На ринку «каблучків», або ж невеликих вантажно-пасажирських авто модель Vоlkswagen Caddy в Україні має сильні позиції. Ця модель користується репутацією міцного, надійного та невибагливого помічника в роботі.
Найпопулярніші на ринку машини третього покоління моделі Caddy, яке носило заводський індекс 2К. Ця генерація Caddy випускалась з 2003 аж по 2020 рік з двома серйозними рестайлами в 2010 та 2015 роках. Цікаво, що це перше самостійне та повністю індивідуальне покоління моделі Caddy. До цього вона була лише модифікованим Golf I, а друге покоління – VW Polo, до яких прилагодили будку. А третій Caddy має одно об’ємний кузов і повністю оригінальну зовнішність.
У питанні дослідження слабких місць моделі нам допомагали спеціалісти офіційного дилера Volkswagen «Автодім Атлант»: керівник відділу автосервісу Віктор Міщенко та сервіс-консультант Олександр Терещенко.
Якими бувають VW Caddy (2K)
В основному у продажу на вторинному ринку Caddy в вантажно-пасажирському виконанні Kombi. Найбільш цивільною була версія Caddy Life. Вона вирізнялась покращеним оздобленням салону та наявністю зсувних дверей з обох боків кузова.
Версія Life мала зсувні двері з обох боків кузова.
Та немало і машин в вантажному виконанні Kasten, в яких нема другого ряду сидінь, а задні вікна «глухі» металеві.
Існувала версія з подовженою колісною базою, що називалась Caddy Maxy. І на її базі був 7-місний пасажирський варіант Caddy Maxy Life. Одним словом, різноманіття версій Caddy дозволяє підібрати машину під дуже різні задачі.
Вантажна версія Kasten мала “глухі” задні вікна
Модель створена з використанням платформи Volkswagen Golf V. Від нього зокрема машина отримала спільну гаму двигунів. І вона чимала і змінювалась з часом.
В переліку доступних силових агрегатів аж 13 варіантів. Серед них як звичайні, так і турбовані бензинові двигуни, а також турбодизелі і навіть старомодні дизелі без наддуву. Двигуни мали обʼєм від 1,2 до 2,0 л.
Машина пропонувалась з переднім приводом. Але була версія і з повнопривідною трансмісією 4Motion. Такі авто мали попит в аграріїв та компаній, що займаються видобутком копалин, карʼєрними роботами.
Коробки передач в Caddy були механічні 5- та 6-ступеневі. Значно рідше зустрічаються машини з АКП. В якості «автомату» залежно від двигуна пропонувались роботизовані DSG на 6 або 7 передач.
На що звертати увагу при виборі Caddy
При огляді потенційного для покупки Caddy в першу чергу звертайте увагу на лакофарбове покриття. Окрім традиційних сколів на капоті варто подивитись навколо бічних зсувних дверей. Тут можуть бути місця зі сколами в точках прилягання дверей, де можуть «гуляти» зазори. Також корозія може бути по нижній напрямній зсувних дверей.
Щоб зсувні двері нормально функціонували їх потрібно обслуговувати: регулювати та змащувати. Не можна для змащування використовувати солідол, або універсальні спрей-мастила. Потрібне спеціальне мастило, що відштовхує не тільки вологу, але й пил. Інакше в мастилі накопичуватиметься бруд, який перетвориться в абразив і пошкодить ролики механізму.
При підборі авто варто завжди починати з перевірки історії машини. Це можна зробити за VIN-кодом в будь-якого офіційного дилера Volkswagen. Таким чином ви отримаєте базову інформацію про авто: де і коли придбаний, які зафіксовані пробіги, коли обслуговувався і таке інше.
Який двигун обрати
Базовий 1,4-літровий двигун обирати не радять. Він відверто слабенький для машини з вантажопідйомністю 750 кг. Крім того, характерним слабким місцем бензинового двигуна 1,4 л ранніх років випуску було те, що на клапані вентиляції картерних газів зимою замерзав конденсат, або клапан забивався.
