Король гори: підкорюємо простір на легендарному Jeep WranglerТест-драйв
Король гори: підкорюємо простір на легендарному Jeep WranglerТест-драйв

Король гори: підкорюємо простір на легендарному Jeep WranglerТест-драйв

Цей автомобіль неможливо переоцінити, бо легенди не мають ціни. Коли ми чуємо слово “джип”, наш внутрішній митець перш за все малює саме його образ.

Це його коріння наливалося сталлю в горнилі Другої світової, адже він найближчий родич того самого чотириколісного вояки, що допоміг союзникам здобути перемогу над спільним ворогом. І коли ви чуєте, що хтось називає позашляховик джипом, а спільноту людей, які полюбляють їздити там, де часто неможливо навіть пройти, джиперами, це теж завдяки йому.

Його історія настільки відома, що навіть не будемо її повторювати. Краще зосередимося не на тому, яким він був, а на тому, яким він став, здолавши свій більш ніж 80-річний шлях.

Jeep Wrangler власною персоною! на дорогах України!

Хоча ми домовилися не говорити про історію, ви все одно побачите її. Адже в сучасній моделі під кодовою назвою JL викарбувані всі ті найхарактерніші риси, які розробники дбайливо несли крізь роки та попередні генерації CJ, YJ, TJ та JK.

Саме цей мікс із традицій та сучасності і є головним секретом Jeep Wrangler. Майже безшовне з’єднання минулого і сьогодення. Неймовірно чарівливий мікс, що змушує серце битися частіше.

Фари цього позашляховика такі самі круглі, як і багато-багато років тому, але відтепер вони сяють діодним світлом, та ще й вмикаються автоматично. До речі, датчик ну дуже пильний, як справжній військовий: може увімкнути ближнє світло навіть серед сонячного дня, варто лише вам заїхати в тінь від дерев.

Лобове скло, як і раніше, розташоване майже вертикально, проте тепер це Gorilla Glass. Технологія, знайома більшості переважно по флагманських моделях смартфонів, означає посилений захист від дрібного каміння та піску, що оберігає скло від сколів та подряпин.    

Передній бампер все ще далеко висунутий уперед, як і під час Другої світової війни, коли на ньому навіть примудрялися транспортувати зброю. Проте з таким довгим “носом”, який, звісно ж, неможливо побачити з водійського крісла, відтепер набагато легше жити завдяки паркувальним датчикам. Позаду вони теж є. А ще передбачені камери переднього та заднього виду, які можна вмикати, коли треба. Зверніть увагу: побачити на центральному дисплеї дорогу, що біжить перед тобою, у Wrangler можна на значно більшій швидкості, ніж звичні 20 км/год, після яких камери у більшості інших автівок примусово вимикаються.

Jeep Wrangler також може постати перед вами без даху, дверцят та лобового скла – майже таким, яким його бачили солдати Другої світової. Процедура “роздягання” суто механічна. Вимагає приблизно пів години часу, трошки сили та спеціального інструмента, який входить у комплект. Передні верхні секції даху після цього можна сховати в багажнику – об’єм у 533 л дає змогу це зробити. Для більшої зручності передбачені навіть спеціальні чохли для обох секцій. Але найцікавіше те, що після зняття даху під ним, на відміну від армійського прототипу, виявляється міцний каркас безпеки. Можна приїхати на узбережжя чи до пісочного кар’єру, перетворити собі джип Wrangler на багі Wrangler і ганяти досхочу. Каркас не лише рятує голови пасажирів у разі перевертання, але й несе на собі лампи внутрішнього освітлення та динаміки аудіосистеми. Їх тут дев’ять, в тому числі верхня звукова панель та сабвуфер, захищений від впливу несприятливих погодних умов. Звук Alpine Premium з 12-канальним підсилювачем потужністю 552 Вт нам дуже сподобався.  

Величезний капот все ще замикається за допомогою двох зовнішніх защіпок, тобто відкрити їх може і стороння людина, якщо в неї, звісно, вистачить сил підняти той капот (слабеньких крадіїв просимо не турбуватись). Але встановлення датчика сигналізації допомагає вирішити проблему несанкціонованого втручання.

 

Вшановуючи традиції армійського оригіналу, салон тестового Jeep Wrangler зустрічає вас майже вертикальною панеллю приладів. Проте після чергового оновлення її прикрашає величезний дисплей мультимедійної системи Uconnect 5, про яку вояки минулого століття не могли навіть мріяти. Мультимедійка не лише наочно демонструє безліч параметрів, які дуже корисно знати справжньому джип еру (від температури та тиску мастила і заряду акумулятора до нахилу кузова та стану диференціалів), але й тішить наявністю бездротових Apple CarPlay та Android Auto. Останнє важливо не так на бездоріжжі, як у повсякденному житті. Наприклад, вам треба скористатися навігацією. Можна, звичайно, побачити свій шлях на екрані смартфона, але тоді доведеться тримати його в руці, оскільки місця для нього на консолі не передбачено. На ній, власне, взагалі немає місця для якихось дрібниць, як і на дверцятах: під тонесеньку сіточку можна покласти хіба що декілька аркушів паперу, приміром детальні карти місцевості.

Щоправда, сама сітка доволі еластична: під неї влізе навіть літрова пляшка води. Але тоді ви не зможете закрити дверцята, бо ця пляшка просто упреться в подушку сидіння. Ситуацію з розміщенням дрібниць дещо покращує пара підстаканників між передніми кріслами та невеличкий бокс у підлокітнику – туди і можна покласти смартфон, попередньо з’єднавши його з Uconnect 5, та побачити маршрут на яскравому 12,3-дюймовому екрані. У цьому ж боксі знайшовся USB-порт для заряджання смартфона. Є ще бардачок, але теж невеличкий. 

Ще один приклад міцного союзу минулого і сьогодення: традиційні фізичні стрілки на панелі приладів вдало доповнює 7-дюйомвий кольоровий дисплей бортового комп’ютера. Він не перевантажений зайвою інформацією та дуже легко зчитується. Завітайте до найближчого дилера бренду, щоб .

“А для чого там два важелі?” – це вже питання від сусіда по паркувальному майданчику. Він довго розглядав салон крізь бокове скло і нарешті наважився спитати. А треба сказати, що справжній Jeep уважно розглядали геть усі, хто проходив повз нього, але не всі насмілювалися запитати. Спеціально для тих, хто так і не наважився: Wrangler – чи не єдиний наразі позашляховик, режими трансмісії якого все ще перемикаються важелем. Це саме він розташований поруч із важелем 8-ступеневого автомата, та на відміну від останнього вимагає міцної чоловічої руки. Особливо при потребі перевести його в положення 4L, вмикаючи знижену передачу роздавальної коробки.

Але це лише тоді, коли ви дістанетесь ну дуже важкого бездоріжжя. А поки не дісталися, важіль зазвичай встановлено в положення 2H, що дає змогу їздити на задньому приводі, економлячи пальне. Втім, можете обрати і повний: на Jeep Wrangler можна їздити на повному приводі навіть по асфальту в режимі 4H Auto, оскільки він оснащений міжосьовим диференціалом. Є режим 4H Part Time, у якому міжосьовий диференціал блокується та ви отримуєте, по суті, жорстке під’єднання передньої осі. Ще один, найважчий, рух важелем униз (звісно ж, через нейтральне положення важеля автомата), і ви – та-дам! – у режимі 4L. До чого тут ці фанфари? А до того, що передатне число зниженої передачі тут 4:1. Адже у нас на тесті Jeep Wrangler Rubicon! Ми довго намагалися згадати, чи пропонує хтось більше число, та так і не згадали. Невже це рекорд?

Тут варто сказати, що Rubicon – топове, але не єдине оснащення Jeep Wrangler, що пропонується в Україні за ціною 3 196 600 грн. Є ще комплектація Sahara, і вона дещо дешевша – 2 988 700 грн. Але і можливості на бездоріжжі у такого Wrangler будуть меншими. Найважливіші відмінності – передатне число зниженої передачі (2,72:1 проти 4:1) та головної пари (3,45 проти 4,1).

Також в оснащенні Sahara не передбачені вентиляційні отвори в капоті, що сприяють кращому охолодженню мотора – дволітрового турбованого GME T4 (ESS) потужністю 272 сил з обертальним моментом 400 Нм при 3000 об/хв.

Є певні відмінності і в салоні. Приміром, сидіння Wrangler Rubicon оздоблено чудовою натуральною шкірою Nappa, товстою та зносостійкою, з елементами преміальної екошкіри, тоді як Sahara запропонує лише останню. Регулювання передніх сидінь у коротшій версії Rubicon 2D суто механічні, а у чотиридверних Rubicon Unlimited 4D та Sahara Unlimited 4D електричні, в тому числі і поперекова підтримка, причому вона передбачена для обох передніх сидінь. Камера переднього огляду, яку ми вже згадували, також прерогатива комплектації Rubicon. Вона ж пропонує і більш міцний передній міст Dana M210. Задні мости в обох оснащеннях однакові: Dana M220. Але у Sahara передній та задній диференціали завжди будуть відкритими, їхні блокування передбачені лише в Rubicon. І лише він отримує кнопку системи Off-Road+. Разом із самою системою, звичайно.

 

Взагалі чомусь заведено дещо звисока ставитися до можливостей бензинового мотора з турбонаддувом на бездоріжжі. Напевно, агрегати такого типу на інших автівках дійсно давали на це підстави. Але не на Jeep Wrangler. По-перше, тут вдалий підбір передатних чисел головної пари та передач автомата. По-друге, згадана система Off-Road+ у комплектації Rubicon змінює точки перемикання у трансмісії, адаптуючи її саме під бездоріжжя. А ще Off-Road+ перемикає електронні системи допомоги водію, ESP та трекшн-контроль у позашляховий режим.

