Ніколи б не назвала дизайн від Skoda дивовижним, але вони беруть не красою, а розумом. Точніше розумним підходом до поєднання стриманого дизайну, виваженого рівня технологій та надійної механіки. Тож оновлена Skoda Octavia 2024 постає перед нами саме у звичному вигляді, але з деякими доробками.
Не люблю я стриманість в стилістиці автівок, віддаючи перевагу ексцентричності та яскравій індивідуальності, а це не про створіння концерну VAG. Тож якби не яскравий червоний колір, мене б так не тягнуло до цього популярного в нашій країні ліфтбеку. Однак, не тільки колір став привабливою частиною автівки, виявилось вона має у своєму переліку більше переваг ніж її брати по концерну. Тож першим реверансом в її сторону стає простір та його організація. Те, як це робить Skoda з кожною своєю моделлю — не робить ніхто.
Це не тільки наявність парасольки у двері водія, але сукупність продуманих аксесуарів, які обережно інтегрували в загальну архітектуру. Тож тут і ємності для сміття, і сітки, і додаткові кишені під гаджети позаду крісел — все це створює той неповторний образ, який закохує у себе кожного, хто знайомиться зі Шкодою. А Octavia і досі утримує шарм активного міського ліфтбеку не за всі кошти світу.
Перше покоління Skoda Octavia побачило світ в далекому 1959 році і з того часу минуло чотири покоління. Зараз у 2024 ми отримали рестайлінг крайньої генерації народної автівки. І змінюватись Octavia не любить. Покоління тримається десятиріччями, тож не варто очікувати глобальних змін і зараз.
Зміст
- 1 Коригування стилю в Skoda Octavia
- 2 Заглиблена корекція
- 3 Плавність та адекватність переважають
- 4 Позиціювання та конкуренція
- 5 Технічні характеристики Skoda Octavia Selection 1.5 TSI mHEV 7DSG
Коригування стилю в Skoda Octavia
Оновлення четвертого покоління могло б минути не поміченим, якби не ореол справді народного авто. 27 років виробництва Octavia та продані понад сім мільйонів екземплярів зробили її найуспішнішою моделлю в історії Skoda. Тож навіть деталі неможливо пропустити, хоч їх ну дуже мало. Цікаво, що найкрутіші свіжі функції, як матричні фари з адаптивним дальнім світлом та великий 13-дюймовий екран пропонуються лише за доплату і в максимальних комплектаціях, але і в базі є на що звернути увагу, адже зі старту пропонують Led-освітлення, двозонний клімат та 10 подушок безпеки.
Здається Skoda Octavia 2024 просто змінила візажиста, який малював стандартні обриси. Жодних категоричностей. Витонченості досягли завдяки широкій чорній «губі» попереду, свіжих бамперів та оптики. Позаду прикрасою стали лише динамічні поворотники та анімація, що вітає вас на паркуванні, але і це за доплату, як і проєкція логотипа під час відкриття дверей та декоративна підсвітка зони ніг водія та пасажира. Візуально це створює ефект розширення простору та глибини і виглядає ну дуже ефектно, тож варто звернути увагу на цей опційний пакет.
Наша тестова автівка має лише середній рівень Selection, що вражає. По-перше, впевненістю в продукті самих представників бренду. Жоден імпортер не має в тестовому парку не максимальної комплектації — це річ дуже рідка. Але Skoda робить таке майже з кожною моделлю. Це дозволяє нам в ширшому масштабі оцінити можливості авто та залишає дивний присмак покращення. Цікавий хід, добре що додали декоративних прикрас з опцій, що і створюють досить привабливе загальне враження.
Заглиблена корекція
Skoda вносить свої корективи всюди. Тож Skoda Octavia 2024 більш практична ніж Golf або Leon, та і місця тут більше. До того ж вона має таку організацію інтер’єру, що майже не дратує. Зауваження можна висунути тільки до наявності дуже дивного регулювання гучності: у вигляді сенсорної смуги під центральним 10-дюймовим монітором. Здається в той день у дизайнера було похмілля, коли він вирішив додати цю оригінальну деталь, яку неможливо не зачепити під час торкання сенсорного екрана. Якщо згадати, що саме на моніторі відбувається керування більшості функціями автівки, то стрибки гучності забезпечені.
Архітектура інтер’єру не змінилась, як і простір в 4,7-метровому ліфтбеку. Передня консоль трохи задерта, що дозволяє не торкатись ногами панелей, а персоналізована підсвітка додає атмосферності та легкості. Доповнюють враження цікаві ручки, які, на перший погляд, здаються сенсорними. Взагалі влаштуватись тут може людина будь-якого зросту — все регулюється та коригується і всім вистачає. Навіть доступ з заднього ряду до багажного відділення є.
