Названо головні ринки ЄС, на агроекспорті до яких має зосередитись Україна
Названо головні ринки ЄС, на агроекспорті до яких має зосередитись Україна

Названо головні ринки ЄС, на агроекспорті до яких має зосередитись Україна

Головні ринки Євросоюзу, на розвитку та збереженні торгівлі з якими має зосередитись Україна, — Іспанія, Нідерланди й Італія.

Таку думку висловив генеральний директор Української аграрної конфедерації (УАК) Павло Коваль у коментарі Delo.ua.

Він зазначив, що за час повномасштабної війни Іспанія стала найбільшим споживачем українського зерна. 

«Головна торговельна стратегія щодо Іспанії — не перегріти цей ринок надмірним експортом з України, підкреслює він. У вересні 2024 року іспанські фермери вже протестували проти українського зерна, тому важливо не допустити торговельного протистояння, як це сталося з низкою східноєвропейських країн за минулі два роки», — зазначив Павло Коваль. 

Інший традиційний імпортер кукурудзи з України — Нідерланди, додав він. До великої війни країна купувала її навіть більше, ніж Іспанія  на рівні 2 млн т на рік. У 2022 році імпорт кукурудзи просів до 1,41 млн т з 2,266 млн т у 2021 році, але за дев'ять місяців 2024 року вже перевищив 2,08 млн т.  

«Третім найбільшим покупцем українських зернових у ЄС є Італія, — додає експерт. — Ця країна традиційно посідає місце в топ-10 світових покупців української кукурудзи, зазвичай імпортуючи 0,5-1,5 млн т. За час повномасштабного вторгнення щорічний імпорт кукурудзи з Італії зріс у 2-3 рази. Аналогічно за цей час у кілька разів виросли і постачання української пшениці, що наблизило Італію до десятки найбільших імпортерів цієї культури».

Гендиректор УАК також наголошує на важливості розширення торгових відносин із транзитними країнами ЄС — Румунією та Польщею, які фактично роблять можливим експорт зерна до ЄС та третіх країн. Крім того, Україна має в ЄС і локальні інтереси. Наприклад, Польща купує український соєвий шрот для тваринницького сектору, Німеччина — ріпак для своїх переробних заводів, Болгарія — насіння соняшнику. 

«Всі ці європейські ринки потрібно контролювати, навіть якщо зараз проти рф введені мита. На жаль, на окремих ринках ЄС нам все одно доводиться конкурувати з країною-агресором. Тому для нас важливі і споживачі, і транзитери, і країни з потенціалом росту експорту», — підкреслив Павло Коваль.

Джерело матеріала
loader