Як ОТТ-платформи змінюють медіаіндустрію й рекламний ринок в Україні
Як ОТТ-платформи змінюють медіаіндустрію й рекламний ринок в Україні

Як ОТТ-платформи змінюють медіаіндустрію й рекламний ринок в Україні

Ігор Полосьмак, заступник комерційного директора «1+1 media» розповів про зростання популярності ОТТ-платформ, чому стримінгові сервіси є містком, який веде телебачення до еволюції, про особливості реклами в ОТТ, а також плани на 2025 рік у цьому сегменті й цінову політику.

Про зростання популярності ОТТ-платформ у світі та реклами на стримінгових сервісах

ОТТ-платформи з кожним роком завойовують усе більшу увагу глядача, пропонуючи найрізноманітніший контент у будь-якому місці на будь-якому девайсі з доступом до інтернету. Принцип «Anywhere, anytime, anydevice» і є тим, чому користувачі надають перевагу таким платформам у сучасному світі з надшвидкими змінами, що вимагає гнучкості.

83% домогосподарств у США мають хоча б одну підписку на стримінговий сервіс — у листопаді 2024 частка перегляду на ТВ-стримінгу склала 41,6% з великим відривом від інших типів доставки контенту на big screen. У порівнянні з 2023 роком частка стримінгу зросла з 37,7% до 41,6% — +3,9% до рівня 2023-го, що означає темпи зростання близько +10% на рік.

Як ОТТ-платформи змінюють медіаіндустрію й рекламний ринок в Україні - Фото 1

Як ОТТ-платформи змінюють медіаіндустрію й рекламний ринок в Україні - Фото 2

В Україні, згідно з інформацією панелі Nielsen, у 2024 частка типу прийому ОТТ/IPTV на ТБ склала 37% із темпами зростання +9% до минулого року — тобто ми перебуваємо in line зі світовими трендами.

П’ять платформ на нашому локальному ринку — Megogo, «Київстар ТБ», Sweet TV, Netflix і Youtube Premium — складають понад 90% усіх платних підписок (Megogo, Київстар ТБ, Sweet TV — ~66%).

ОТТ — це телебачення з усіма перевагами диджиталу

Унікальність ОТТ-платформ полягає в тому, що вони одночасно мають властивості й телебачення, й диджиталу, можна навіть сказати, що ОТТ — це ТБ з усіма перевагами диджиталу. Взагалі, ми дивимося на ОТТ як на місток, що поєднує телебачення й стримінгові платформи та веде до еволюції ТБ, а також до його диджиталізації. Як частина телевізійної екосистеми ОТТ ефективно добудовує охоплення й прибирає бар’єри класичного телебачення.

Понад 80% пристроїв, що дивляться телевізійний контент онлайн на ОТТ-платформах, — це великі екрани Smart TV, тому й асоціація з телебаченням є закономірністю. Додатково великий екран створює середовище для co-viewing, коли за екраном одного пристрою контент споживають декілька членів родини одночасно.

Також особливістю ОТТ-платформ є різноманітність контенту й значна кількість каналів (200+ каналів) у порівнянні з іншими основними типами доставки контенту на ТБ — ефірне мовлення Т2 і кабель. ОТТ-платформи мають можливість створювати для глядача канал із контенту (наприклад, FAST-канали, які зараз набирають обертів) за лічені години, тому абсолютно очевидно, що та сама панель Nielsen показує, що у глядачів з типом прийому ОТТ/IPTV частка Other TV складає 67%, тобто 2/3 свого часу глядачі за екраном Smart TV проводять поза класичними лінійними телеканалами, які домінують у Т2 (~74% дивлення).

