Малюк з великими амбіціями: дивні речі від Jeep AvengerТест-драйв
Малюк з великими амбіціями: дивні речі від Jeep AvengerТест-драйв

Малюк з великими амбіціями: дивні речі від Jeep AvengerТест-драйв

Як зробити справжнісінький хіт? Спитайте в авторів цього Jeep Avenger! Адже він, як то кажуть, увірвався в чат європейського ринку під гучні оплески з різних куточків тієї самої Європи. І не тільки.

Одне з найпопулярніших автомобільних видань Великобританії Auto Express назвало Jeep Avenger «дуже бажаним маленьким SUV з відром шарму». Так, відчувається притаманне англійцям специфічне почуття гумору, але ж шарму у Jeep Avenger справді вдосталь. Це оцінили навіть строгі німці: читачі найвідомішого німецького видання Аuto Motor und Sport визнали Avenger найкращою дизайнерською новинкою 2023 року.

А взагалі-то Jeep Avenger став переможцем конкурсу Car of the Year у тому ж 2023-му – ця інформація для того, щоб уже розставити всі крапки над «ї». Найкращий автомобіль Європи! Таке диво відбулося з брендом Jeep вперше за його 60-річну історію. Складно навіть уявити, скільки пляшок шампанського було відкорковано з цього приводу.

Щоправда, видатний титул отримав електричний Jeep Avenger, і він теж продається в Україні. Але герой нашого тесту не електричний, а радше електрифікований, оскільки це гібрид. Зауважимо, що «звичайних» Avenger, тобто виключно з ДВЗ, взагалі немає. Хоча бензиновий двигун нашого тестового гібрида – state of the art, як кажуть ті самі англійці. Справжній витвір інженерного мистецтва. Але про нього трошки згодом – починаємо все ж таки з початку.

 

А точніше, з палкого бажання дизайнерів створити надсучасний образ саме на основі найвідоміших елементів зі шляхетного минулого Jeep. Тому у Jeep Avenger ви неодмінно побачите трапецієвидні колісні арки з великими колесами, чітку горизонтальну лінію, дугову секцію капота, випуклі крила, Х-подібні задні ліхтарі та, звісно ж, 7-секційну радіаторну решітку. Вона, до речі, зберегла не лише фірмову кількість секцій, а навіть характерний вигін у верхній частині. Знайомтесь більш детально з новинкою .

Але якщо історія легендарного бренду чомусь пройшла повз вас і ви не зрозумієте всіх цих товстих натяків, є ще маленькі та тоненькі! Дрібнички, що вдало підкреслюють ексклюзивність Jeep на мікрорівні, якщо хочете. Ось у нижній частині радіаторної решітки, в самому куточку, відблискує металева пластинка зі стилізованим зображенням писочка першого Willys MB. А ось він же, але закарбований у пластику, причаївся в ліхтарях, світлодіодний візерунок яких теж нагадує про дідуся Willys. У нижньому лівому куточку вітрового скла намальований хлопчина, що зачаровано розглядає небо крізь підзорну трубу, а на даху Avenger сидить маленька божа корівка. Усе це дуже-дуже мило! 

Взагалі-то нескладно дійти цікавого висновку: стрімкі лінії кросовера, хоча й виглядають геть новими, водночас викликають тепле відчуття дежавю. Дивишся на Avenger вперше, а здається, що бачиш старого приятеля, якого знав усе життя. Цілком розуміємо і поважних експертів Car of the Year, і пересічних німців з англійцями: пройти повз Jeep Avenger, залишаючись байдужим, просто неможливо.

І річ не лише у титулованій красі його форм, але й у відчутті захищеності, яке він викликає. Найменший Jeep добре підготувався до можливих негараздів, буквально по всьому своєму периметру немов надягнувши міцний захисний пояс з нефарбованого пластику. Його утворюють могутні накладки на пороги, що сміливо беруть під свій захист нижні частини дверей, простягаються через колісні арки до обох бамперів та захоплюють ледь не більшу їх частину. Приєднуйтесь до сімейства Jeep та .

З обох боків бампери мовби зрізані під кутом приблизно 45 градусів та трошки закруглені, і в цих «місцях сили» нефарбований пластик поводиться ще сміливіше. Він відвойовує ще більше простору у фарби, утворюючи великі зони захисту. Але ж це саме ті місця, що зазвичай найбільше страждають при маневруванні в обмеженому просторі сучасного міста!

Підвищеним захистом можуть похвалитися не лише бокові частини бамперів, але й нижні, які більшість з нас, ніде правди діти, час від часу намагаються перевірити на міцність у двобої з бордюрами чи паркувальними сферами. Так ось, сріблясті пластикові накладки внизу бамперів під час виготовлення відразу формуються у кольорові, тому подряпини на них будуть майже непомітними.

Тож Jeep Avenger старанно економить вам гроші на фарбу, але не тільки на неї. Придивіться уважно: фари тут заглиблені всередину кузова, тому значно менше постраждають при зіткненні, принаймні на невеличкій швидкості, на якій і відбувається до 70% усіх пошкоджень автівок у місті

Нам здається, чи Avenger дійсно претендує на титул найпрактичнішого компактного кросовера? Ні, не здається. Варто лише зазирнути в салон, щоб остаточно пересвідчитися в цьому.

 

Внутрішній простір Jeep Avenger має вдале планування, тому виявляється навіть трошки більшим, ніж можна було подумати з огляду на його габарити. Все ж таки це доволі компактний кросовер: довжина 4084 мм, ширина (зі складеними дзеркалами) 1808 мм, висота 1536 мм, а колісна база 2557 мм. Беручи до уваги останню, а також доволі місткий як для цього класу багажник у 380 л, важко повірити, що на другому ряді можуть легко усістися пасажири середнього зросту, але це саме так. Адже стеля не тисне на голову, а ступні ніг можна розмістити під передніми сидіннями – це дійсно допомагає.  

До того ж пластикові елементи салону організовані напрочуд розсудливо, завдяки чому маємо багато місць для зберігання особистих речей пасажирів. Під невеличкою, але стильною панеллю приладів тягнеться поличка, що займає майже дві третини її довжини. Дуже містка!

Між передніми сидіннями передбачено вдосталь місця не лише для струнких пляшок, але й для товстеньких кухлів, оскільки об’єм секцій можна регулювати за допомогою пересувних перегородок. Ба більше, туди можна поставити навіть пакет соку: Jeep Avenger не обмежує вас у формі тари. Не бажаєте пити? Перегородки можна взагалі вийняти та використовувати бокс, що утворився при цьому, за власними потребами.

Загальний об’єм усіляких боксів та ніш у салоні Avenger становить 34 л. Навіть приплив центральної консолі, на якому зазвичай розміщується руків’я КПП, тут перетворений у величезну скриньку, де можна розмістити безліч корисних речей. І серед них смартфон, якому буде дуже зручно на гігантській (без перебільшення) площадці бездротового заряджання: влізе апарат з будь-якою діагоналлю екрана. 

Але ж де поділося руків’я КПП, спитаєте ви. Його немає. Немає навіть звичного селектора перемикання режимів їзди. Невже, за американською унадою, тут «коцюба» під кермом? Ні, не вгадали. Режими їзди у Avenger перемикаються клавішами, розміщеними приблизно посередині консолі. Це видається дивним, аж допоки не згадаєш, що Avenger e-Hybrid має електричного брата, якому руків’я керування трансмісією не потрібно просто тому, що її там немає. Тому навіть у гібриді перемикати режими їзди доводиться у «електричний» спосіб – Avenger Electric наполіг. Спочатку незвично і навіть трошки незручно, але лише спочатку. Через декілька днів примудряєшся попадати пальцем у потрібну клавішу навіть не дивлячись.

А в цей час очі в салоні найменшого джипа бачать цікаве, а вуха чують незвичне. Закладаємося, що ви будете дуже здивовані, коли увімкнете покажчик повороту Avenger. Замість звичайного клацання тут лунає дивний звук, нібито десь у надрах працює ударна установка: бас-барабан та хай-хети. Якщо в салоні тихенько грає музика, то цей біт перетворює знайомі композиції у дивовижні ремікси. Разом зі світлодіодним підсвічуванням салону (8 кольорів, 6 зон) це створює атмосферу модної вечірки, і не тільки ввечері: сяйво товстеньких LED-смужок добре помітно і при сонячному світлі та середніх налаштуваннях яскравості.

Центральне місце інтер’єру всіх Jeep Avenger займає 10,25-дюймовий дисплей мультимедійної системи U-connect, оскільки вона буде в обох комплектаціях, Altitude і Summit. Цікава та яскрава картинка дисплея роздільною здатністю 1920х720 вдало поєднується з гарною чутливістю і зрозумілим меню. Для поліглотів зауважимо: підтримується 41 мова. Всіх інших заспокоїмо: українська серед них є. А ще є Apple CarPlay та Android Auto, обидва бездротові.

Цифровий кластер панелі приладів має такий самий розмір і таку саму роздільну здатність. Він не перевантажений зайвою інформацією – показує лише те, що справді потрібно. Проте і тут знайшлося місце для оригінальних рішень: наприклад, ми ще ніде не бачили такий величезний покажчик рівня пального! До того ж він ще й уміє змінювати колір залежно від обраного режиму Selec Terrain та, відповідно, споживання пального: зелений в економічному режимі, жовтий у нормальному, червоний у спортивному – такий собі світлофор. І до цієї трійці режимів додано ще три («Пісок», «Бруд», «Сніг»), що відповідають за позашляхові можливості Jeep Avenger.