Головні оновлення стосуються в основному саме максимальних комплектацій та опцій, які з легкістю здорожчують чеський ліфтбек до рівня середньостатистичного Volkswagen. Одночасно топові системи стають доступніші та іншим комплектаціям, тож навіть наша середненька Skoda Octavia 2024 мала бездротове під’єднання смартфона через Apple CarPlay та Android Auto, безпровідну зарядку (15 Вт) з охолодженням, електрорегулювання та пам’ять сидінь. Здається весь набір зручних та корисних систем, не вистачало лише безключового доступу, бо якось швидко звикаєш не виймати ключ з кишені, а тут доводиться постійно мацати його в руках.
За доплату центральний монітор стане 13-дюймовим, з’явиться проєкція на лобове скло, безключовий доступ, сенсорне відкриття багажника, режими роботи Drive Mode і супер комфортні крісла Ergo із поперековою опорою на 4 положення та функцією масажу. До того ж буде вже матричне світло, яке відключає модулі світла за необхідністю, щоб не сліпити зустрічний транспорт. Магічна система освітлення, яку варто мати. В нашій комплектації наявний лише звичайне адаптивне дальнє світло.
Skoda Octavia 2024 пропонує й поліпшене оздоблення, в створенні якого активно використовували вторинну сировину. І в кожній комплектації своя стилістика салону на вибір. У нас був благородний Lodge з вставками світло сірої тканини в поєднанні з чорною штучною шкірою. Виглядає інтелігентно та неординарно, а вечірня діодна підсвітка додає особливого шарму. Не хочеться більше цих одноколірних чорних салонів. А Skoda ще й вибір пропонує досить широкий.
Єдине що викликає суперечливе ставлення — вставки на торпедо темного сірого пластику з білими цятками — наче сіллю посипали та постійно хочеться її протерти. Добре, що ця вставка буде змінюватись залежно від обраної стилістики оббивки інтер’єру. Взагалі підбір матеріалів досить пристойний і з кожним оновленням стає все краще.
З перероблених матеріалів створено і дбайливі дрібнички у вигляді парасольки та шкрібка для льоду, які заховано у двері водія та бензобаку відповідно. Опція Sleep Package додасть плед в комплектацію та регульовані підголів’я для зручного сну під час далекого шляху. І це тільки маленька частина аксесуарів, які можна поступово додавати до свого авто.
Нам пропонують дві версії кузова: ліфтбек та універсал, тож багажне відділення у кожної просто огроменне – 600 та 640 літрів відповідно. Звичайно можна розкласти задній диван і отримати просто неймовірний вантажний простір, який обмежиться тільки вантажністю. Ну і безліч гачків, обмежувачів на липучці, кишень та схованок — це взагалі особливість та перевага кожного представника бренду Skoda. За що їм низький уклін.
Окремо можна розповісти про медіасистему Skoda Octavia 2024, яка може і поліпшується з роками, але не стає кращою. Стриманість в пропозиції налаштувань, типова графіка для продукту VAG з елементами кольорових анімацій, лаконічність та адекватна реакція на сенсор. В Octavia все ж таки залишили трохи фізичних клавіш для доступу до найважливіших функцій, як камера заднього огляду або клімат. Однак основне регулювання — тільки на екрані.
Бездротова зарядка в глибині консолі має гумову підкладку для зручного розташування смартфона, але іноді він все одно там підстрибує. Поряд є роз’єми для зарядки Type-C. Дивний джойстик для перемикання передач навіть під час згадування викликає огиду. Хоча користуватись ним легко, але особисто я віддаю перевагу звичайному важелю, як в тому ж Karoq.
Плавність та адекватність переважають
Коробка передач наче повинна бути не помітною — увімкнув і забув. Однак доводиться згадувати про неї, коли хочеться піддати динаміки під час обгонів. Семиступенева DSG здається трохи задумливою в реакціях. Хоча і вік у неї досить пристойний — давно позбулась всіх дитячих хвороб. Тільки все одно не довіряєш їй повністю. Тим паче сам акселератор наче занадто м’який для користування, видавлюєш і чекаєш реакції. Хочеться знайти тут Drive Mode, але він з’явиться тільки в максимальній комплектації або знову ж таки за доплату — і це варто того. Особисто я знайшла в налаштуваннях лише зміну режиму роботи коробки, що трохи покращувало ситуацію з чутливістю.
Наш 1,5-літровий TSI ніколи не вважався занадто динамічним. З його 150 кіньми та 250 Нм крутного моменту він демонструє досить пристойні 8,5 секунд до 100 км\год, але то за кращих умов. Бо в повсякденності крутить він хоч і добре, але постійно очікуєш більшого. А на високих швидкостях треба спуститись на пару сходинок, щоб відчути ривок. На крейсерських 90-110 км\год ліфтбеку навіть завантаженому вистачає міцності та потужності для маневрування в потоці та комфортного відчуття траси. Тож однозначно тут комфорту принесли в жертву динаміку.
