В часи коли штучний інтелект охоплює людство, а технології переходять на рівень захмарних, існування простих та зрозумілих речей починають вражати. Jeep Wrangler здається єдиний проніс крізь віки свою первинність та не розгубив, а примножив здібності.
Наближаюсь до цього монстра в графітовому кольорі. Давно хотілось ближче познайомитись з ним, але все якось не складалось. Jeep точно переживав не найкращі свої часи, переходячи з рук в руки. Тож така можливість не випадала, а тут тестовий парк імпортера поповнюється таким рідким звіром. Тож тиждень обіцяв бути цікавим і в першу чергу через незвичність дизайну Wrangler, який майже не змінюється з роками.
Цього разу модифікація торкнулась лише решітки радіатора, яка стала вужче та повністю чорною, але все з тим самим впізнаваним стилем семи смуг. Нарешті прибрали ту довоєнну антену з передньої стійки, ну і звичайно запропонували нові дизайни дисків на 17 і 18 дюймів.
Позаду все ті ж самі квадратні ліхтарі, що вперше з’явились на Wrangler YJ (1987–1995) разом з квадратними фарами. І якщо фари не зайшли споживачу, то задні ліхтарі перейшли у спадщину наступним поколінням. Приємно, що навіть зі старою стилістикою тут повністю Led-оптика по колу і навіть в салоні.
Зміст
- 1 Поєднуючи несумісне
- 2 Безмежні можливості
- 3 Ціна свободи
- 4 Технічні характеристики Jeep Wrangler Rubicon 2.0L Turbo 8AT 4WD
Поєднуючи несумісне
Істинний Jeep не провокує на ввічливість чи акуратність, а тим паче на чистоту, бо залазити в нього доведеться високо задираючи ноги. Ви ніколи не побачите чоловіка в штанах чи дівчину у вечірній сукні, що вилазить з Jeep Wrangler? Переважно це будуть джинси та міцні чоботи. Жодних поступок у вигляді підніжки не дочекаєшся, він не член клубу джентльменів, як Defender, але спадщина у нього навіть більша. Плюс він все ще залишається вірним своїм корінням.
Тож застрибаєш до крісла Jeep Wrangler і, о чудо, виявляється це зручніше, ніж здавалось, навіть штани не забруднила. А головне відразу відчуваєш себе таким могутнім Тором: легко закриваєш неважкі двері з металевим лязгом, наче бодибілдер. А можна взагалі відстібнути їх і відкинути одним помахом (після розкручування шестигранником, звичайно). Навіть дівчині це під силу.
Тож Wrangler все ще залишається трансформером, який роздягається прямо на ходу від дверей, капота, до даху, завдяки системі Torx. А в кінці виявляється тут на диво продумана аеродинаміка, тож навіть не задуває в салон, коли дах відкритий. Головне – в дощ не потрапити.
Добре, що хоч салон шкіряний. І шкіра наче зі старих «Вілісів» — міцна та без жодного натяку на тендітність чи лагідність. Вистоїть навіть перед снігом та морозом. Звичайно і пластик відповідний – цупкий та жорсткий. Хоч частково приємна шкіряна оббивка з рівною стильною прострочкою, на ділянках, які найчастіше потрапляють на око та під руку. Настільки приємно це бачити після більшості салонів з перероблених матеріалів, наче сів у машину часу. Навіть щільні гумові килимки із задертими краями повністю застеляють простір під ногами та мають характерний фірмовий малюнок топографічної карти.
«Великодки» з відсиланням до історичної спадщини можна знайти всюди: на лобовому склі, на торпедо, на кузові, в багажному відділені та навіть на дисках. Цікава розважальна гра для друзів та дітей — знайти найбільшу кількість картинок.
Дивно, але оновлення інтер’єру суттєво виправляє враження від Jeep Wrangler попередніх років. Здається, що зазори між пластиковими панелями стали щільніше, матеріали якісніше та м’якше, з’явився великий монітор всередині на 12,3 дюйма з сучасною мультимедійною системою UConnect 5 та бездротовим підключенням смартфона за допомогою Apple CarPlay та Android Auto. В переліку є активні помічники під час руху, як дорогою, так і позашляховими маршрутами. Не дивно, бо на безпеку Wrangler нарікали вже давно, а Euro NCAP взагалі ставили йому одиницю за показниками краш тестів.
В салоні поєднана застарілість із сучасністю. Доісторичні важелі, перемикачі та клавіші розташовано поряд з кнопкою запуску двигуна, підігрівів керма та крісел, систем допомоги в спуску з гори та камер кругового огляду. Шикарна аудіосистема з потужними колонками в стелі контрастує з примітивністю пластикових кріплень.
Налаштовую крісло під себе. О тут вже електронне керування крісла за висотою, довжиною та навіть сідушку можна виставити зручно. Діапазон непоганий і влаштуватись можна навіть дівчинці, а тепер і кермо за вильотом можна відрегулювати. Натискаю кнопку запуску двигуна і сталевий монстр здригається від гуркіту двигуна.