Про особливості рекламних кампаній на ОТТ-платформах

У 2024 році ми в «1+1 media» провели власне дослідження, яке дало зрозуміти, що близько 40% контактів цільової аудиторії забезпечують власні канали «Київстар ТБ» (тематичні плейлисти, FAST-канали тощо). Це унікальні контакти, додані до звичайних лінійних телеканалів, які монетизуються через панель Nielsen і також транслюються на платформі. Саме тому додавання у спліт рекламних ТВ-кампаній одночасно з класичними лінійними каналами власних каналів ОТТ-платформ дозволить, за нашою оцінкою, збільшити охоплення РК на 10—15%.

Щобільше, у глядачів ОТТ є чітке ядро — люди віком 18—45, які живають у великих містах і мають високий дохід. Це саме той сегмент, який при розміщенні на класичному ТБ просідає на користь вікової групи 45+. Тому поєднання класичного ТБ й ОТТ хоча б у пропорції 85% на 15% у контактах дозволить наблизити розподіл за віковими сегментами рекламної кампанії до натурального.

Найважливіше, що для запуску рекламної кампанії на власних каналах ОТТ-платформ немає великого бюджетного бар’єра — кампанія на середньоринковому рівні обійдеться рекламодавцю в ~500 тис. на місяць (лонч — до 1 млн), при цьому рекламодавець отримує якісний телеперегляд від економічно активної аудиторії з високим доходом.

Тут варто розуміти, що платформи, які продають рекламу всередині свого контенту, формують кожна свій сервіс із продажу реклами й свою валюту продажу — тобто єдиного ринкового рішення немає. І це абсолютно логічно, враховуючи, що кожна ОТТ-платформа чітко знає свій перегляд кожну секунду.

Розміщення реклами на власних каналах OTT-платформ має всі переваги digital: усі покази — реальні контакти з пристроями, для кожного пристрою працює індивідуальна історія показу реклами (addressable TV), контроль частоти, геотаргетинг, запуск і внесення змін у кампанію real time.

Можливість геотаргетингу фактично повертає можливість регіональної реклами на телебаченні, оскільки тепер можна зробити кампанію на визначене місто або область в Україні.

Розміщення відбувається всередині власних каналів ОТТ-платформ, що створюються на базі найкращого ліцензійного контенту від його найкращих виробників зі всього світу: фільми, серіали, топові шоу. Фактичний VTR (коефіцієнт перегляду) рекламних роликів, що розміщуються всередині таких каналів — 98%, що дозволяє по CPV (середня ціна за перегляд) конкурувати з Youtube, якщо там виставити whitelist з контенту такої самої якості.

Слід також зазначити, що, згідно з дослідженнями, 80% користувачів ОТТ-платформ в Україні мають Youtube Premium, тобто не бачать рекламу на платформі. Тому реклама на власних каналах ОТТ-платформ є прекрасною можливістю охопити таких користувачів, що не бачать рекламу на Youtube.

Про плани на 2025 рік і цінову політику 

У 2025-му «Київстар ТБ» планує подальший розвиток технологій розміщення реклами в ОТТ: з січня з’явиться мікроблок на 30 секунд дивлення користувача, й на початку 2025 року ми готуємо для рекламодавців можливість таргетування кампаній на базі BigData «Київстар», що максимально наблизить таргетинг в ОТТ до можливостей ТБ і диджиталу (соц-дем., поведінковий таргетинг тощо). 

Враховуючи вищезазначене, в ціновій політиці 2025 року ми намагалися врахувати особливості ціноутворення як на телебаченні, так і диджиталі: легкий старт у 1 кварталі з сезонністю -25%, коефіцієнти довжини для роликів як у ТБ, наявність спеціальної ціни для bumper ad 6”.

І наостанок, ми з радістю хочемо повідомити, що у 2025 році ми об’єднаємо в одній пропозиції рекламні можливості власних каналів «Київстар ТБ» і Sweet TV, що дозволить нам ще активніше розвивати ринок реклами на ОТТ-платформах, як усередині каналів, так і зі створення спеціальних інтеграційних проєктів для рекламодавців.

Фото: Getty Images

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader