Liebherr оголосила про пілотний проєкт першого у світі великого колісного навантажувача на водневому паливі. Він буде використовуватись в кар’єрі Kanzelstein у Граткорні, Австрія.
Новий проєкт призначений для перевірки пілотної концепції, започаткованої компаніями Liebherr і STRABAG (найбільша будівельна компанія Австрії). STRABAG використовуватиме прототип фронтального навантажувача L 566 H у дворічному тестовому проєкті.
Цей колісний навантажувач Liebherr не працює на водневих паливних елементах. Натомість він оснащений спеціально модифікованим двигуном внутрішнього згоряння, який спалює водень замість дизельного пального. Компанії підрахували, що такий двигун дозволить знизити викиди вуглекислого газу до 100 тонн щороку, що відповідає приблизно 37,5 тис. літрам спаленого дизельного пального.
«Ця технологія… дає змогу великим транспортним засобам, які важко електрифікувати через високу потребу в енергії, працювати без викидів вуглекислого газу», — пояснює доктор Герберт Пфаб, технічний директор Liebherr.
Автори проєкту також подбали про заправну інфраструктуру. Воднева заправна станція від компанії Energie Steiermark забезпечить екологічно чистий водень, необхідний для заправки колісного навантажувача безпосередньо в кар’єрі.
Раніше в цьому році генеральний директор MAN Trucks Александр Власкамп сказав наступне:
«Одна справа мати технологію, а інша справа, щоб технологія була життєздатною. «Зелений» водень недоступний для транспортування, і немає сенсу переходити з дизеля на водень, якщо джерело енергії не є стійким».
І це проблема, оскільки використання водню як палива наразі не дає великих переваг щодо скорочення викидів вуглецю. Це тому, що переважна більшість з 90 млн тонн виробляється з природного газу та викопного палива.
Джерело: electrek