Mercedes-Benz розробляє інноваційну «сонячну фарбу», здатну генерувати електроенергію при нанесенні на кузов автомобіля. Ця технологія потенційно може забезпечити достатньо енергії для тисяч кілометрів пробігу на рік, значно збільшуючи запас ходу електромобілів і скорочуючи потребу в частих зарядках під час поїздок.
Згідно із заявою компанії, ця революційна фарба має товщину всього п’ять мікрометрів і важить лише 50 грамів на квадратний метр, що робить її практично невагомою. Попри легкість, вона має високий енергогенерувальний потенціал. Важливо, що фарба не містить рідкоземельних матеріалів або кремнію і виготовлена з недорогих, нетоксичних компонентів, які легко піддаються переробці.
Особливістю цієї технології є її ефективність. Mercedes стверджує, що при площі поверхні в 11 квадратних метрів (приблизно розмір середньорозмірного кросовера) за ідеальних умов фарба може виробляти достатньо енергії для пробігу до 12 тис. кілометрів на рік. Це близько 33 км безплатного пробігу щодня.
Зібрана енергія може або безпосередньо живити електродвигуни автомобіля, або заряджати його високовольтну батарею. Ще одна перевага: система працюватиме навіть коли автомобіль припаркований, постійно генеруючи електрику.
Реальна продуктивність залежатиме від таких факторів, як тінь, інтенсивність сонця та географічне розташування. Наприклад, у Штутгарті, рідному місті компанії, фарба могла б забезпечити близько 62% середньоденного пробігу в 52 км за рахунок лише сонячної енергії. У більш сонячних регіонах, як-от Лос-Анджелес, фарба потенційно може генерувати достатньо електрики для покриття 100% потреб середнього водія. Надлишок енергії можна буде використовувати для живлення домашньої мережі через двонаправлене заряджання.
Точний склад фарби поки залишається комерційною таємницею, але всі ознаки вказують на те, що вона може бути створена на основі розчину перовськітів. Ці матеріали вже демонструють високу ефективність у лабораторних умовах і відповідають опису Mercedes як недорогого, нетоксичного фотоелектричного матеріалу без рідкісних металів та кремнію.
Основною проблемою перовськітів є їхня стійкість до впливу води та ультрафіолету — питання, над якими, ймовірно, активно працюють дослідники Mercedes.
Хоча технологія виглядає дуже перспективною, вона поки перебуває на стадії досліджень, і компанія не називає чітких термінів її впровадження у виробництво.
Джерело: techspot