка для утримання високих речей в кишенях дверей, окремі отвори для зберігання карток, смітничок, шкребок для льоду в кришці бензобака, спеціальна захисна кришка бачка для омивача та інше.
Звичайно, залишаються тут і всі переваги кросовера у вигляді досить просторого місця позаду для пасажирів, де простий диван без вигадливих перепадів дозволить зручно вмоститись втрьох. Багажний простір один з найкращих у класі і не тільки: 588 літрів проти 469 л в Nissan Qashqai або 438 л в Mazda CX 5, яка більша.
Поспілкувавшись тиждень з Skoda Karoq, виникає відчуття спорідненості. Непогана ергономіка до якої швидко звикаєш і навіть перестають дратувати такі дрібниці, як «ваговські» лаконічні шрифти та іконки, відсутність швидкого доступу до камери, відсутність активних помічників та дивні алгоритми вмикання круїз-контролю, чи обмежувача швидкості.
Іноді навіть власники Skoda Karoq не відразу знаходять круїз-контроль в автівці. Адже він вмикається маленьким джойстиком на лівому важелі під кермом. А саме фіксування швидкості відбувається торцевою клавішею — дуже незручна та бісяча функція, бо коли намагаєшся змінити швидкість на круїзі випадково вмикаєш поворотник. Тож пробачте власникам всіх «вагів» дивну поведінку на трасі. А перемикання на обмежувач швидкості ще більше вибішує, адже попередньо треба увімкнути клавішею під правою рукою і пересунути активність з круїзу — і так робити кожного разу, як сідаєш за кермо.
Загрозливий комфорт
Здебільшого Skoda Karoq 2024 — чудова автівка для кожного дня, практична та зручна у використанні. До того ж з непоганими налаштуваннями шасі, які, здається, стають все м’якше з кожним оновленням. Це добре впливає на відчуття комфорту, однак протилежний бік такої підвіски — валкість та відсутність чіткості в кермі — відчуваються досить гостро. Якщо мені й здалося, що він став гострішим, то це завдяки налаштуванням режиму, бо коли набираєш швидкість вже навіть спорт-режим не рятує від пустоти та бажання зловити хоч якийсь контроль.
Тільки це настільки індивідуально і залежить від манери керування, що більшість навіть не помітить цього. Адже Skoda Karoq не провокує на динамічну їзду. Знайомий старий TSI 1.4 має 150 к.с. і 250 Нм, що є не поганими показниками, але тут не головні. Приємно, що він справді здатний набирати сотню за дев’ять секунд — це досить весело та додає впевненості в здібностях кросовера. Тільки, на мій погляд, круїзна швидкість та витрата палива більш важливі для повсякденного життя.
Не дивлячись на досить невеликий об’єм двигуна витрата палива в середньому тримається в районі 8,5-9 літрів, що для сучасного авто забагато. Адже той самий Nissan Qashqai тримається в витраті до 6,5-7 літрів, а гібридна Toyota Corolla Cross споживає ще менше.Найприємніша частина — гідротрансформатор. Я не дуже люблю поведінку DSG та взагалі життя з ним, через особливості обслуговування. Тільки автомат може укріпити приємне враження від поведінки Karoq. Це відсутність зайвих ривків під час перемикання, майже миттєва реакція на акселератор, м’якість та чіткість. І ще приємно, що зберегли класичний важіль для перемикання. Ніяк не можу звикнути до цих крутилок чи кнопок. Якщо в електромобілі це виправдано, то у звичайних ДВЗ якось дивно.
В авто не вистачає асистентів. Хоча б адаптивного круїзу. Здається це звичайна річ і в переліку Skoda в Європі вони є, однак для нашого ринку не пропонуються. Можливо через ціну, яка буде занадто висока та не конкурентна. Тож сподіваємось згодом все з’явиться хоча б в якості опцій.Висновки та позиціювання
Можна довго розповідати про комфортні фішки Skoda Karoq 2024, тільки це варто відчути. Нова стилістика Sport Line додала кросоверу особливого шарму, а акційні ціни на початку 2025 року тільки підштовхнуть охочих придбати європейця. Тим паче, що ціна на топову версію з бензиновим двигуном складає 1 336 515 гривень ($31 691), що нижче ніж у більшості конкурентів, а стартова вартість починається з 1 189 885 гривень ($28 214). Дешевше буде тільки Suzuki S-Cross (1 094 900 гривень) або представники китайського автопрому, як Changan CS55 (985 782 гривень) або Chery Tiggo 4 (793 072 гривень).
На фоні топових учасників сегмента Nissan Qashqai, Peugeot 2008 та Toyota Corolla Cross, Karoq все ще програє в насиченості комплектацій та технологій, але його стриманість та впевненість частіше переважає. У нас люблять Skoda, а їх кросовери тим паче. І я довго не розуміла за що, поки не почала спілкуватися з ними більше. Мені почала подобатись їх простота поєднана з практичністю та комфортом. Додати б ще технологічності та характеру в керування, ну може ще гібридних технологій, і мало хто зможе випередити Skoda в серцях прихильників.
ПЛЮСИ: комфорт, приємне шасі, зручність, ергономіка.
МІНУСИ: не вистачає технологій, які вже давно юзають інші, витрата палива.
Технічні характеристики Skoda Karoq Sport Line 1.4TDI 8AT
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4384х1841х1624 |
Колісна база, мм | 2 638 |
Заявлений кліренс, мм | 169 |
Об’єм багажника, л. | 588\1630 |
Споряджена маса, кг | 1411 |
Двигун | R4 турбо |
Робочий об’єм, куб. см | 1395 |
Потужність, к.с. | 150 (110) |
Крутний момент, Нм | 250 |
Тип приводу | передній |
Підвіска перед. | Стійки Макферсон, стабілізатор |
Підвіска задня | Напівзалежна |
КПП | автоматична на 8 сходинок |
Динаміка 0-100, с | 9,2 |
Максимальна швидкість, км/год | 201 |
Споживання палива, л (змішаний) | 6,6 |
Вартість, грн | від 1 189 885 (акція) |
Вартість тестового авто, грн | 1 336 515 (акційна) |
Конкуренти | Toyota Corolla Cross |
Peugeot 2008 | |
Seat Ateca | |
Hyundai Kona | |
Nissan Qashqai |
Дякуємо за надану автівку на тест-драйв офіційного дистриб'ютора - компанію "Єврокар".