У нас на тесті – Opel Combo, черговий представник шановного сімейства мінівенів. А пошану вони заслуговують щонайменше за свою універсальність, адже повинні відповідати потребам усіх членів сім’ї.
Наймолодший поки що має подорожувати разом зі своєю коляскою? Не питання, її вдасться легко розмістити в чималенькому багажнику. Старша дочка хоче взяти свого плюшевого ведмедя? Та хоч на окреме крісло хай його саджає, бо цих крісел у тестовому Opel Combo сім. У їхньої мами, як завжди, купа корисних дрібничок із собою? Для кожної знайдеться місце – різноманітних ніш і боксів у салоні Opel Combo тьма-тьмуща. Ну а тато у разі потреби складе крісла та перетворить улюблений мінівен на місткий фургон – влізе будь-що!
Ми нещодавно вже тестували мінівен Citroen Berlingo і згадали його тут не дарма. Ба більше, будемо згадувати і надалі, оскільки в них багато спільного: обидва виробляються Stellantis N.V. Втім, знайшлися важливі відмінності між ними, що напевно здивує тих, хто вважає, що однокласники від одного виробника тепер геть однакові. Так, Opel Combo і Citroen Berlingo мають багато спільних елементів кузова і салону, але такий підхід не заслуговує на критику. Навпаки, він логічний і раціональний, тому що ці моделі випускаються однією корпорацією. Нещодавно обидва мінівени значно оновилися, до того ж одночасно, в березні 2024 року. Як і Citroen Berlingo, Opel Combo пропонується у двох варіантах довжини: L1 (4410 мм) та L2 (4760 мм), і кожен після оновлення отримав додаткові 7 мм. На стільки ж зріс передній звис, а кліренс, навпаки, став меншим на 5 мм, хоча «під кілем» мінівени мають цілком достатні навіть для наших доріг 155 мм.
Проте Opel у своєму Combo інакше розставляє акценти, ніж Citroen у Berlingo. Оновлення кожного відбулося за власною фірмовою стилістикою. У Opel Combo це Opel Visor, яка характеризується перш за все суцільною псевдорадіаторною решіткою з новим логотипом. Вона дійсно без прорізів, як у електрокарів. Це найбільш наочна відмінність від дорестайлінгової моделі, проте не єдина. Opel Combo виробництва з березня 2024 року отримав також інший передній бампер, більш стильний та сучасний, з вертикально орієнтованими трикутними декоративними повітрозабирачами. Нова тут і передня оптика, навіть галогенна, хоча в комплектації Edition+, як у нас на тесті, маємо світлодіодні матричні фари, що є унікальним для такого класу авто. Оновлений образ вінчає видозмінена передня частина капота. Але ми не завершуємо огляд автівки, а переходимо до задньої частини.
Головна новація в тому, що на зміну двостулковим дверям прийшли відкидні, з обігрівом та склоочисником. Проте якщо потрібні саме двостулкові, їх все ще можна отримати, але як опцію, так само як і задні датчики паркування. Тому радимо особисто познайомитися з новинкою, аби .
Далі будемо розглядати вже відмінності комплектацій – стартової Edition і топової Edition+. Остання відрізняється бамперами, ручками дверей та накладкою кришки багажника, які пофарбовано в колір кузова, а також корпусами бічних дзеркал глянцевого чорного кольору. Кинемо ще погляд на оновлений логотип колісних ковпаків (в обох комплектаціях – сталеві диски на 16 дюймів) та переходимо до салону.
У ньому теж багато змін. Насамперед погляньте на кермо. Воно трішки «підрізане» не лише знизу, як було раніше, але й зверху. Тут нові спиці з глянцевим оздобленням і новими клавішами керування бортовими системами на них, а головне – обіддя зі зручними виїмками під великі пальці рук. Ви неодмінно оціните його, якщо віддаєте перевагу класичному хвату «на 3 та 9 годин».
Панель приладів у всіх Opel Combo стала цифровою: монохромною в оснащенні Edition та кольоровою в Edition+. Збільшився також центральний дисплей: він 10-дюймовий в обох комплектаціях, а в топовій ще й HD. Як і раніше, всі Opel Combo оснащуються круїз-контролем з обмежувачем швидкості, але до цього додали функцію Coffee Break Alert, тобто нагадування про необхідність зупинитися для відпочинку. А ще стоянкове гальмо відтепер електричне, а не ручне. Як і в Citroen Berlingo, змінилося наповнення опціонального пакета «Комфорт», до якого додалися світлодіодні фари EcoLED, проте зник асистент дальнього світла High Beam Assist – він став частиною комплектації Edition+.
Але ж за дуже схожим алгоритмом відбувалася і модернізація Citroen Berlingo! То чим же відрізняється Opel Combo? Маємо для вас таку відповідь: якщо інженери Citroen намагалися триматися золотої середини між вантажними і пасажирськими якостями, то розробники Opel зробили помітний акцент на користь останніх. Саме людина з її вимогами до комфорту опинилася у фокусі німецьких спеціалістів. Це помітно перш за все у формі крісел, де Opel знову проявив свої найкращі здібності. Адже сидіння в Combo відчутно комфортніші. Цей факт стає зрозумілим ще до особистого випробування їх власною спиною: подивіться, яка в них добра бічна підтримка! І це стосується сидінь не лише першого ряду, але й другого.
