Відеозаписи та інші дані, зібрані Tesla, допомогли правоохоронним органам швидко з'ясувати, як Cybertruck вибухнув біля готелю Trump International у Лас-Вегасі на Новий рік.
Набір цифрових доказів також послужив гучною демонстрацією того, скільки даних збирають сучасні автомобілі про своїх водіїв та оточуючих.
Федеральні та державні чиновники почали ретельно перевіряти використання компаніями даних автомобіля, оскільки з’явилися докази їх зловживання. Були повідомлення про те, що жорстоке подружжя відстежувало місцезнаходження партнерів, і що страховики підвищували тарифи на основі даних про поведінку за кермом, які надали автомобільні компанії. Були також випадки, коли місцеві поліцейські відділи шукали відео з автомобілів Tesla, які могли зафіксувати злочин, або отримували ордери на буксирування транспортних засобів, щоб зберегти такі відео.
«Є щось глибоке іронічне в тому, що ця емблема особистої автономії, ідея автомобіля на відкритій дорозі, може бути одним із місць, за якими найбільше стежить у багатьох наших життях», — сказав Кан.
Представники промисловості кажуть, що збір даних захищає водіїв і дозволяє автовиробникам виявляти потенційні дефекти. Конфіденційну інформацію не можна використовувати для маркетингу або розповсюджувати без згоди, йдеться в записці Альянсу автомобільних інновацій від 2023 року .
«Так, ваш автомобіль генерує та передає певні дані безпеки. Це задумом», – йдеться в записці. «Ні, ваша машина не шпигує за вами».
Багато автомобілів мають доступ до даних про місцезнаходження та запису камери, якщо вони оснащені такими функціями, як допомога при паркуванні та навігаційні системи. Але Tesla, швидше за все, має доступ до набагато більшої кількості даних завдяки набору камер, які використовуються в функціях допомоги водієві, бортовим комп’ютерам і загальнонаціональній мережі зарядних пристроїв.
За словами шерифа Лас-Вегаса Кевіна Макмехілла, виконавчий директор Tesla Ілон Маск безпосередньо допомагав слідчим у справі про вибух кібервантажівки на Новий рік і надав відеозапис зарядної станції, на якому відстежується, як Лівелсбергер їхав з Колорадо в Лас-Вегас. Маск запропонував слідчим «досить трохи додаткової інформації» про вантажівку та відправив команду до Лас-Вегаса, щоб допомогти слідчим отримати дані та відео з обвуглених залишків вантажівки.
У четвер команда слідчих у Лас-Вегасі, до складу якої входять місцевий шериф і ФБР, показала відеозапис Лівелсбергера, знятий під різними кутами, на зарядній станції Tesla в Арізоні.
Помічник шерифа Лас-Вегаса Дорі Корен не уточнив, як були отримані ці кадри, але сказав, що команда Tesla, надіслана Маском, допомогла слідчим відновити флеш-накопичувач, який «записує інші типи даних, включаючи відео Tesla». Команда також допомогла дослідникам отримати дані з транспортного засобу, які визначили, що він не був у режимі самостійного водіння в будь-який момент під час подорожі Лівелсбергера до Лас-Вегаса.
Демарі сказав, що він цінує готовність Маска допомогти слідчим — особливо у справі, яку ФБР спочатку розглядало як потенційний терористичний акт — інцидент продемонстрував, скільки особистої інформації про своїх водіїв має Tesla.
«Це палка з двома кінцями», — сказав 36-річний Демарі, коли він їхав на своєму Cybertruck у режимі «Повністю автономного водіння» з Орландо до Лас-Вегаса, щоб відвідати CES, видатну щорічну конференцію з технологій. «Ми хочемо, щоб наша конфіденційність і ми не хочемо, щоб наші дані передавалися… але ви хочете допомогти в ситуації, коли тероризм може бути фактором».
«Те, що робить його таким небезпечним з точки зору конфіденційності, те саме робить його чудовим автомобілем», — сказав він.
Тим не менш, сказав Гершовіц, йому незручно думати, як швидко Маск поділився інформацією, яка негайно розвіяла припущення про те, що вибух був спричинений проблемою самого автомобіля. Коли слідчі збирали справу на Новий рік, Маск опублікував розвиток подій у соціальних мережах — в одному випадку він переміг правоохоронних органів, щоб підтвердити, що вибух був спричинений феєрверками та бомбою. Він згадав телеметрію автомобіля, технологію, яка автоматично збирає та передає дані.
Картер Гібсон, 34-річний технічний працівник із Сан-Франциско, який володіє Rivian — електромобілем, який також переповнений складними технологіями та камерами — сказав, що він не заперечує, якщо дані будуть використані для підвищення громадської безпеки чи відстеження тих, хто заподіяли шкоду та вчинили щось протиправне. Незважаючи на те, що обсяг доступної інформації створює нові проблеми щодо профілювання та обміну даними, він вважає, що це може бути позитивним для суспільства, якщо це зробити правильно.
Гібсон, ентузіаст Rivian, який керує субредітом із понад 100 000 користувачів про автомобіль, сказав, що готовність Маска так відкрито ділитися інформацією була «жахливою» та похитнула його довіру до того, як Tesla має справу з клієнтськими даними.
Tesla не відповіла на запит про коментарі.
Камери Tesla та автономних транспортних засобів можуть записувати те, що відбувається навколо них — рівень «пасивного спостереження», який є неоціненним для поліції, сказав Метью Уонслі, професор Школи права Кардозо, який зосереджується на перетині технологій і права.
Якщо правоохоронним органам потрібна інформація про те, що сталося, наприклад, поза клубом, вони можуть сказати: «Давайте просто зателефонуємо до Waymo», — сказав він, щоб перевірити, чи проїжджає одне з робототаксі, яке зараз курсує Сан-Франциско та іншими містами.
Waymo та Асоціація автономної автомобільної промисловості не відповіли на запити про коментарі.
Окрім такого пасивного збору даних, водії мимоволі видають інформацію про себе, коли орендують автомобіль, кажуть прихильники конфіденційності даних.
Прокатні компанії зазвичай вибирають послуги відстеження та інші функції, які власники транспортних засобів можуть вимкнути, сказала Єва Гальперін, директор з кібербезпеки Electronic Frontier Foundation.
Якщо назва автомобіля вказана в його назві, прокатна компанія контролює історію місцезнаходжень, біометричні дані та будь-яку іншу особисту інформацію, яку орендар залишає, сказав Андреа Аміко, який заснував компанію під назвою Privacy4Cars, яка працює для захисту споживачів від збору даних про транспортні засоби.
«У вас нуль прав», — сказав Аміко.
Cybertruck у випадку з Лас-Вегасом був орендований через Turo, який працює як Airbnb для транспортних засобів. Компанія не відразу відповіла на запит про коментарі, але її умови обслуговування стверджують, що орендовані автомобілі можуть збирати неособисту інформацію, як-от прискорення, місцеперебування та напрямок. Користувачі дозволяють використовувати або розкривати такі дані, якщо це не заборонено законом, йдеться в політиці.
Американська асоціація прокату автомобілів не відповіла на запит про коментар.
Аміко отримав ідею для Privacy4Cars, коли керував компанією з перевірки вживаних автомобілів. Одного разу він побачив, що навігаційна система в одному з автомобілів все ще містила вказівки до дому попереднього власника.
«Я бачу ім’я людини, тому що вони синхронізували свій телефон… Я знаю, куди вона веде своїх двох дочок до школи. Я знаю, до якої онкологічної лікарні вона їде», — сказав він. «Тоді я сказав: «О, б-т».»