Експорт агропродукції зростає, але проблема бронювання може вплинути на весняну посівну
Експорт агропродукції зростає, але проблема бронювання може вплинути на весняну посівну

Експорт агропродукції зростає, але проблема бронювання може вплинути на весняну посівну

Український агросектор продовжує демонструвати досягнення, що підтверджують його важливість для української економіки та міжнародної продовольчої стабільності. За словами заступника голови Всеукраїнської аграрної ради Дениса Марчука, виручка від експорту агропродукції суттєво зросла у цьому маркетинговому році, однак суттєвим викликом залишається питання бронювання працівників.

За перші чотири місяці поточного маркетингового року, який розпочався у липні, Україна експортувала агропродукції на $1,5 мільярда більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільші доходи були отримані від експорту пшениці, ячменю, кукурудзи та соняшникової олії.

 "Ми маємо показники, які демонструють, що навіть в умовах війни Україна залишається надійним постачальником продовольства. У жовтні, попри обстріли портової інфраструктури, було експортовано понад 6,5 мільйона тонн зернових і олійних культур. Ми показали світу, що здатні виконувати свої зобов’язання", - зазначив Денис Марчук.

На фоні успіхів в експорті, аграрії стикаються з труднощами, пов’язаними з нестачею робочої сили. Питання бронювання працівників залишається невирішеним, і це може стати критичним для підготовки до весняної посівної кампанії.

"Одне з ключових питань — це бронювання, людей катастрофічно не вистачає. Сьогодні аграрії не мають чітких правил, як працювати у новому сезоні. Невизначеність з процесом бронювання створює значні ризики для весняної посівної кампанії 2025 року", - наголосив заступник голови ВАР.

Україна також протистоїть посиленій конкуренції у сфері аграрної торгівлі.

“Країна-агресор використовує свою агропродукцію як інструмент політичного впливу, демпінгуючи ціни на зерно і соняшникову олію, особливо у країнах, які традиційно купували українську продукцію. рф є нашим головним конкурентом, який намагається витіснити Україну з міжнародних ринків. Ціновий деміпнг приваблює бідні країни. Такі дії дозволяють росіянам не лише продавати більше, але й отримувати політичні дивіденди", - підкреслив Денис Марчук.

Сьогодні вирішення проблем із бронюванням кадрів і зміцненням позицій на світових ринках є критично важливими для роботи української аграрної галузі.

Джерело матеріала
loader