Тому що це справжній Jeep, попри виключно передній привод, і можливість підлаштувати їздову електроніку, насамперед трекшн-контроль, до різних типів покриття зайвою не буде. Тим паче що найменший Jeep має кліренс майже у 20 (!) см та гарні кути геометричної прохідності: кут виїзду – 19 градусів, рампи – 20, а з’їзду – всі 32! Тож з асфальту з’їжджати можна. До того ж інженерами така можливість була передбачена: підвіска налаштована для найкращої поведінки кузова на нерівній поверхні, без компромісів між керованістю і комфортом. Останній тут дійсно на рівні, який нечасто зустрінеш навіть у вищих класом автівках.  

Під капотом Jeep Avenger – гібридна силова установка e-Hybrid на основі трициліндрового мотора об’ємом 1,2 л. Не будемо перевантажувати вас технічними подробицями, розкажемо лише про головні особливості та практичні аспекти, що з них випливають. Тож маємо разом три двигуни, один бензиновий і два електричних: стартер-генератор та електродвигун, що поєднаний з КПП, 6-ступеневим роботом з подвійним мокрим зчепленням.

Турбований бензиновий двигун (EB2LTED) працює за економним циклом Міллера і порівняно з попередником має декілька важливих удосконалень. Перше – це ланцюг замість ременя у приводі ГРМ, а друге – турбіна зі змінною геометрією VGT. Ця турбіна – справжнісінька дивина, бо вони притаманні здебільшого дизелям, а на бензинових авто встановлюються лише у спорткари на кшталт Porsche.

ДВЗ видає потужність у 100 к.с. та обертальний момент у 205 Нм, ще 55 Нм додає електромотор, поєднаний з роботом. Тому Jeep Avenger дуже жваво стартує з місця, та й взагалі забезпечує цілком прийнятну динаміку – 10,9 секунди до сотні. Бензиновий мотор може відпочивати, не лише коли автомобіль зупиняється на світлофорі, але й під час сталого руху. Нам вдалося проїхати на чистій електротязі декілька сотень метрів на швидкості 70 км/год, хоча ввімкнути чисто електричний режим за власним бажанням неможливо – це все ж таки м’який гібрид.

Електродвигун, що в коробці, не тільки використовується як рушійна сила та дає змогу, серед іншого, здійснювати паркування на електротязі, але й разом зі стартер-генератором може розкручувати колінвал, забезпечуючи безвідмовну функцію холодного старту навіть при 30 градусах морозу! Ну і, звісно ж, додаткова електротяга дуже добре позначається на споживанні пального: при спокійній їзді цілком реально вкластися у 5-6 л/100 км у місті.

Нам залишилося лише згадати про оснащення, і тут теж маємо привід похвалити Jeep Avenger. Навіть у стартовій комплектації Altitude за 1 053 700 грн кросовер отримує не лише гарні дисплеї та бездротові Apple CarPlay з Android Auto, але й майже повний набір систем безпеки, у тому числі й адаптивний круїз-контроль. У топовому оснащенні Summit до нього додається ще й функція утримання в центрі смуги, асистент у заторах і система моніторингу сліпих зон. Але ще раз наголосимо: будь-який Jeep Avenger має все, що треба для максимально безпечного руху, від розпізнавання дорожніх знаків до попередження про пішохода і велосипедиста з функцією автоматичного гальмування. У базі також будуть клімат-контроль і задні датчики паркування, датчики світла і дощу, фари Eco LED та навіть LED-підсвічування салону, про яке ми вже розповідали. Безкоштовно додається до комплектації Altitude і пакет «Тепла зима»: підігрів передніх сидінь і обігрів нижньої частини лобового скла. У комплектацію Summit (1 164 100 грн) окрім усього цього входять передні прожекторні LED-фари, адаптивне дальнє світло, передні світлодіодні протитуманки та LED-ліхтарі. У Summit також будуть 18-ті диски замість 17-х.

Але й список додаткового обладнання величезний. Серед іншого, до Summit можна докупити пакет «Шкіряний салон», який пропонує електрорегулювання сидіння водія з функцією масажу, і пакет «Розважальний», що порадує аудіосистемою JBL, навігацією та відображенням у ній системи розпізнавання дорожніх знаків. Також за доплату можна урізноманітнити матеріали оздоблення і додати до інтер’єру яскраві кольорові рішення.      

Саме час підсумувати наші враження від Jeep Avenger. Якщо двома словами, то ми згодні. Цілком згодні з вельми компліментарними відгуками, які Avenger отримав від високих профільних журі. А якщо хочете подробиць, то ось вони. По-перше, Jeep Avenger уміє бути оригінальним навіть у світі дуже схожих один на одного автомобілів. По-друге, він справжній Jeep, незважаючи на передній привод, оскільки має чудову геометричну прохідність та електронну систему адаптації до різних типів покриття. До того ж відомо, що у 2025 році в Україні з’явиться його повноприводна версія Jeep Avenger 4xe. По-третє, він дуже прогресивний у технічному плані, економний та швидкий. А ще – готовий до експлуатації в різних умовах, навіть під час дуже сильних морозів. Впевнені, що ви знайдете і свій привід закохатися у Jeep Avenger – варто лише познайомитися з ним особисто.  

 



Джерело матеріала
loader
loader