Безмежні можливості
Тільки зачекайте, тут не дизель і навіть не V8 або V6 — звичайний рядний чотирициліндровий 2-літровий бензиновий двигун з турбонаддувом потужністю у 272 к.с. та 400 Нм крутного моменту. Схоже вичавили з нього максимально. І для нашого ринку це єдина пропозиція в парі з восьмиступеневим автоматом ZF, який вже зарекомендував себе на важкому бездоріжжі і вміло демонструє перескакування на понижені за необхідністю.
Їде цей монстр легко, наче граючись. Майже не заважає рокіт двигуна та шум «зубатих» покришок BF Goodrich Mud-Terrain T\A, які пропонуються прямо з заводу для версії Rubicon. Надиво непогана шумоізоляція, як для автівки, яку можна розібрати майже до основи. Немає і зайвого стукоту, наче все надійно та щільно зібрано. Тільки шкіра крісел іноді поскрипує під час розгойдувань, які тут, звісно будуть суттєві.
Кермо не таке гостре та чітке, як хотілось би. Але ж то через сутність, яка взагалі не заточена під швидкість. Та й рейка довга на 3,2 оберти, тому крутити «баранку» доводиться часто та сильно. Тільки ось дорожчий та елітний Ineos Grenadier, як реінкарнація старого Defender, має ще меншу чутливість керма ніж тут, і там куди більше доводиться докладати зусиль. Тож Wrangler навіть добре ще тримається за дорогу та має кращу керованість, хоч ловити його на виходах з поворотів все ж таки потрібно.
Програє американець англійцю лише в розгойдуваннях та м’якості підвіски. Підкидати пасажирів Wrangler буде з завзятістю. Всіляко намагаючись викинути їх з кузова, тож триматись треба за всі ручки, які є і навіть ногами впиратись, щоб зберегти голову неушкодженою. Але ж це більше на ґрунті, де кочки суттєві, а швидкість знижувати не хочеться. На асфальті він чинний та добротний, а пасажирам місця вистачає вдосталь і в ширину, і в висоту.
На загальних дорогах Jeep Wrangler легко розмінює кілометри, а на допомогу водію тепер приходить ще й адаптивний круїз, правда без утримання в смузі руху. Тож відпочити та розслабитись все ж таки можна. Він ковтає нерівності, не помічає вибоїн, дрібних перешкод, змін ґрунту та бордюрів. Якщо навіть і підстрибне, то тільки коли дерево звалиться під колеса і то це можна переповзти, особливо коли вмієш користуватись всіма ресурсами цього «Ґодзілли». А їх тут повний набір від трансмісії part-time з блокуваннями до підсиленого заднього моста Dana 44 HD Full Float, і спеціального зниженого ряду трансмісії співвідношенням 4,0:1, який є тільки в версії Rubicon.
Сміливим рухом звертаю на першу ж гравійну дорогу і їду куди очі бачать, бо знаю, що зупинити мене мало що зможе. Бруд? Пісок? Та він навіть по камінню в горах може їздити. Ех, на жаль немає ані гір, ані дощу, щоб розмочив добренько дороги. Поїду в піски. Сміливо хапаюсь за важіль перемикання повного приводу. І тут зусилля вже потрібне пристойне. Не клавіша і не кнопка. Слабким і нерішучим точно не під силу. Хм, електронні перемикання вже придумали і якось дивно за три лями не мати змоги зрушити цю палицю. Здолала не з першого разу, але відчуваєш впевненість та міцність системи.
І тут помітила ще одну плюшку оновлення — режим 4WD Auto з автоматичним під’єднанням передньої вісі за необхідністю, а це означає наявність багатодискової муфти. Тобто коли сумніваєшся чи взагалі потрібен буде тобі той повний привід, вмикаєш автоматичний режим і він більшість задач сам виконує. Як мінімум, які можна знайти в 30 км навколо столиці.
Прокладати собі шлях без жодних колій Jeep Wrangler вміє, в цьому сумнівів не виникне у жодного. Краще може справиться лише Шерп. Не відстане від американця, може тільки Ineos, де працювали і над трансмісією, і над можливостями найкращі представники іменитих брендів. А на фоні й без того непоганої бази від LR подібне тільки додає ваги.
Та і комфорту в салоні в Grenadier буде значно більше. Однак наш Rubicon максимізує позашляхові можливості. На фоні наявності в обох блокування міжосьового та міжколісних диференціалів та відключення переднього стабілізатора, джип має простіший та зрозумілий алгоритм роботи, а також легке «скидання» блокувань однією червоною клавішею. Тоді, коли в Ineos безмірна кількість клавіш вимагає виконання багатоетапного процесу, а невірний вибір може заплутати систему.