Якщо вже є бажання купити саме бензиновий Кадік, то краще звернути увагу на 1,6-літровий агрегат. Він широко відомий по багатьох моделях концерну VW, та має славу простого та витривалого. Крім того, на нього легко ставиться ГБО. Цей двигун потребує регулярного сервісу, вчасної заміни ГРМ та уваги до системи охолодження, щоб не перегріти мотор. Якщо машину обираєте для коротких міських розвозок, то цей варіант може бути навіть кращим за турбодизель. Його легше прогріти, нема проблем з забиванням сажовика через короткі поїздки, як в турбодизелів. То ж, якщо ваші маршрути в основному в місті, а річний пробіг менше 30 тис км то обирайте саме бензиновий Caddy 1.6 MPI. Крім того, бензинові машини по ринку коштують дешевше турбодизельних.
Проте, на вторинному ринку понад 80% пропозицій по Caddy – це машини з турбодизельними двигунами. Цікаво, що розповсюджений стереотип про те, що турбодизелі дорожчі в обслуговуванні у відношенні до Caddy зовсім не правдивий. За словами експерта, бензиновий 1.6 MPI та туродизельний 1.6 TDI в обслуговуванні коштують майже однаково.
Великий багажник дозволяє вантажити до 750 кг. Маленького двигуна 1.4 л для Caddy не вистачало
З Європи здебільшого приганяють машини саме з турбодизельним мотором 1.6 TDI. Його характеризують як доволі витривалий агрегат. Проте, якщо машина їздить з повним завантаженням, то двигуну невеликого об’єму доводиться не легко. Для нормальної їзди на завантаженому авто його потрібно крутити і напружувати, від чого падає ресурс. Як правило, виходить з ладу паливний насос. Він починає давати стружку і це вбиває також форсунки. Крім того, на форсунках неякісне паливо може «покласти» форсунки вже при пробігах близько 100 000 км. Якщо машина вже «хапнула» поганого палива, то радять почистити форсунки, замінити пальне та залити присадку. То ж коли виникне бажання зекономити на пальному пам’ятайте, що боротьба з наслідками обійдеться мінімум 4-5 тис. грн.
За умови, що ви часто возите вантажі не тільки обʼємні, але і важкі краще обирайте машину з двигуном 2.0 TDI. В порівнянні з 1.6 TDI різниця у витраті палива не велика, а от тяга в 2.0 TDI значно краща (320 проти 250 Нм). В обслуговуванні ці двигуни не сильно дорожчі за 1.6 TDI. Цікавий нюанс, що на 2,0-літрових двигунах здебільшого встановлена паливна система від Bosch яка більш витривала і має менше проблем.
В двигунах 1.6 TDI та 2.0 TDI механізм ГРМ має ремінний привід і регламент заміни його сильно відрізняється. В Європі він 210 тис. км, а от в Україні – 120 тис. км. Це обумовлено підвищеною запиленістю наших доріг. Бруд з дороги потрапляє на ремінь ГРМ та викликає його підвищене зношування. Через це спеціалісти радять навіть не дочікуватись пробігів у 120 тис., а міняти ремінь кожні 90 тис. км. Якщо ж запустити це питання і довести до обриву, то наслідки сильно залежать від того, при яких умовах він стався. Якщо ремінь обірвався при запуску, то можливо все обмежиться заміною розподільчих валів і погнутих клапанів. А якщо під навантаженням – скоріше за все двигуну вже не допоможеш.
Свіжі машини з турбодизельними двигунами, які пригнані з Європи, мають «екологію» Євро 6 та систему випуску оснащену впорскуванням AdBlue. Важливо слідкувати за її рівнем і не доводити до повного спорожнення бачку. Адже без AdBlue машина не поїде, а просто залити AdBlue, якщо викатали його «в нуль» не вийде. Процес повторного запуску проводиться на сервісі і доволі не простий.
На турбодизельних двигунах на пробігу 250-300 тис. км, як правило, вже потребує уваги турбіна, яка виробляє свій ресурс. На сьогодні вже чимало варіантів з пропозиціями не тільки по заміні вузла, але й можливістю ремонту (встановлення ремонтного картриджу).
При заміні оливи на турбодизельних авто радять проводити діагностику та подивитись стан сажового фільтру (на авто з Euro 5). Якщо фільтр вже на грані і потребує очищення, то можливо два варіанти. Очищування можна активувати через сервісну команду примусово, або власнику порадять використати авто на якусь довгу заміську поїздку. Адже в такому режимі сажовий фільтр гарно прогрівається та вигоряє накопичена сажа.