Ось вам ще один аргумент: пасажири другого ряду Opel Combo мають персональні дефлектори системи вентиляції. Ба більше, вони ще й оснащені вентилятором з регулюванням потужності обдування. Це важлива деталь, особливо взимку, зважаючи на розмір салону мінівена.
А ще нам дуже сподобалася можливість закріпити шторку багажного відділення на його підлозі – зручно ж! Бо у більшості автівок при потребі зняти цю шторку геть незрозуміло, куди її потім подіти. Новинка сповнена таких приємних сюрпризів і цінних дрібниць, тому можете сміливо та обирати наявний в Україні автомобіль.
Зверніть також увагу на масивний і об’ємний бокс між передніми кріслами, яким оснащений тестовий Opel Combo. Так, він заважає скласти спинку пасажирського сидіння в один рівень з його подушкою задля перевезення дуже довгих вантажів, оскільки підлокітник упирається в нього. Але ж скільки корисних речей можна покласти в цей бокс! Та ще й прикрити ті речі ролетами від сторонніх поглядів. Втім, підлокітники мають лише передні сидіння Opel Combo в топовій комплектації. І ось тут саме час перейти до нюансів оснащення цього автомобіля.
Навіть стартова комплектація Edition має весь мінімально необхідний набір обладнання та навіть трошки більше: мультимедійна система з бездротовими (!) Apple CarPlay і Android Auto, захист двигуна, датчик світла, кондиціонер, регулювання кермової колонки як по висоті, так і по вильоту, система Start&Stop і круїз-контроль.
Щодо топової комплектації Edition+, то насамперед маємо зазначити: доплата за неї – це інвестиція не лише в додаткові блага, але й у безпеку, оскільки до фронтальних подушок для водія та переднього пасажира тут додаються ще й бокові подушки. А от набір електронних систем безпеки в обох оснащеннях буде однаковий: система стабілізації ESC, антибуксувальна ASR та допомога при рушанні на підйомі Hill Assist.
Додаткових благ у топовій комплектації, звісно, теж багато. Саме в Edition+ з’являються задні датчики паркування, передні сидіння підвищеного комфорту, оздоблення тканиною Brasilia Rajo, камера заднього огляду, світлодіодні матричні фари, протитуманки та датчик дощу.
Втім, є ще різні опціональні пакети, завдяки яким можна отримати у стартовій комплектації те, що пропонує лише топова (пакет «Комфорт» за 17 680 грн), або докупити до топової те, чого там немає. Наприклад, пакет «Зимовий» за 16 640 грн додає шкіряне оздоблення керма і його підігрів разом з підігрівом передніх сидінь та обігрівом нижньої частини лобового скла. Пакет «Стиль» за 33 700 грн прикрасить ваш Opel Combo легкосплавними колісними дисками R16, рейлінгами і додатковим тонуванням. Бажаєте двозонний клімат-контроль? Його можна отримати в пакеті «Технологічний» разом з розеткою на 220 В і системою безключового доступу.
Важливою особливістю Opel Combo є те, що він, на відміну від абсолютної більшості автівок інших класів, не наполягає на тому, щоб покупець обирав саме автоматичну коробку передач. Звикли до механіки та не бачите сенсу доплачувати за автомат? Немає питань: Opel Combo можна придбати з 6-ступеневою МКПП не лише в Edition (від 964 300 грн), але навіть в Edition+ (від 1 043 700 грн). Щоправда, агрегатуватись механічна коробка буде лише зі 100-сильною версією 1,5-литрового турбодизеля.
А ось тестовий Opel Combo оснащений 130-сильним мотором того ж об’єму, який пропонується лише в топовій Edition+ і лише з 8-ступеневим автоматом (від 1 221 600 грн). Цю пару ми вже бачили в інших моделях концерну Stellantis, і скрізь вона заслуговує лише добрих слів. Тож маємо нагоду ще раз сказати їх: на наш погляд, дует 130-сильного французького турбодизеля та 8-ступеневої АКПП один з найгармонічніших на ринку. Миттєві реакції на акселератор, ніяких зайвих перемикань і «гумки» під педаллю. Споживання пального в місті – 5,5-6,5 л/100 км, розгін до сотні – за 12,7 секунди (для довжини L1). Ходова частина, як у всіх сучасних Opel, тішить гарним балансом між керованістю і комфортом: чітке проходження поворотів поєднується з приємною м’якістю підвіски. А у величезні бокові дзеркала можна з легкістю побачити все навколо.
Будь-який автомобіль, звісно ж, не може складатися лише з переваг – мають бути і недоліки. Їх в Opel Combo ми знайшли всього два. По-перше, помітна зона у правому верхньому куті лобового скла, до якої не дотягуються двірники: такому величезному склу більше б пасували склоочисники, що рухаються назустріч один одному. Але на це звертаєш увагу лише під час сильного снігопаду, що в наші часи рідкість. А по-друге, клімат-контроль в автоматичному режимі зарано збільшує швидкість вентилятора, не дочекавшись відчутного прогріву мотора. Хоча прогрівається він, на відміну від багатьох інших дизелів, доволі швидко.
Як бачите, йдеться радше про нюанси, які не дуже й дошкуляють. Тому можемо сміливо вважати Opel Combo майже взірцевим прикладом мінівена, якій потішить водія гарною керованістю, доброю динамікою та мізерним споживанням пального, а велику родину – затишком і комфортом. Отже, радимо неодмінно познайомитися з Opel Combo особисто в найближчому салоні Opel. Цілком імовірно, що саме там ви нарешті знайдете свій ідеальний сімейний автомобіль.