Мабуть, саме тому більшість перешкод екстремальної траси, спеціально підготованої для випробувань позашляховиків, ми з Jeep Wrangler легко пройшли в режимі 4H Part Time, не вмикаючи знижену передачу та не блокуючи диференціали. Навіть розпускати передній стабілізатор не довелося, хоча є і така можливість. І без усього цього легендарний позашляховик суне вперед немов танк. Дійсно, складається таке враження, що за прохідністю Wrangler Rubicon ближче до гусеничної техніки, аніж до колісної. А яка тут геометрія! Кут виїзду – 36 градусів, з’їзду – 31,4, рампи – 20,8.     

Але чи складно використовувати в місті такий бездоганний інструмент для пригод поза асфальтом, як Jeep Wrangler? Значно простіше, ніж здається. Так, кабіна розташована досить високо над землею, адже кліренс у 252 мм – це лише відстань до мостів. Втім, салон оснащений зручними ручками, що полегшують посадку не лише водію, але й пасажирам, та ще й на обох рядах сидінь. Взявся за ручку, трішки підтягнув себе – і ось уже ти на комфортному сидінні оглядаєш навколишній світ з висоти Wrangler.

До того ж високе розташування кузова Jeep Wrangler над землею впливає на керованість навіть менше, ніж очікуєш: завдяки широким коліям колеса міцно тримаються за асфальт при різкому маневруванні. Кермо не таке вже й довге – 3,24 оберту від упору до упору, хоча, звісно, вимагає дещо більших зусиль, ніж у міському хетчбеку.  

Стрілоподібний капот допомагає точно орієнтувати джип у просторі, хіба що на тісних вулицях треба враховувати могутні колісні арки, які доволі сильно виступають за межі кузова з обох боків. Але до цього швидко звикаєш, не кажучи вже про те, що задні арки легко роздивитися у великі дзеркала заднього виду, що забезпечують чудову оглядовість. 

Та й легенди про ненажерливість Wrangler – це лише легенди. До того ж породжені американськими багатолітровими двигунами. А той, з яким позашляховик пропонується в Україні, має порівняно невеличкий об’єм – усього два літри. Тому в місті ми без проблем вкладалися у 12,5-13,5 л/100 км, навіть з урахуванням того, що інколи не обмежували себе в розгоні. До речі, даних щодо динаміки виробник не надає. Мабуть тому, що вона буде значною мірою залежати від шин, які встановить на Jeep Wrangler його майбутній володар. Навряд чи він відмовить собі в задоволенні одягти щось серйозніше, ніж ті 255/75 R17, що входять у комплектацію Rubicon. Але навіть на цих “емтешках”, які ви бачите на фото, Wrangler бере першу сотню приблизно за 10 секунд. Другу він не візьме зовсім, адже максимальна швидкість становить 159 км/год.

Хоча для суворого ультимативного позашляховика це теж вагоме значення. Тому Jeep Wrangler оснащений багатьма системами безпеки: і тими, які добре знайомі користувачам “цивільних” авто, і суто специфічними. Наприклад, до звичних помічників на кшталт ESP, трекшн-контролю TCS, допомоги при екстреному гальмуванні Advanced Brake Assist та системи попередження фронтального зіткнення з функцією активного гальмування Full Speed Forward Collision Warning тут додається система запобігання перекиданню автомобіля ERM, контроль стійкості під час підйому на похилій поверхні Hill start Assist і система стабілізації під час руху з причепом TSC. Також встановлений адаптивний круїз-контроль з функцією повної зупинки, система моніторингу сліпих зон та розпізнавання перехресного руху. 

Саме час для підсумків, і вони будуть такими: навіть сьогодні, у третій декаді ХХІ століття, Jeep Wrangler зберігає та навіть примножує всі ті якості, які й зробили його легендою. Хранитель ДНК бренду, нестримний на бездоріжжі та доволі комфортний на асфальті. Могутній і безпечний. Це автомобіль, який у жодному разі не залишить вас байдужим, шоу-стоппер та справжнє втілення маскулінності. Познайомтеся з ним особисто – і ви нарешті зрозумієте, що таке Jeep.

Король гори: підкорюємо простір на легендарному Jeep WranglerТест-драйв - Фото 1
 Андрій Бєляєв, керівник громадської організації Offroad Brothers:
 

“Offroad Brothers – це українське позашляхове братерство. Цей полігон ми відкрили близько трьох років тому задля надання всім бажаючим знань з керування авто з колісною формулою 4х4. Звісно ж, під час повномасштабної війни основним призначенням нашого полігону стало професійне тренування військовослужбовців, медиків та волонтерів.

Уже другий рік ми проводимо благодійне змагання Ukraine Forest Challenge, кошти від якого передаємо на потреби ЗСУ. Також ремонтуємо та дообладнуємо автівки для військових, нещодавно передали два пикапи медикам 114-ї бригади.

Закликаємо всіх охочих приєднуватися до наших ініціатив, допомагаючи нашим військовослужбовцям, хлопцям та дівчатам, швидше здобувати перемогу.

Також запрошуємо відвідати фінал благодійного змагання – Кубок Збройних сил України, що відбудеться 23-24 листопада на екстрім-полігоні Offroad Brothers”.

 



Теги за темою
авто
Джерело матеріала
loader
loader