На ранніх Caddy встановлювали легендарний 1.9 TDI. По «залізу» він зроблений з величезним запасом міцності. Але основна проблема – вік. Такі двигуни ставились на Caddy ще до рестайлу в 2010 році. То ж пробіги в них від великих до величезних. Їх основна проблема – головка блока циліндрів. В тих двигунах використані насос-форсунки. Вони механічні і тиск в них створюється натисканням кулачка розподільчого валу. Через знос форсунка починає зливати пальне в камеру згоряння. Росте витрата оливи, падає потужність, з’являються помилки по паливній системі. Останнім часом насос-форсунки стали ремонтувати, але здебільшого ремонт – заміна головки блоку цілком. А це біля $1500. Крім того, через брак спеціалістів зараз такий ремонт може бути доволі довгостроковим і зайняти до місяця. То ж, попри всю легендарність 1.9 TDI краще звертати увагу на більш свіжі двигуни 2.0 TDi.
Навіть робот – ОК
Щодо коробок передач, то найкращий варіант, це 6-ступенева механічна коробка передач. В порівнянні з 5-ступеневою вона надійніша, та й за рахунок ще однієї передачі дозволяє економити пальне на трасі.
Якщо говорити про системні особливості, то для машин з механічною коробкою передач після 100-150 тисяч км потрібна заміна двомасового маховика.
7-ступеневі роботизовані коробки DSG (DQ200) виробництва Luk з сухим зчепленням встановлювались на турбодизель 1.6 TDI. До 2014 року було недосконалим програмне забезпечення та фрикціони. Але після оновлення проблема зникла як така. Так що більш пізні DSG вже не мають характерних проблем. Але навіть при цьому ресурс зчеплення складає близько 100 тис. км. Навіть з найбільш акуратними водіями він не перевищить 150 тис. км. В механічній частині і мехатроніку заміна оливи не передбачена – вона на весь строк служби КП.
На більш потужний 2.0 TDI ставили 6-ступеневу DQ250 з мокрим зчепленням. Ці коробки мають репутацію цілком надійних. Достатньо раз на 50-60 тис. км міняти оливу і коробка може проїхати 300-350 тис км навіть без заміни зчеплення.
Підвіска проста
Ходова максимально проста. На передніх колесах встановлені стійки МакФерсон, а на задніх – балка на повздовжніх ресорах. Все дуже просто та надійно.
Передня підвіска практична тим, що окремо можна міняти сайлентблоки та кульові. Нема такого, що міняється важіль в зборі. Рідко, але зустрічаються версії де втулки стабілізатора вклеєні і міняються в оригіналі лише в зборі зі стабілізатором. Але вони мають ресурс понад 200 тис. км.
Амортизатори, навіть з урахуванням того, що машина під перевезення вантажів, виходжують понад 100 тис. км.
Задні ресори бувають двох типів. У вантажних авто це одна жорсткіша ресора, а в вантажно-пасажирських – дві, більш мʼякі. На старих авто зустрічаються випадки коли ресора ламається. Це ознака сильного перевантаження.
Хоча основна конструкція задньої підвіски міцна, але ось стійки стабілізатора потребують заміни приблизно кожні 40 тис.
Хоча основна конструкція задньої підвіски міцна, але ось стійки стабілізатора потребують заміни приблизно кожні 40 тис.
Рекомендовані оливи WOLF для Volkswagen Caddy (2К)
1.4 (75 к.с.) бензин |
WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP 4Л |
1.4 (90 к.с.) бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4Л |
1.2 TSI (86 к.с.) турбо бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 4Л |
1.2 TSI (105 к.с.) турбо бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 4Л |
1.6 (102 к.с.) бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 5Л |
2.0 (109 к.с.) бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 SP EXTRA 4Л |
1.6 TDI (75 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III 5Л |
1.6 TDI (102 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III 5Л |
1.9 TDI (75 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 5Л |
1.9 TDI (105 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 5Л |
2.0 SDI (69 к.с.) дизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 5Л |
2.0 TDI (110 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III 5Л |
2.0 TDI (140 к.с.) турбодизель | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 LL III 5Л |
Чи брати, та який Caddy обрати
Модель Volkswagen Caddy третього покоління виявилась дійсно доволі міцною машиною. Підсумовуючи оцінки експертів стає зрозумілим що для частих, але не довгих поїздок в місті краще обрати бензиновий Caddy 1.6 MPI, а з турбодизелів перевага на боці найпотужнішого 2.0 TDI. Якщо заправляти якісне пальне, та не затягувати з заміною оливи, то Caddy буде надійним помічником.