Про це в коментарі Укрінформу повідомила генеральна директорка Національного художнього музею України Юлія Литвинець.
«Закордонні колеги нам надіслали звіт відвідування виставки «В епіцентрі бурі» на всіх майданчиках за 2022-2024 роки. В усіх країнах офлайн відвідали виставку 402 тисячі людей. Залученість віртуальної аудиторії сягнула позначки 3 млн осіб», – зазначила вона.
Першою два роки тому у Мадриді відкрилася виставка«В епіцентрі бурі: український модернізм 1900-1930-х років». У музеї Тиссена-Борнемісса тоді було представлено 36 робіт НХМУ, а загалом 69. Частина робіт – із Музею театрального, музичного та кіномистецтва України і приватних колекцій. Куратором та ідейним організатором цієї виставки став Костянтин Акінші, українсько-американський мистецтвознавець, який мешкає в Італії.
Далі були виставки у Ludwig Museum у Кельні в Німеччині та вБрюсселі в Бельгії. Показували модернізм: «Три жіночі постаті» Олександри Екстер, «Інваліди» Анатоля Петрицького, «Карусель» Давида Бурлюка, роботи Михайла і Тимофія Бойчуків, Віктора Пальмова, Івана Падалки, Василя Седляра і Василя Єрмілова.
Литвинець зазначила, що коли для виставки картин у віденському Бельведері надали для експозиції два крила нижньої частини знаменитого австрійського музею, то українські організатори проєкту доповнили виставку роботами доби модерну: зокрема, творами Всеволода Максимовича, Василя та Федора Кричевських, Олександра Мурашка, Георгія Нарбута, Михайла Жука.
Після понад трьох місяців у Бельведері збірка українського модернізму відправилася у Лондон, а сецесія поїхала у зали Словацької національної галереї. Як до того у Відні, так само у Братиславі європейські глядачі мали змогу побачити 38 робіт з колекції NAMU. На виставці також представляли живопис зі збірок інших музеїв України: Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького, Дніпровського художнього музею, Полтавського художнього музею імені Миколи Ярошенка та приватних колекцій.
З останніх днів листопада і до нового року виставка «В епіцентрі бурі. Сецесія в Україні» представлена у Києві у Національному художньому музеї України, який цьогоріч відзначає 125-ліття.
Фото Олександра Клименка