З небес – на землю: у спецмашині для протитанкістів застосували ракети класу «повітря-земля»
З небес – на землю: у спецмашині для протитанкістів застосували ракети класу «повітря-земля»

З небес – на землю: у спецмашині для протитанкістів застосували ракети класу «повітря-земля»

Спільно розроблений британською компанією Supacat і європейським промисловим об’єднанням MBDA протитанковий комплекс Wolfram поєднує в собі надійну мобільність платформи Supacat HMT 6x6 і смертоносну точність ракетної системи Brimstone.

Як інформують експерти оборонного порталу Army Recognition, Wolfram — це протитанковий комплекс, який поєднує в собі машину спеціального призначення Supacat HMT 6×6, оснащену модулем запуску ракет Brimstone, повідомляє АрміяInform.

Основна ідея Wolfram полягає в тому, щоб встановити пускову платформу з вісьмома ракетами Brimstone на транспортний засіб HMT, що забезпечить можливість мобільного удару по наземних цілях.

Ракета «Брімстоун», яка спочатку була набоєм класу «повітря-земля», використовувалася літаками для наземних атак, була адаптована для виконання завдань «земля-земля», зокрема, для протидії бронетехніці противника. Про подібне застосування цих крилатих набоїв Силами оборони України у наземних операціях, наша редакція вже неодноразово розповідала у своїх матеріалах.

Утім, варто нагадати, що набій «Брімстоун» — це ракета класу «повітря-поверхня» і «земля-поверхня», розроблена Сполученим Королівством, призначена в основному для завдавання точних ударів по наземних цілях. Вона була долучена до кількох військових конфліктів і використовувалася такими збройними силами, як Королівські ВПС Великої Британії, Королівські ВПС Саудівської Аравії, німецькі Люфтваффе, а останнім часом і ЗСУ.

Brimstone — це компактна ракета вагою близько 50 кг і довжиною 1,8 м. Її конструкція включає тандемну бойову частину HEAT вагою 6,3 кг, спеціально призначену для проникнення у броньовані цілі. Ця ракета оснащена твердопаливним ракетним двигуном і розвиває надзвукову швидкість близько 1,3 Маха, або приблизно 450 метрів за секунду.

Однією з ключових особливостей є її складна система наведення, яка об’єднує активний радар міліметрового діапазону 94 ГГц та інерціальну навігаційну систему (INS), що забезпечує вражаючу точність із похибкою менше одного метра. Пізніші версії, такі як дворежимний варіант датчика та Brimstone 2 і 3, також включають можливість лазерного наведення, підвищуючи універсальність ракети в різних бойових умовах.

Наземна версія ракети Brimstone використовує технологію «вистрілив і забув», що дозволяє операторам запускати ракету та покладатися на її автономну систему наведення, щоб знайти та знищити ціль без подальшого втручання. Ця передова здатність стала можливою завдяки дворежимній системі самонаведення ракети, яка поєднує в собі радар міліметрового діапазону та лазерне наведення.

Після запуску ракета використовує свій радар для наведення на цілі, навіть якщо вони рухаються, забезпечуючи високу точність і мінімізуючи ризик для оператора. Функція «вистрілив і забув» підвищує ефективність на полі бою, дозволяючи запускати кілька ракет одночасно або у швидкій послідовності, збільшуючи шанси на успіх проти ворожої броньованої техніки та інших цілей.

Своєю чергою автоплатформа для цієї наземної протитанкової системи надана SC Group — британською багатогранною інженерною компанією, яка є світовим лідером у створені модульних конструкцій, у тому числі й автомобіля HMT 600, який може використовувати різні модулі залежно від задач. Встановлення ракетного модуля можливе на варіанти платформ 4х4 та 6х6.

Проєкт Wolfram став першим спеціалізованим наземних протитанковим комплексом з цими ракетами, які створювались для ударних та багатоцільових літаків.

Джерело матеріала
loader
loader