«Укрзалізниця» разом з іспанським оператором залізничної інфраструктури ADIF планує в наступному році запустити проєкт автоматизованої системи зміни ширини колії. Це актуально для параметрів 1520 мм, 1435 мм і 1668 мм.
Про такі плани під час VI Міжнародної конференції Rail Expo повідомив директор Департаменту стратегії та трансформації «Укрзалізниці» Олег Яковенко. За його словами, зараз учасники проходять усі необхідні процедури. Але на реалізацію та, що не менш важливо, сертифікацію піде не менше двох років.
«Ця технологія обіцяє позитивний ефект не лише для України, а й для країн Балтії й самої Іспанії», – зазначив Яковенко.
За оцінками технічної консультативної служби JASPERS Європейського інвестиційного банку, впровадження автоматизованої системи зміни ширини колії коштуватиме близько 15 млрд євро. Одразу викресліть із цієї суми 4 млрд євро, які підуть чисто на супутні витрати. Наприклад, забезпечать депо, колійні машини та рухомий склад.
«З цієї суми 11 мільярдів підуть на будівництво... Тож залучення фінансування для такого амбітного проєкту вимагатиме тісної співпраці між українським урядом та різними фінансовими інститутами, такими як Європейський банк, банк реконструкції та розвитку тощо», – підкреслив чиновник.
Очікується, що автоматизована система матиме два типи: двопозиційну (1520 мм / 1435 мм) та трьохпозиційну, яка забезпечить можливість перемикання між мережами 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм. Це дозволить доставляти вантажі безпосередньо в Іспанію. Конкуренція залізничних перевезень з морським транспортом (зерно з Одеси постачається до Іспанії морем) буде забезпечена за рахунок спеціальних тарифів.