S.T.A.L.K.E.R. 2 став майданчиком для 120 українських пісень: хто потрапив до саундтреку і скільки це коштувало
S.T.A.L.K.E.R. 2 став майданчиком для 120 українських пісень: хто потрапив до саундтреку і скільки це коштувало

S.T.A.L.K.E.R. 2 став майданчиком для 120 українських пісень: хто потрапив до саундтреку і скільки це коштувало

Гра S.T.A.L.K.E.R. 2 зібрала понад мільйон завантажень за перші два дні та представила світові масштабну добірку української музики.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! S.T.A.L.K.E.R. 2 став майданчиком для 120 українських пісень: хто потрапив до саундтреку і скільки це коштувало - Фото 1

Роботу над музичним наповненням гри розпочали ще в листопаді 2021 року, коли компанія Geisha Ninja Samurai отримала замовлення від GSC Game World. Спершу планували створити саундтрек лише для трейлера та тизера, але згодом концепція розширилася до повноцінного внутрішньоігрового радіо, повідомляє Forbes.

Плейлист (ось він у Youtube Music) охопив різні музичні напрями та епохи — від сучасного року The Hardkiss до акапельних пісень у виконанні «Піккардійської Терції». До саундтреку увійшли композиції Jerry Heil, Христини Соловій, ТНМК та пісні українського композитора й виконавця Миколи Мозгового. Особливе місце в музичній добірці посіли андеграундні гурти «хейтспіч» і Ziferblat.

«Просування артистів на світову аудиторію завдяки іграм – унікальний кейс», – розповідає фронтмен «хейтспіч» Дмитро Однороженко, який дізнався про проєкт у 2023 році та радо долучився до нього.

Після початку повномасштабного вторгнення концепція гри зазнала змін. Від співпраці з іноземними виконавцями довелося відмовитися через фінансові обмеження. Розробники вирішили зосередитися на відтворенні атмосфери 1980–1990-х років через український андеграунд, постпанк і фолк. «Тут не спрацював би дорогий продакшн – важлива була ідея пісні», — пояснює співзасновник Geisha Ninja Samurai Андрій Зайцев.

Цікаво, що низька якість запису деяких треків стала перевагою. Саме такі композиції найкраще передають настрій того часу та органічно вписуються в атмосферу гри. Фольклорний напрям забезпечив лейбл GM Digital, допомігши створити радіостанцію, яку, за словами Зайцева, «могла б слухати звичайна людина в маршрутці Львів – Коломия».

Зайцев не розголошує, скільки коштувало використання пісень у S.T.A.L.K.E.R. 2 і на яких умовах співпрацювали з українськими артистами. За оцінкою CEO лейблу Best Music Мар’яни Вороніної, вартість ліцензування одного треку для відеогри може сягати кількох тисяч доларів. «Востаннє ми ліцензували в гру п’ять треків по $2000 у 2020 році, і це були уривки по 10–15 секунд», – зазначає вона.

Спецпроєкти

Частина українських артистів погодилася на участь у проєкті навіть безплатно.

«S.T.A.L.K.E.R. 2 – культовий проєкт для більшості музикантів. Коли є шанс, щоб твої пісні лунали у такому тайтлі, про гроші не йдеться», — поділився анонімно один з учасників проєкту.

Нинішній плейлист зі 120 композицій — не остаточний варіант. Розробники планують розширювати музичну колекцію з кожним оновленням гри. Для порівняння: саундтрек The Last of Us містить 30 треків, а The Witcher 3: Wild Hunt — 35 композицій.

Джерело матеріала
loader
loader