В Україні школа не зацікавлена брати поганого учня, адже він зіпсує середні результати випускних іспитів, негативно впливатиме на атмосферу в класі та однокласників, а також додасть проблем вчителю. Крім того, про школяра немає ніякої інформації та ніхто не знає, що з ним відбувається. Тож заклад освіти, щоб мінімізувати негативні наслідки такої дитини намагається "намалювати" атестат та якомога скоріше його випустити.
На цьому зауважує українська вчителька, яка працює за кордоном Надія Майбогіна у дописі у Facebook. Натомість у Великій Британії, де вона нині перебуває, у школах існує цілий список рекомендацій та дій, що робити з поганими учнями та як їм допомагати. Педагогиня назвала найпопулярніші пункти з інструкцій.
Найперше та найжорстокіше – це відрахування. Проте воно відбувається не тому, що школяр всіх дістав, а тому що порушив всі допустимі правила в закладі освіти. Та і в цьому випадку, відповідальність полягає на батьків. Вони змушені будуть звертатися до місцевих органів та просити про переведення до іншої школи.
Досягненням закладів освіти стануть не незалежні оцінювання, як в Україні, а різниця між результатом вхідного іспиту на попередній ланці та вихідним на поточній. Тож, за словами Майбогіної, навіть якщо учень матиме на 5 балів більше за свій попередній результат, уряд подякує школі за такий прогрес.
Педагогиня розповідає, що у кожному закладі освіти працюють спеціальні офіцери, які спеціалізуються на поганій поведінці учнів, комунікаціях з батьками, соціальними службами і поліцією. Тож коли проблемна дитина потрапляє до закладу, там вже знають, що з нею робити.
У разі, коли учня переводять з однієї школи в іншу, адміністрація отримує попередню історію дитини, яка включає дати відвідування уроків за минулі роки, причини прогулів і запізнень, затримок, відсторонень від занять. Майбогіна уточнює, що у Британії школяра можна відсторони від уроків до 40 днів на рік. Значна кількість даних може передаватися через урядовий портал та доступна окремим фахівцям.
У великих школах кількість поганих учнів може бути більший, тож там на це реагують як на системне явище. Тож експерти керуються не емоціями, а чіткими протоколами та інструкціями. У британських закладах освіти вчителі відповідають лише за академічні успіхи школярів.
Також у школах відбувається диференціація дітей за рівнем основних предметів, що мінімізує вплив проблемних школярів на сильних. Крім того, слабкі групи мають меншу кількість учнів, проте там може працювати сильніший учитель, який може впоратися з такими підлітками та давати їм поради, контактуючи з офіцером. Попри це погані діти не ізолюються від суспільства, а суспільство не ізолюється від них маючи соціалізацію.
Також для проблемних школярів існують спеціальні хаби. Так учень може перебувати у такому закладі нової школи, проте не бути відрахованим з попередньої. Там з дітьми працюють фахівці, і це робиться для корекції поведінки та повернення підлітка до попереднього середовища.
Раніше OBOZ.UA розповідав, про топ-10 найпопулярніших предметів у профільній школіВеликої Британії.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!