Цього дня, 19 січня 1925 року, був представлений найперший автомобіль марки Henschel. Це була п’ятитонна вантажівка Rex з двигуном 50 к. с.
Треба сказати, що фірма Henschel & Sohn була створена ще 1810 року. Вона займалася ливарним бізнесом, а пізніше стала найбільшим у Європі виробником паротягів.
Щодо першої вантажівки, то це була ліцензійна копія швейцарського автомобіля фірми FBW. Проте вже через два роки з’явилися власні розробки – «тритонки» Henschel 3A1 та 3B1 c моторами відповідно потужністю 50 й 60 к. с. Крім того, з грудня 1925 року фірма виробляла також автобусні шасі.
Вантажівка Henschel у складі автопоїзда для перевезення бензину. Кінець 20-х років.
Компанія швидко розвивалася. І вже до кінця десятиліття стала одним із провідних виробників середніх та важких вантажівок у Німеччині. Тоді ж на радіаторах машин з’явилася знаменита емблема у вигляді шестикутної зірки.
А у 30-ті роки у її виробничій програмі налічувалося вже півтора десятки базових автомобілів цивільного типу. Крім того, вона одержувала вигідні замовлення від військового відомства. Так у 1933 – 1942 рр. було випущено 22 тис. армійських тритонних машин Henschel 33D1. Вони стали найпоширенішими у вермахті тривісними вантажівками.
Henschel 33D1 (1933 р.). 6х4. Вантаж – 3 т. Двигун – дизель, 100 к. с.
У роки Другої світової фірма Henschel випускала не лише вантажівки, а й танки різних типів, зокрема відомий «Тигр», і навіть військові літаки. Не дивно, що під час війни її виробничі потужності було зруйновано англо-американською авіацією. А після закінчення бойових дій вона змінила свою назву на Hesia і зосередилася на розробці нового дизеля.
Перша вантажівка з відродженою маркою Henschel – шеститонна модель HS6 з’явилася лише 1949 року. Його 6-циліндровий дизель Lanova (8,6 л) розвивав 140 к. с.
Henschel Bimot (1951 р.) . Два дизельних двигуна – 190 к. с .
Henschel Bimot (1951 р.) мав одраз два дизельні двигуни, розташовані спереду впоперек.
Однією з найоригінальніших розробок в історії фірми була вантажівка моделі 190S, випущена невеликою партією в 1950 році. Вона отримав власне ім’я – Bimot, тому що мала два мотори загальною потужністю 190 к. с. Цікаво, що вони були розташовані пліч-о-пліч, впоперек – під надзвичайно великою, оригінальною по дизайну кабіною. При цьому з’єднувалися двигуни хитромудрою трансмісією, тому що їх колінчасті вали оберталися в різні боки.
Автобус Henschel HS160 (1955 р.). Місць – до 60. Двигун – дизель, 158 к. с.
1955 року почалося виробництво інноваційного автобуса HS160. Він мав несучий кузов і двигун під підлогою. Машина завдовжки 10,8 м пропонувалася у приміському варіанті (47 місць для сидіння/9 стоячих) та міському (29/60 місць). Потужність 9,3-літрового двигуна складала 158 к. с.
Henschel HS165T (1955 р.). Повна маса – 16 т. Двигун – дизель, 165 к. с. На автосалоні IAA 98 у Гановері. Фото Леоніда Гоголєва
У 50-х років фірма Henschel випускала широку гаму важких дизельних вантажівок на 5 – 20 т з двигунами від 90 до 200 к. с. Однак до 1957 року виробник опинився на межі банкрутства. Із приватного підприємства її довелося реорганізувати в акціонерне товариство. Але врятувати компанію змогли лише урядові кредити та військові замовлення.
Henschel HS 90 (1957 р.). Вантаж – 3,3 т. Двигун – дизель, 90 к. с. На автосалоні IAA 98. Фото Леоніда Гоголєва
Henschel HS 140S (1959 р.). Вантаж – 9 т. Двигун – дизель, 192 к. с. На автосалоні IAA 98 у Ганновері. Фото Леоніда Гоголєва
Автокран на шасі Henschel HS 3-180 (6х6). На автосалоні IAA 2010. Фото автора
Самоскид Henschel HS 34 (1961 р.) 6х6. Вантаж 20 т. Двигун – диз. 192 к. с. На виставці IAA 2006 . Фото автора
1964 року концерн Rheinstahl викупив майже всі акції компанії Henschel. А наприкінці 1968 року він об’єднав її з автомобілебудівною фірмою Hanomag, що входить до складу цього концерну. Та випускала легкі та середні вантажівки. І таким чином з’явилася дуже потужна структура – Hanomag-Henschel. На цьому історія колишньої самостійної фірми Henschel й завершилася. Усього 1949 – 1968 рр. нею було виготовлено 86 тис. вантажівок.
Hanomag-Henschel F25 (1968 р.). Вантаж – 1200 кг. Двигун – 50-60 к.. с. На фото – у пожежному виконанні, на автосалоні IAA 2010. Фото автора
Hanomag-Henschel F65 (1967 р.). Вантаж – 3,3-3,6 т. Двигун 80 к . с. На вулицях Києва, 2002 р. Решітка радіатора – саморобна. Фото автора.
З 1969 по 1974 рік важкі вантажівки об’єднання випускалися під маркою Hanomag-Henschel. Частина машин комплектувалася двигунами Henschel, а частина – Mercedes-Benz. Зазначимо, що Daimler-Benz володів контрольним пакетом акцій об’єднання і в 1978 році Hanomag-Henschel увійшов до його складу. Так бренд, нажаль, й припинив своє існування.
Henschel F 122S (1967 р.). На IAA 2008. Фото автора
Henschel H 161 AK 1969 р.) 4х4. Вантаж – 8,6 т. Двигун – дизель, 230 к. с. На автосалоні IAA-2006. Фото автора
Henschel F221 LN (1970 р.). 6х2. Повна маса – 22 т. Дизель – 240 к. с. На автосалоні IAA 2004. Фото автора
Henschel F 221 S (1971 р. ). Сідловий тягач 6х2, з керованими двома осями. Повная маса – 22 т. Двигун – дизель 240 к. с. На автосалоні IAA 2008. Фото автора