За 1000 днів повномасштабної війни на долю українського бізнесу випало чимало. На початку 2022 бізнеси майже не наймали, а люди не шукали роботу. Про це повідомляє Oboz.ua, пише agronews.ua.
Загальні втрати України, за оцінками МВФ, складали 35% від ВВП, багато компаній припинили роботу або евакуювалися. До прикладу, із 2022 року по перший квартал 2024 року в Україні закрилося 1261 аграрне підприємство – це один із секторів, який постраждав найбільше.
Але є дані значно оптимістичніші. Попри ракетні обстріли і проблеми з електропостачанням та логістикою, кількість фізичних осіб підприємців лише за останній рік зросла на 12%, а за жовтневим опитуванням НБУ, сам український бізнес позитивно оцінює перспективи своєї економічної діяльності. Підприємці почуваються впевненіше.
Це помітно у новинах, помітно в їхніх історіях. Українські підприємці шукають і знаходять рішення навіть у таких важких умовах.
Разом із бізнесом ці 1000 днів ростуть й українські бренди. Вони несуть світу наше бачення якості та клієнтського сервісу, який зазвичай на дуже високому рівні.
Це підтверджують і цифри: кількість компаній, які почали працювати з міжнародними ринками, зросла з 4% до 17% у 2023 році. Ще 14% підприємств планували розширення бізнесу, а 27% розглядали можливість виходу на нові ринки у цьому році.
Згідно з даними уряду, лише до 2023 року український бізнес отримав 4 мільярди євро від міжнародних партнерів, що включає як пряме фінансування, так і гранти, кредитні ризики та страхування воєнних ризиків
Це – велика робота українських підприємців. Отримання такої підтримки вимагає не лише сильних аргументів та професійної підготовки, але й уміння правильно представляти свої проєкти на міжнародній арені. Доларом платять лише за реальні досягнення, за вміння адаптуватися, брати відповідальність і працювати на результат. А для українських підприємців вимоги ще вищі, бо все це вони роблять під обстрілами.