Екіпаж на борту нафтового танкера, звинуваченого в диверсії підводних силових і комунікаційних кабелів у Балтійському морі – Eagle S – був готовий перерізати інші кабелі і трубопроводи, коли фінська влада висадилася на судно минулого місяця.
Керівник розслідування Рісто Лохі з Національного бюро розслідувань повідомив агентству, що на момент висадження Фінляндії на судно – воно загрожувало перерізати другий кабель електропередач Estlink1 і газову трубу Baltic.
Connector між Фінляндією та Естонією.
"Існувала б майже негайна небезпека, що інші кабелі або труби, пов'язані з нашою критично важливою підводною інфраструктурою, могли бути пошкоджені", – проінформував він.
Відтак, керівник розслідування зауважив, що дев'ятий член екіпажу судна був доданий до списку підозрюваних і йому заборонено подорожувати.
"Ми заслухали і допитали членів екіпажу, і наразі у нас є дев'ять підозрюваних", – поділився Лохі.
Він акцентував, що для розслідування в пріоритеті люди, чиї завдання або обов'язки включають навігацію судна і операції, пов'язані з якорями.
26 грудня Фінляндія затримала судно Eagle S у звʼязку з обривом кабелю звʼязку в Балтійському морі.
За даними ЗМІ, на судні раніше виявили обладнання, що могло використовуватись для шпигунства за літаками й кораблями.
У межах розслідування фінська влада виявила на дні Балтійського моря сліди, які, ймовірно, лишив якір нафтового танкера Eagle S, який пізніше з дна дістав спеціальний корабель шведських Військово-морських сил HMS Belos.
В іншому інциденті Фінляндія та інші країни Балтійського моря підозрюють китайський суховантаж Yi Peng 3 в тому, що в листопаді він перетягнув свій якір і пошкодив два підводних волоконно-оптичних кабелі зв'язку.
Детальніше про це читайте в статті Російська війна йде під воду.