Україна продовжує підсилювати свій військовий авіапарк, але поки що навіть сучасні F-16 не в змозі виконувати найскладніші бойові завдання.
Про це в ефірі FREEДOM заявив авіаційний експерт Костянтин Криволап. За його словами, ключова проблема полягає у відсутності сучасних радіолокаційних систем, а також ракет класу "повітря-повітря" AMRAAM, які мають більшу дальність дії. Таке оснащення надало б винищувачам можливість виконувати завдання не лише в межах обмеженого захисту повітряного простору, але й брати участь у серйозних повітряних атаках.
Поки що ж F-16 в Україні можуть виконувати обмежені функції в якості засобів протиповітряної оборони, але цього недостатньо для успішного протистояння рф.
"Ми поки що не отримали ні [літаки дальнього радіолокаційного виявлення] Saab 340, які нам пообіцяли шведи. Ми не отримали AMRAAM відповідної дальності. Наявні ракети AMRAAM з нинішньою дальністю можна використовувати для комплексів NASAMS, ними можна збивати вертольоти, можна, напевно, збивати літаки Су-25, Су-24. Але наші F-16 з наявними ракетами і радарами поки що не готові для виконання необхідних серйозних завдань", — пояснює Криволап.
Щодо обіцяних Францією Mirage 2000, Криволап зазначає, що їхнє надходження, хоча і додає можливість використання потужних ракет Storm Shadow, не здатне суттєво змінити ситуацію. Причина полягає в тому, що ці літаки, як і F-16, не оснащені системами далекого радіолокаційного виявлення та потребують тривалого процесу підготовки для виконання складних операцій.
"Фактично це будуть просто носії SCALP і Storm Shadow у трошки кращій модифікації, ніж наші бомбардувальники Су-24", — каже експерт.
Криволап зазначає, що суттєво змінити ситуацію можуть лише літаки дальнього радіолокаційного виявлення Saab 340 AEW&C. Швеція анонсувала їх передачу Україні ще в травні. Експерт резюмує, що з появою цих бортів вдасться краще розкрити потенціал F-16 і Mirage.
Читайте останні новини України: