Як змінилося медіаспоживання в Україні у 2024, — дослідження Gradus Research
Як змінилося медіаспоживання в Україні у 2024, — дослідження Gradus Research

Як змінилося медіаспоживання в Україні у 2024, — дослідження Gradus Research

Своїм місцем новинний контент поступається розважальному — основною категорією контенту для українців, яку обирають 79% опитаних, стають художні фільми та серіали

Нове дослідження медіаспоживання серед українців, проведене Gradus Research у жовтні 2024 року продемонструвало значні зміни в популярності каналів та типів контенту. 

Окрему увагу дослідники приділили вивченню цифрових і традиційних каналів, тривалості та інших особливостей споживання розважального контенту, який наразі переважає.

До розробки методології дослідження були залучені незалежний медіа аудитор Kwendi, Суспільне та OMD Optimum Media Ukraine. 

Новини втрачають першість серед категорій медіаконтенту

Як йдеться у дослідженні, своїм місцем новинний контент поступається розважальному — основною категорією контенту для українців, яку обирають 79% опитаних, стають художні фільми та серіали. За ними слідують новинні й соціально-політичні програми (68%) та музичні програми (63%).

Такі зміни корелюють зі змінами у настроях громадян на третьому році повномасштабної війни в Україні: люди в меншій мірі очікують на швидке завершення бойових дій, накопичується втома від новин, відповідно зменшується й інтенсивність слідкування за подіями в режимі реального часу.

Як змінилося медіаспоживання в Україні у 2024, — дослідження Gradus Research - Фото 1

Новини переважно споживають у месенджерах

Дослідники зазначають, що Telegram та інші месенджери є ключовими каналами для отримання новин, які використовують 75% респондентів, слідом ідуть соціальні мережі, як-от Facebook та Instagram (56%). Відеоплатформи, включаючи YouTube, також займають значне місце (51%), що вказує на популярність мультимедійного формату новин.

Відеоплатформи залишаються домінуючим джерелом розважального контенту


Для розваг українці найчастіше звертаються до YouTube та схожих відеоплатформ, що складає 63% медіаспоживання у розважальній сфері. Популярність цих платформ особливо висока серед молоді, яка активно використовує різні види цифрового відеоконтенту, йдеться у дослідженні Gradus Research.

Соціальні мережі та месенджери також активно присутні серед джерел контенту для розваг: там відеоконтент споживають 58% і 53% опитаних українців відповідно.

Частка Telegram у користуванні месенджерами стабільно висока

Навіть попри заборону користування цим ресурсом для держслужбовців і військових на службових пристроя, Telegram в Україні продовжує посідати перше місце серед месенджерів (90%).

За ним йдуть Viber (77%) та Facebook Messenger (51%). Частка користувачів цих платформ дещо зменшилась у порівнянні з березнем та жовтнем 2023 року. Натомість частка WhatsApp зросла з 21% до 30% за рік.

Як змінилося медіаспоживання в Україні у 2024, — дослідження Gradus Research - Фото 2

Facebook, Instagram та TikTok — в топі соціальних мереж українців

Facebook, Instagram та TikTok є найбільш популярними соціальними мережами наразі. Загалом, 72% опитаних протягом останнього тижня використовували Facebook, а 61% — Instagram. Такі мережі є важливою платформою не тільки для новин, а й для соціальної взаємодії та самовираження.

Використання стрімінгових сервісів входить у звичку

Серед стрімінгових сервісів популярність за YouTube Music із часткою у 45% респондентів. На другому місці — Spotify (15%). Українці все частіше слухають музику чи переглядають відео на цих платформах, що відображає поступову зміну традиційних медіа на користь цифрових платформ.

«Зростаюча популярність стрімінгових сервісів та соціальних мереж у якості основних каналів для розваг вказує на значний вплив глобальних трендів, зокрема серед молодшої аудиторії. Такі зміни свідчать про формування нових звичок споживання контенту, що, ймовірно, матиме довгостроковий вплив на український медіапростір і визначатиме його подальший розвиток», — коментує результати дослідження Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research.

Звіт дослідження доступний на сайті Gradus Research за посиланням.

Дослідження проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus.

Вибірка відображає структуру населення міст з кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій.

Період проведення поля: 25-27 жовтня 2024 року. Розмір вибірки: 1050 респондентів.

Нагадаємо, що у жовтні 2023 року дослідження медіаспоживання в Україні демонструвало збільшення перегляду новин у відеоформаті і стабільну першість у цьому месенджерів.

Фото: месенджери на смартфоні / Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
опитування
Джерело матеріала
loader
loader