Bloomberg вказало на неефективність санкцій ЄС та США проти нафти з РФ
Bloomberg вказало на неефективність санкцій ЄС та США проти нафти з РФ

Bloomberg вказало на неефективність санкцій ЄС та США проти нафти з РФ

Незважаючи на жорсткі санкції, накладені західними країнами, значна частина російських танкерів продовжує свою діяльність, що ставить під сумнів ефективність обмежувальних заходів.

Про це повідомляє Bloomberg.

За даними агентства, майже третина російських судів, внесених до списків санкцій, відновила свою роботу. Зокрема, 21 із 72 танкерів, які потрапили під санкції Управління з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США, Казначейства Великобританії чи Європейського Союзу у 2023 році, вже встигли перевезти 24 партії російської нафти.

Експерти пов'язують це з кількома чинниками. По-перше, зросла довіра з боку покупців до таких перевезень. По-друге, відсутність серйозного занепокоєння щодо заходів, вжитих Лондоном, дозволило Москві та її клієнтам знайти обхідні шляхи для продовження торгівлі.

Танкер РФ
Танкер РФ

Цікаво, що темпи повернення танкерів в експлуатацію пришвидшуються. Лише за перші десять днів жовтня щонайменше сім танкерів прийняли нові вантажі. Це значне збільшення проти попередніми місяцями, як у серпні і вересні працювало по шість танкерів, а передусім п'ять.

Слід зазначити, що спочатку санкції мали певний ефект. Протягом перших шести місяців після запровадження обмежень жодне з підсанкційних суден не перевозило російську нафту. Однак після успішної доставки перших вантажів у квітні використання санкційних танкерів різко зросло.

Особливо примітно, що дві третини судів, що знаходилися під санкціями Великобританії, повернулися до роботи. Водночас санкції США виявилися дещо ефективнішими - лише чотири з 39 танкерів, внесених Вашингтоном до чорного списку, перевезли шість вантажів.

Танкер із російською нафтою
Танкер із російською нафтою

Крім того, спостерігається тенденція до перейменування та зміни прапорів суден. З моменту введення санкцій 50 судів змінили свої назви, а багато хто одночасно змінив і прапор, під яким вони плавають.

Щодо напрямів поставок більшість вантажів сирої нафти прямували до китайських портів. Проте близько третини опинилися в Індії, що свідчить про зміну позиції цієї країни у співпраці з суб'єктами підсанкції.

Також раніше повідомлялося, що Росія встановила рекорд із перевезень нафти в Арктиці. Через Північний морський шлях пройшли щонайменше 15 танкерів із близько 10,7 млн ​​барелів сирої нафти.

Джерело матеріала
loader
loader