З летовища у британському Бірмінгемі здійснив перший політ один з трьох модифікованих літаків раннього попередження та управління Wedgetail E-7 від Boeing.
Як заявляє офіційний портал знаменитого американського виробника літальних апаратів, зараз ще не пофарбований літак є одним із трьох аеропланів 737 NG на британській землі, які модифікуються висококваліфікованою командою з понад 100 осіб у STS Aviation Services, повідомляє АрміяInform.
Цей перший політ має вирішальне значення, пояснив Стю Воборіл, віце-президент Boeing і керівник програми E-7: «Цей функціональний контрольний політ, проведений безпечно та методично, знаменує значний прогрес для Boeing і Королівських повітряних сил, демонструючи суворість нашого тестування та прискіпливість його оцінювання».
Своєю чергою керівник групи Річард Осселтон, директор програми Wedgetail Королівських британських ВПС, підкреслив важливість цієї віхи: «Це критичний момент, який відображає надзвичайну відданість нашої програмної команди. Разом з нашими партнерами, DE&S, Boeing і STS Aviation, ми будемо продовжувати цей імпульс і з нетерпінням чекати наступних етапів тестування та оцінювання».
Важливість цього проєкту можна визначити одним реченням: літаючі борти розвідники E-7 мають повністю замінити знамениті аероплани з «млинцями» на фюзеляжах знані як AWACS.
Як зазначають аналітики оборонного порталу Army Recognition, E-7 Wedgetail розроблений для розширених місій виявлення та спостереження, здатний одночасно відстежувати численні повітряні та морські загрози завдяки своєму радару MESA, який забезпечує 360-градусне покриття. Цей літальний апарат має важливе значення для ситуаційної обізнаності, що значно покращує можливості командування та управління для прийняття рішень.
За словами Марії Лейн, президента Boeing UK, Ireland, and Nordics, створення лінійки модифікацій E-7 у Великій Британії є джерелом гордості: «Ми прагнемо забезпечити цю життєво важливу здатність для підтримки національної безпеки Великої Британії та сприяння регіональній стабільності».
Майбутня ескадрилья ВПС Е-7 розміщуватиметься на базі ВПС Сполученого Королівства Лоссімут у Шотландії, де поки що відбувається будівництво необхідної інфраструктури. Крім того, Королівські повітряні сили є частиною тристоронньої угоди з ВПС Австралії та США, спрямованої на підвищення сумісності та спільного розвитку можливостей.
Програма E-7 також набуває значення на міжнародній арені. Окрім Королівських ВПС Британії, Королівські ВПС Австралії, ВПС Республіки Корея та ВПС Туреччини вже використовують цю передову систему. У 2023 році НАТО також вибрала Wedgetail для своєї місії раннього повітряного попередження та контролю (AEW&C), що ще більше зміцнило роль цього літака як ключового елемента колективної оборони.
Після серії льотних випробувань, запланованих на цю осінь, літак буде відправлено для отримання офіційної лівреї ВПС Великої Британії, що стане ще одним кроком до його повної інтеграції в британські збройні сили.
Радар MESA E-7 Wedgetail, розроблений Northrop Grumman, є суттєвим удосконаленням у порівнянні з ротаційним радаром E-3 Sentry. Радар MESA використовує технологію електронного сканування, що дозволяє йому відстежувати цілі одночасно на 360 градусів без рухомих частин, що підвищує надійність і скорочує обслуговування. Він також пропонує чудову дальність виявлення та розширену здатність відстежувати високошвидкісні цілі, забезпечуючи більш повну та точну обізнаність про ситуацію.
Як заявили аналітики порталу ІКК Defense Express, РЛС із фазованою антеною решіткою та електронним скануванням MESA – Multi-Role Electronically Scanned Array, має габарити 10,8 на 3,4 метра, а антенні решітки розміром 7,2 на 2,7 метра знаходяться і в “опорі”. Це і дозволяє отримати одночасний огляд на 360 градусів.
На відміну від старих радарних систем, оператори можуть перенаправляти живлення від «невикористаних» датчиків (наприклад, орієнтованих на дружні лінії) для посилення енергопостачання інших аналогічних приладів. Це збільшує їх радіус дії та ідентифікаційні можливості.
E-7 оснащено модернізованими системами зв’язку, які покращують взаємодію з іншими військовими силами, включаючи наземні, військово-морські та повітряні підрозділи. Ці системи забезпечують безпечні, стійкі до перешкод канали передачі даних, здійснюючи надійну передачу важливої інформації навіть у конфліктних середовищах. Навпаки, старіші системи зв’язку E-3 Sentry менш стійкі до сучасних кіберзагроз.
E-7 базується на платформі Boeing 737-700, пропонуючи кращу паливну ефективність і більший радіус дії порівняно з E-3 Sentry, що базується на платформі Boeing 707. Це дозволяє E-7 охоплювати більші території без частих дозаправок, підвищуючи витривалість місії та оперативну гнучкість.
Завдяки десяти місійним консолям E-7 дозволяє екіпажу обробляти й аналізувати дані у режимі реального часу, оптимізуючи управління бойовим простором. Ці консолі з’єднані високошвидкісною внутрішньою мережею, що полегшує обробку складної інформації та координацію операцій. Навпаки, E-3 Sentry має старіші, менш інтегровані системи місії з меншими можливостями обробки в реальному часі.
E-7 має переваги від інтегрованої матеріально-технічної підтримки та розширеної інфраструктури технічного обслуговування, включаючи оновлення програмного та апаратного забезпечення за допомогою наземних систем підтримки. Це оптимізує експлуатаційну готовність літака. Старіший E-3 Sentry потребує більшого обслуговування, а його системи не так легко оновлювати.