Сі Цзіньпін відкрив великий порт у Перу, розширюючи вплив Китаю в Латинській Америці
Сі Цзіньпін відкрив великий порт у Перу, розширюючи вплив Китаю в Латинській Америці

Сі Цзіньпін відкрив великий порт у Перу, розширюючи вплив Китаю в Латинській Америці

Сі Цзіньпін відкрив великий порт у Перу, розширюючи вплив Китаю в Латинській Америці

Рівень інтересу й участі Пекіна в проєкті стурбував США через те, що китайські військові кораблі можуть використати Перу як плацдарм в Америці.

Китайський лідер Сі Цзіньпін і президент Перу Діна Болуарте в четвер, 14 листопада, відкрили великий порт Чанкай, вітаючи інфраструктурний проєкт на 3,6 мільярда доларів, який створить прямий маршрут з Китаю через Тихий океан до Південної Америки, повідомляє WP.

Хоча Сі перебував у Лімі, китайський лідер і Болуарте відкрили порт по відеозв'язку. 

Болуарте назвала порт потенційним “нервовим вузлом”, який з'єднує континент з Азією, може створити вісім тисяч робочих місць і гарантувати 4,5 мільярда доларів економічної активності щорічно.

Китайські компанії беруть участь майже в усіх аспектах проєкту порту. 

Рівень інтересу й участі Пекіна в проєкті викликав занепокоєння з боку США через те, що китайські військові кораблі можуть використати Перу як плацдарм в Америці.

Генерал Лора Річардсон, яка очолювала Південне командування США, вважає, що порт Чанкай може прийняти військові кораблі ВМС Китаю. Пекін заперечує, що проєкт мотивований чимось іншим, окрім комерційного інтересу.

“Китайці не обов'язково зацікавлені в грандіозній демонстрації та розміщенні там військового корабля, але їм подобається знати, що така можливість існує”, - каже аналітик Раян Берг.

Навіть без потенційного військового використання порт підкреслює дедалі міцніші зв'язки континенту з Китаєм.

Але американські побоювання щодо використання порту китайськими військовими не знайшли відгуку в Перу: країна вітає перспективу створення високотехнологічного хабу, що залучатиме інвестиції в регіон.  

Після завершення будівництва 15 доків порту стануть першим місцем у Південній Америці, яке зможе приймати судна-перевізники, занадто великі, щоб пройти через Панамський канал.

Китайські дослідники стверджують, що цей маршрут дозволить знизити витрати і скоротити час транзиту на 10-20 днів, залучивши бізнес з інших центрів регіону.

Це також може зробити Перу привабливим місцем для китайських компаній, які шукають нові експортні ринки або навіть місця для будівництва заводів в Америці. 

Чанкай приєднається до глобальної мережі з більш ніж 40 портів, що розширюється в межах ініціативи “Один пояс, один шлях” — плану з розбудови транспортної та технологічної інфраструктури на трильйон доларів, який Сі запустив у 2013 році.

Водночас, попри заяви про те, що Чанкай є суто комерційним проєктом, китайські аналітики з питань зовнішньої політики називають його “геополітичною перемогою” Пекіна, яку доведеться захищати від американського втручання.

Очікується, що Сі і Болуарте також підпишуть розширену угоду про вільну торгівлю. Китай був найбільшим торговельним партнером Перу протягом десятиліття. Для Пекіна порт обіцяє об'єднати низку наявних інвестицій у Перу та сусідні країни.

Крім того, Китай має намір побудувати залізничну лінію, що з'єднає Чанкай із Бразилією.

Китайські інвестиції в перуанський гірничодобувний сектор становлять 11,4 мільярда доларів. Більша частина цих інвестицій спрямована на забезпечення доступу до міді, необхідної для виробництва електроніки й технологій чистої енергії.

Оскільки майже вся світова переробка міді відбувається в Китаї, порт Чанкай допоможе Пекіну покращити доступ до шахт другого за величиною постачальника необробленої міді в Південній Америці.

Відкриття порту, яке відбулося напередодні саміту Азійсько-Тихоокеанського економічного співробітництва і зустрічі Сі з президентом США Джо Байденом, підкреслює зростання впливу Китаю в регіоні, який колись шукав економічних можливостей передусім у Штатах.

Інтереси Пекіна в Латинській Америці швидко розвиваються і виходять за межі гірничодобувної та інших видобувних галузей, включаючи угоди про надання технологій спостереження і створення наземних станцій для китайських супутників.

Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader