Національний тест з медіаграмотності у жовтні онлайн пройшли понад 76 тисяч українців. Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко на презентації підсумків тестування в «Укрінформі».
«За період з 17 по 31 жовтня 76 323 учасники пройшли тест від початку до кінця. Ми вважаємо це абсолютний успіх, якого вдалося досягти завдяки синергії зусиль, і тому, що дозволили проходити тест, залишаючи персональні дані, щоб позмагатися за приз, і анонімно», — сказала вона.
Інформацію про себе залишили 45 104 унікальних учасників теста.
Кількість українців, які пройшли тест повністю, у порівнянні із попереднім роком зросла у 5,5 разів.
Ольга Кравченко зазначила, що цього року проведення тесту вперше вийшло з так званої «експертної бульбашки» та охопило таку велику кількість людей.
Керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко
«Національний тест з медіаграмотності проходили на окупованих територіях. Це свідчить, що люди на окупованих територіях хочуть залишатися в українському контексті. Вони слідкують за тим, що відбувається в Україні, хочуть бути частиною того, що відбувається. Ми дуже раді, що і з окупованих територій Донеччини, і з АР Крим люди проходили тест, дуже цінуємо цю довіру та підтримку», — розповіла Ольга Кравченко.
Директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ наголосила, що тест дає розуміння, як втілюється стратегія розвитку медіаграмотності у суспільстві.
Директорка департаменту інформполітики та інформбезпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ
«Ми бачимо увагу до питання медіаграмотності, а медіаграмотність — ключова навичка для стійкості суспільства. І мова йде не лише про молодь, це про всіх нас, нашу безпеку, ментальне здоров’я, наш добробут, нашу перемогу. Про те, як ми відповідально споживаємо інформацію», — сказала Ганна Красноступ.
Вона додала, що Україна сьогодні єдина країна в світі, хто проводить такий масштабний тест, і досвід його організації, залучення партнерів з розвитку, громадськості до його промоції та представників різних категорій населення до його проходження є унікальним досвідом, цікавим іншим країна.
«Це дуже важлио. Наша країна не тільки боронить демократичні цінності в цьому світі, ми ще намагаємося застосувати найкращі практики медіаграмотності, які є», — зазначила вона.
Своєю чергою директорка програми USAID «Мріємо та діємо» Юлія Ткачук зауважила, що понад 46% учасників тесту продемонстрували високий рівень медіаграмотності і склали тест на значення «гуру» або «майже гуру».
Директорка програми USAID «Мріємо та діємо» Юлія Ткачук
«Практичо кожен другий озброєний навичками, як захищатися від дезінформації, та знає, як відповідально споживати інформацію», — прокоментувала Юлія Ткачук.
У 2024 році результати успішності виявилися дещо нижчими, ніж у 2023 році. Проте, за словами фахівчині, це не дає підстав вважати, що люди, які мали у 2023 році хороші навички з медіаграмотності, забули їх за рік. Через те, що кількість учасників більша у 5,5 разів, вірогідно, що значно зросла частка тих, хто проходив тест вперше.
«Якщо зважити на це, то слід вважати результат теста хорошим та оптимістичним», — додала Юлія Ткачук.
Фото: Персональні дані залишили понад 45 тис. учасників національного теста з медіаграмотності / скриншот презентації в Укрінформ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.