34-річний унікальний літак ARES армії США все ще активний у секретних випробуваннях
34-річний унікальний літак ARES армії США все ще активний у секретних випробуваннях

34-річний унікальний літак ARES армії США все ще активний у секретних випробуваннях

Літак Scaled Composites ARES служить уже 34 роки з моменту свого першого польоту. ARES зберігає деякі особливості початкового дизайну.

6 жовтня 2024 року унікальний літак Scaled Composites ARES знову піднявся в повітря біля аеродрому Мохаве. Демонстраційний концептуальний літак безпосередньої авіаційної підтримки продовжує слугувати випробувальним стендом для американської армії. Про це йдеться в публікації в соцмережі Х авіаексперта TaskForce23.

Примітно, що він служить уже 34 роки з моменту свого першого польоту 19 лютого 1990 року. ARES зберігає деякі особливості первісного дизайну, зокрема металеві передні крайки, обтічники й виразну ділянку покриття на правому хвості.

Унікальний літак

Літак Scaled Composites ARES

ARES розробили за запитом армії США на початку 1980-х років. Був замовлений недорогий бойовий штурмовик для завдань маловисотної протитанкової підтримки поля бою з великою тривалістю польоту і здатністю працювати за межами поліпшених аеродромних умов. Пілоти армії США Джим Крейц і Майло Берроуз 1981 року ініціювали дослідження з метою розробки літака з високою маневровістю і стійкістю на малих висотах. Scaled Composites Берта Рутана долучилися до цих зусиль, і в підсумку з'явилася розробка ARES під номером моделі 151.

У цього літака — конфігурація "качка" з носовою частиною, спроєктованою так, щоб звалюватися перед основними крилами, що підвищує безпеку під час операцій на малих висотах. Хоча спочатку планувався турбогвинтовий двигун, конструкцію оновили для використання турбовентиляторного двигуна Pratt & Whitney Canada JT15D-5. Зміна усуває потенційні проблеми із засмоктуванням сміття.

Одна з примітних особливостей ARES — його асиметрична конструкція. Монтується рухома гармата GAU-12/U Equalizer калібру 25 мм, що обертається, на правій стороні носа. Повітрозабірник двигуна розташований ліворуч. Подібне компонування мінімізує вплив віддачі гармати на продуктивність.

Нагадаємо, що уСполучених Штатах показали танки M1A2T Abrams перед відправкою на Тайвань.

Також повідомлялося, щоросійські літаки перехоплюються над "озером НАТО" з тривожною частотою.

Теги за темою
авіація
Джерело матеріала
loader
loader