Стелс-танкер у повітрі: експерти розкрили деталі новітнього заправника Skunk Works
Стелс-танкер у повітрі: експерти розкрили деталі новітнього заправника Skunk Works

Стелс-танкер у повітрі: експерти розкрили деталі новітнього заправника Skunk Works

Літак має специфічні елементи стелс-дизайну, які мають забезпечити йому низьку радіолокаційну помітність. Це дасть суттєву перевагу порівняно з нинішніми заправниками, таким як KC-135 і KC-46.

Компанія Lockheed Martin через свій підрозділ Skunk Works продемонструвала новий стелс-танкер, який може використовуватися для дозаправки літаків у повітрі можливістю пілотування. Візуалізація танкера, показана нещодавно виданню The War Zone, ілюструє його із заправними штангами для дозаправлення винищувачів F-35A Joint Strike Fighter у повітрі.

Цю концепцію представлено в рамках вимог програми Next Generation Air-Refueling System (NGAS) ВПС США, спрямованої на оновлення флоту і створення більш стійких до загроз заправників.

"Наша команда продовжує вивчати різні конфігурації, які забезпечують ефективність місії за рахунок під'єднаного, доступного, живучого й автономного заправника наступного покоління", — сказав представник Skunk Works виданню The War Zone.

Особливості концепції стелс-танкера

На представлених рендерах зображено літак зі стрілоподібними крилами, нахиленими вертикальними стабілізаторами та специфічними елементами стелс-дизайну, які допомагають йому знизити радіолокаційну помітність. Однією з важливих особливостей нової концепції стали заправні штанги, вбудовані в спонсони на крилах, що дає змогу дозаправляти літаки в польоті.

Рендеринг концепції танкера-невидимки з екіпажем
Фото: Lockheed Martin

Оглядачі зазначили, що концепція NGAS спрямована на підвищення гнучкості та стійкості системи дозаправки. Поєднання пілотованих і безпілотних танкерів дасть змогу дозаправляти літаки ближче до лінії фронту, не піддаючи загрозі екіпажі танкерів. Розвиток цієї технології особливо важливий у світлі зростаючих загроз систем ППО, які можуть загрожувати наявним танкерам, таким як KC-135 і KC-46, на далеких дистанціях.

Також було зазначено, що розвиток стелс-танкера NGAS враховує стратегічну необхідність дозаправки літаків далеко від ворожих ППО, особливо в Тихоокеанському регіоні, де зона протидії китайських систем ППО розширюється. Програма NGAS включає впровадження стелс-танкерів, які можуть працювати на краю небезпечних зон, забезпечуючи безпеку наявних і нових тактичних літаків.

Важливо ВМС США ризикують втратити проєкт винищувача F/A-XX через урізання бюджету

Раніше Фокус переклав статтю колишнього офіцера ВПС США Крістіана Д. Орра про неоднозначний винищувач, який отримав невтішне прізвисько від льотчиків.

Теги за темою
авіація
Джерело матеріала
loader
loader