Стало відомо, коли відновлять повноцінний рух поїздів між станціями "Героїв Дніпра" – "Теремки" у Києві.
Як передає "Хвиля", про це повідомив мер Києва Віталій Кличко.
За його словами, пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями "Деміївська" – "Либідська" завершено. Вже у четвер, 12 вересня, відновлять повноцінний рух поїздів між станціями "Героїв Дніпра" – "Теремки".
При цьому Кличко уточнив, що весь комплекс робіт тривав 9 місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, перевели понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому та інших.
Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю завдовжки 27 метрів і побудували нову. Підсилили з обох боків і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові шляхи, відновили всі інженерні мережі, налагодили системи безпеки руху поїздів", - розповів він.
При цьому Кличко уточнив, що перегінний тунель між "Деміївською"-"Либідською" знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому при ремонті здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї.
Він також зазначив, що кошторисна вартість всього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше від первісної вартості.
Крім того, паралельно з відновлювальними роботами було проведено експертні дослідження щодо визначення причин виникнення ситуації.
З'ясувалося, що проблема виникла через два основні чинники. По-перше, було допущено деякі прорахунки під час розробки проекту. По-друге, неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю. А саме:
- оправа тунелю згідно з проектом повинна експлуатуватися за значно меншого рівня ґрунтових вод;
- оправу тунелю побудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
- не виконані компенсаційні заходи (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для запобігання впливу зусиль тунелю, що перерізають, у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
- жорсткість тунелю нижча за проектну – через застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).
Кличко також наголосив, що проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві за відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.
Нагадаємо, Київ може залишитися без основного джерела постачання питної води.