/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F0d0ac5536948e4cd61f7e5778733e4b6.jpg)
Ахтем Сеітаблаєв представив проєкт «Кримськотатарська садиба» в Раді Європи
Цьому передував показ серії з документального циклу «Культура проти війни», у якій режисер розмірковує про свою громадянську трансформацію, бачення війни й перемоги.
Захід відбувся на полях Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи на підтримку ухвалення ним резолюції про культурну спадщину України, передає кореспондент Укрінформу.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F5460984a3c26683acbacd5e1b916eaf2.jpg)
«Я представник нації, яку два рази намагались знищити повністю. Я переконаний в тому, що знищення народу починається з того, що руйнують його пам’ятки культури», - наголосив Сеітаблаєв.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F5cb89cbe6c38fa198f8e86fe7040fb4b.jpg)
За його словами, через війну, яка почалась одинадцять років тому, кримські татари, особливо їхні діти, не знають, як виглядає їхня батьківщина, їхня архітектура, «не пам’ятають смаку та запаху своєї батьківщини».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F107b4b1e3faf9f4de73213fcc4e01c5e.jpg)
Саме тому він є амбасадором проєкту, перший камінь якого вже закладено на території Національного музею народної архітектури та побуту України. Там планують звести садибу Аджи Османа, щоб показати яким було традиційне житло кримських татар у XVIII-XX століттях, а також майстерні, сад та все те, що формувало народний побут.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F40213d02707acdfac735a10e92de1d37.jpg)
«Цей проєкт – наша невеличка і водночас велика мрія про те, щоб Крим як і решта тимчасово окупованих територій, повернулись спочатку ментально у свідомість кожного громадянина України, а потім і де-факто», - розповів режисер.
Модератор заходу - Павло Пушкар, який очолює відділ Департаменту з питань виконання рішень Європейського суду з прав людини, - наголосив, що знищення національної ідентичності починається зі знищення культурної складової.
«Навіть з точки зору юриспруденції та прав людини перше визначення геноциду, воно ґрунтувалось на саме культурному геноциді. Тому знищення культурної складової нації веде до знищення її самої. Тож це питання і залишається ключовим у будь-якій дискусії стосовно прав людини», - твердить Пушкар.
Як повідомлялось, в Укрінформі презентували проєкт створення в Національному музеї народної архітектури та побуту України кримськотатарської садиби.
Фото: Лідія Таран, Укрінформ

