Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу
Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу

Важливою подією в історії Кременчуцького автозаводу було заснування 15 січня 1976 виробничого об’єднання «АвтоКрАЗ». У середині 70-х років. “КрАЗ” був найбільшим у Європі виробником вантажівок важкого класу. Випуск автомобілів наростав рік у рік. Так, якщо 1974 року було виготовлено 24 859 машин, то 1975-го – вже 25 700 од.

Для подальшого зростання виробництва необхідно було активно шукати нові організаційні форми, покращити роботу із суміжниками. Саме для цього і було створено ВО «АвтоКрАЗ», до якого увійшли окрім головного заводу шість підприємств-суміжників. І результати не забарилися: 1976 року завод збільшив випуск до 27 085 од.

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу - Фото 1

КрАЗ-260 в северном исполнении

1976 рік став важливою віхою для заводу й в іншому відношенні. Саме тоді з’явився цілий ряд нових, досконаліших конструкцій. У червні завершилося доопрацювання автомобілів нового, третього покоління – повнопривідних вантажівок КрАЗ-260 (6х6). Міжвідомча комісія, відзначивши високий технічний рівень та достатню надійність автомобіля, рекомендувала поставити його на виробництво, на озброєння армії та на експорт.

Модель мала важливу відмінність від свого попередника – вантажівки КрАЗ-255Б. По-перше, вона оснащувалась новою, суцільнометалевою кабіною і була сучасною за дизайном. А по-друге, автомобілі допрацювали під встановлення нового багатопаливного турбодизеля ЯМЗ-238Л потужністю 300 к. с. Примітно, що це був перший та останній у СРСР серійний автомобіль із багатопаливним двигуном.

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу - Фото 2

Щодо перспективних розробок, то в середині 1976 року було завершено випробувальний пробіг в 11 400 км унікального шарнірно-зчленованого автомобіля КрАЗ-6434 з колісною формулою 8х8. Особливістю компонування була сучасна за дизайном кабіна водія, яка розташовувалась поруч із двигуном.

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу - Фото 3

КрАЗ-6434

Тривали роботи й над унікальним автомобілем, оснащеним не дизелем, а газотурбінним двигуном. Перший зразок – КрАЗ-Е260Е показав себе загалом непогано, але мав через габарити двигуна надто довгий капот.

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу - Фото 4

КрАЗ-Э260Е

Тому наприкінці 1976 року було виготовлено новий зразок – КрАЗ-2Е260Е. Завдяки новому компактному двигуну він відрізнявся на вигляд від звичайних КрАЗ-260 лише вихлопними трубами з боків кабіни.

Чим запам’яталося 15 січня у розвитку Кременчуцького автозаводу - Фото 5

КрАЗ-Э260Е

Сьогодні «АвтоКрАЗ» переживає важки часи, але його славна історія дозволяє вірити в подальший розвиток цього єдиного в Україні підприємства з повним циклом виробництва вантажівок.

Джерело матеріала
loader
loader