Також ми тепер отримали версію mHEV, тобто м’який гібрид Skoda Octavia 2024, який досі пропонувався в Європі, а до нас ніяк не доїздив, адже немає таких жорстких обмежень стандартів. Жодних додавань в потужності, чи запасу ходу на електриці тут не буде. Це звичайна 48-вольтова система зі старт-стоп генератором, який підтримує роботу двигуна під час прискорення та дозволяє йому вимикатися під час зупинки чи зниження швидкості для покращення економії. І це дійсно працює. На моєї пам’яті ще не було бензинового трубодвигуна з витратою в 5,4 літра на 100 км в змішаному режимі. По місту в пробках витрата може трохи збільшитись до 6,4 літра.
Хочеться мчати за горизонт і ні в чому собі не відмовляти, тим паче, що підвіска добре ковтає вибоїни, нерівності, не дивлячись на досить стандартну конфігурацію шасі з незалежною типу McPherson попепреду та напівзалежною зі стійками стабілізації позаду. А адаптивний круїз дозволяє не напружуватись за кермом — вона завжди тебе підстрахує. Цілий сонм систем безпеки наявний вже з базової комплектації — це вимоги ринку і цих систем стає все більше.
І якщо старт-стоп більше необхідний в Європі, то у нас топовими вважаються системи, що зупинять авто під час загрози зіткнення навіть на маленьких швидкостях — адже за статистикою більшість аварійних ситуацій на дорогах саме через неуважність водія. Добре, що хоч ці системи не втикають в телефон під час їзди та зможуть врятувати не тільки ваші нерви, а й гаманець.
Позиціювання та конкуренція
Octavia вже давно є ключовою моделлю для Skoda, та улюбленцем наших водіїв. З моменту появи на ринку цей сімейний автомобіль приваблює всіх, хто цікавиться практичністю за стриману ціну. І цей статус Skoda утримує вже багато десятиріч, пропонуючи гідний продукт та широкий вибір додаткових функцій, які кожен може обрати під свої бажання та можливості. І в цьому конкуренції для Skoda Octavia 2024 просто немає тим паче з середнім прайсом в $28 114.
Протягом багатьох років Octavia неухильно просувалась до преміального ринку, і тепер в топових версіях RS вона настільки добре виглядає та відчувається, що з легкістю може сперечатись з Audi A3 або Mercedes A-Class.
Сьогодні на ринку в сегменті масмаркету вже не залишилось навіть можливості скласти конкуренцію цьому авто, адже седани та ліфтбеки не в моді. Поки що тільки VW Passat, Golf, Seat Leon та Toyota Corolla можуть стояти в переліку на розгляд. Однак Passat зараз офіційно у нас не пропонують, Golf — це хетчбек з усіма висновками, а Corolla не має такої переваги в просторі, хоча здатна дати фору в витраті палива та ефективності гібридної системи.
Всі, хто хоч трохи захоплювався дизайном Skoda та продуктами VAG знайдуть в ліфтбеку найбільше переваг. Тим паче, що скоро з’явиться топова та весела версія RS, а мультимедія отримає інтеграцію зі штучним інтелектом.
ПЛЮСИ: простір в салоні та в багажнику, широкий вибір додаткового обладнання, комфортна їзда, витрата пального, відповідність ціни та якості.
МІНУСИ: скромна динаміка, хочеться гострішого керма, ергономіка мультимедійної системи.
Технічні характеристики Skoda Octavia Selection 1.5 TSI mHEV 7DSG
Кузов, тип | Ліфтбек |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4698/1829/1485 |
Колісна база, мм | 2686 |
Заявлений кліренс, мм | 170 |
Об’єм багажника, л. | 600/1555 |
Споряджена маса, кг | 1465 |
Двигун | 1.5 TSI mHev |
Потужність, к.с. | 150 |
Крутний момент, Нм | 250 |
Потужність гібридної системи | 48В |
Тип приводу | передній |
Підвіска | незалежна Макферсон/ напівзалежна зі стабілізаторами |
Трансмісія | 7DSG |
Динаміка 0-100, с | 8,5 |
Максимальна швидкість, км/год | 228 |
Споживання палива, л (змішаний) | 5,3 |
Вартість, грн | від 1 081 870 |
Вартість тестового авто, грн | 1 160 570 |
Конкуренти | VW Golf (від 1 191 059 грн) |
Seat Leon (1 355 444 грн) | |
Toyota Corolla (від 1 144 250 грн) |