Громадянин України Григорій Громко зробив спробу роз’яснити нову систему оцінювання учнів 5-9 класів, яка викликала багато запитань і суперечок серед вчителів та батьків.
Він зазначає, що основна проблема полягає в тому, що нові правила потрібно інтерпретувати з огляду на щоденну практику вчителів у школах.
Документ, на думку Громка, не пропонує нічого принципово нового, а просто ускладнює розуміння для педагогів. Про це пише Григорій Громко на сторінці в Facebook.
Суть нової системи:
- Оцінювання за групами результатів: Наприклад, з історії України вчитель виставляє оцінки за три групи результатів: орієнтація в часі та просторі, робота з інформацією, виявлення здатності до співпраці тощо.
- Підсумкова оцінка: Всі оцінки за групами результатів об’єднуються в одну підсумкову.
Основні тези Громка:
- Два види оцінювання: Формувальне (оцінка процесу навчання) та підсумкове (оцінка результату).
- Групи результатів – це підсумок процесу: Їх не можна оцінювати на кожному уроці, оскільки для їх формування потрібен час.
- Підсумкове оцінювання: Може проводитися в різний час і різними способами (письмові роботи, проекти, щоденник спостережень тощо).
- Проблеми з документацією: Кількість груп результатів не збігається в різних документах (Держстандарті, галузевих критеріях, Свідоцтві досягнень).
- Недостатня ясність формулювань: Деякі формулювання груп результатів є занадто загальними.
Висновки Громка:
- Нова система не є складною, але потребує більш чітких роз’яснень.
- Необхідно повернутись до практики громадського обговорення нормативних документів.
- Після війни варто відновити ДПА та щорічні іспити для отримання більш об’єктивної інформації про рівень знань учнів.
Крім того, Знай.ua повідомляв, вчителям додадуть тисячу гривень із січня, але підвищення військового збору з'їсть половину бонусу
Раніше Знай.ua стало відомо про те, що українських школярів готують до міжнародного випробування: які знання перевірятимуть