Плюс робота коробки із низьким діапазоном передач забезпечує більш точний контроль над педаллю акселератора на низьких швидкостях і збільшує крутний момент двигуна під час підйому на круті схили. Для впевненості можна скористатись камерою TrailCam, яка покаже що перед переднім бампером та який напрямок краще обрати. В Jeep Wrangler дорожній просвіт становить чесні 255 мм, а глибина броду складає 760 мм, однак піднятий повітряний патрубок під капотом каже, що це скоріше мінімум. Ну і кути з’їзду, заїзду та роз’їзду становлять 43,9, 37,0 і 22,6 градуса.
Долаючи невеликий піщаний кар’єр, спало на думку, що скоріше саме таке авто повинно було чекати на наречену, що постійно збігала. Бо на ньому її ніхто не зупинить і не дожене. Можна не збавляючи ходу нестись навпростець. Як же я люблю це відчуття, яке просто неоціненне наскільки і безмежне. Але в нашому випадку є конкретна ціна за все те задоволення, яке отримуєш разом з цим «богом» бездоріжжя і стартує вона з 2 891 400 гривень. Ну і не забудьте витрати на пальне, адже годувати цього монстра буде клопітно з витратою в 11-13 літрів в середньому. Дизель, здається тут був би більш доречним, але все покладено на користь екології, тому дизелі залишаються в минулому.
Ціна свободи
Здається, що оновлення 2024 року є поштовхом до подолання прірви між готовими до бездоріжжя Wrangler минулих років і популярними розкішними SUV у ретро-стилі сучасності. Попри будь-які тренди цей джип залишався таким, яким він повинен бути і жодного разу не розчарував. Це образ стабільності та витривалості. Навіть ті, хто далекі від знання різних брендів та автівок, а тим паче бездоріжжя, впізнають його на дорозі. І це вже запорука успіху. Тепер, завдяки новітнім технологіям і інженерії, Jeep Wrangler залишається в межах своєї стилістики та призначення. Він здатний на подвиги, про які більшість подібних за ціною автомобілів 4×4 можуть лише мріяти.
Дивлячись на Wrangler не можливо не думати про те, що сучасні тренди для великих SUV повертаються до кубізму, який як раз такий ось брутальний, антіаеродинамічний та огрядний. Згадайте Toyota LC Prado цього року, або Defender. Тільки це все малоздатні, хоч і непогані позашляховики. Справжність та максимальна спроможність поки що залишається за джипом. Йому дихає в спину надсучасний технологічний та розкішний Mercedes G-Class, або вдвічі дорожчий та свіжий представник реінкарнації старого Land Rover — Ineos Grenadier, який справді може скласти гідну конкуренцію, от тільки коштуватиме на порядок вище. А Suzuki Jimny хоч і має багато можливостей, але виглядає наче немовля поряд з Wrangler.
Мені здається, що Jeep обирають більше серцем, ніж розумом. Це компроміс між жагою до пригод і розважливістю. Він для тих, хто не боїться відрізнятись від інших, хто прагне прокидатись під зірками, змінюючи пейзажі, хто не любить кордонів та меж, хто змагається за свободу не тільки пересування. І кількість проданих Wrangler за 37 років існування моделі (під цією назвою) вже сягнула 5 мільйонів у 2023 році. І новий ще більше підніме продажі. Бо він крутий!
ПЛЮСИ: фантастичні позашляхові можливості, стиль, зрозумілі перемикання трансмісії, свіжі технології, трансформація, простір в салоні та багажному відділенні.
МІНУСИ: витрата пального, нечітка поведінка на швидкості, шум від дороги, дешевий вигляд салону.
Технічні характеристики Jeep Wrangler Rubicon 2.0L Turbo 8AT 4WD
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4882х1894х1848 |
Колісна база, мм | 3008 |
Заявлений кліренс, мм | 255 |
Об’єм багажника, л. | 533\1044 |
Споряджена маса, кг | 2103 |
Двигун | R4 турбо бензин |
Робочий об’єм, куб. см | 1995 |
Потужність, к.с. | 272 (200) |
Крутний момент, Нм | 400 |
Тип приводу | Повний 4WD |
Система приводу | Rock Trac (2H, 4H Auto, 4H Part time, 4L) |
Мост перед\зад | Dana M210\Dana M220 |
Підвіска перед. | 5-важільна зі стабілізатором та роз’єднанням осі |
Підвіска задня | 5-важільна суцільна вісь зі стабілізатором |
КПП | 8AT |
Динаміка 0-100, с | – |
Максимальна швидкість, км/год | 159 |
Споживання палива, л (змішаний) | 12,3 |
Вартість, грн | від 3 032 100 |
Вартість тестового авто, грн | 3 242 900 |
Конкуренти | Ineos Grenadier |
LR Defender | |
Merсedes-Benz G-Class |
Дякуємо за надане авто для тест-драйву Jeep.ua