Про це повідомила пресслужба УЗ, передає Укрінформ.
«Наглядова рада АТ «Укрзалізниця» погодила пропозиції змін державних регульованих тарифів на перевезення вантажів. Ці пропозиції були 5 грудня 2024 року затверджені правлінням компанії. Надалі ці пропозиції будуть направлені для розгляду тарифної ради при Міністерстві розвитку громад та територій України», - йдеться в повідомленні.
У компанії нагадали, що тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щороку, проте ця норма не виконувалася регулярно. За інформацією УЗ, тарифи не індексувались майже два роки — з літа 2022 року, а попередня індексація не вивела їх на економічно обґрунтований рівень і вони суттєво відстали від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця.
В УЗ зауважують, що це позбавило компанію можливостей достатньою мірою виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу, індексувати заробітні плати залізничникам та виконувати соціальні зобов’язання перед ними.
«Індексація тарифів на вантажні перевезення є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стало функціонувати та дотримуватись стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів було розраховано мінімально достатній для того, щоб фінансувались операційні видатки, проводились критично необхідні ремонти інфраструктури», — зазначив голова наглядової ради АТ «Укрзалізниця» Гепард Хафер.
Залізничники запропонували індексувати тарифи на рівні 37%, або близько 13% в річному вимірі, враховуючи, що з останньої індексації минуло 2,5 роки.
За словами голови правління УЗ Олександра Перцовського, пропозиції щодо індексації представлено для ознайомлення вантажовідправникам з усіх секторів економіки. Також в УЗ планують обговорити з клієнтами, яких компенсаторів та операційних поліпшень вони очікують від перевізника.
Як повідомлялося, за 2023 рік українською залізницею було перевезено 148,4 млн тонн вантажів та 25 млн пасажирів, а також рекордну кількість осіб до країн ЄС та Молдови.
Фото: Укрзалізниця